Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens voor canon powershot S1 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telelens voor canon powershot S1 IS

    Ik zou graag een telelens kopen voor mijn digitale camera, nu is de vraag, welke zou ik moeten nemen? canon heeft een lens voordit toestel 1.6x, maar ik zou graag een 2X of meer willen hebben, nu is de vraag, zijn er ook andere merken en op wat moet ik letten.
    cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

  • #2
    Er zijn andere merken (Raynox, etc.) MAAR: niet vergeten dat een kwalitatief goede 2x TC (of hoger) maken een dure bedoening is! Kijk maar naar de Canon 2.0TC voor de (D)SLR's: prijzig en best bruikbaar, maar toch al een serieuze achteruitgang in beeldkwaliteit!

    Je moet dus voor jezelf de bedenking maken of je het kwaliteitsverlies er bij wil nemen voor de extre mm's...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      en op wat moet ik letten van de lens? past die lens op de canon?
      of zijn er speciaal hulpstukken zodat de lens op over de standaard lens past?
      cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

      Comment


      • #4
        Ik kan nu niet direct vinden met welke adapter (die over de lens heen komt te zitten) je kunt werken. Misschien staat dat wel bij de accessories in de handleiding.
        Waar je op moet letten is dat de de diameter van de achterkant van de lens overeenkomt met het voorstuk van die adapter (vb 58mm.). Eventueel kun je wel met verloopringen werken, maar probeer een TC te vinden die dan een grotere diameter achteraan heeft dan de adapter. Anders krijg je veel sneller last van vignetting...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          @KURT9900024 Kun je wat van je bevindingen over deze camera neerschrijven ... ik ben ook geïnteresseerd in dit toestel. Hier en daar kon ik al lezen dat het focussen bij low light situaties wat aan de moeilijke kant was (vermits er geen AF assist lampje aanwezig is). En wat met de IS, werkt die echt zo goed?

          greetz
          My Flickr

          Comment


          • #6
            coolma,

            bendankt voor de informatie, het is een 52 MM lensadapter dacht ik dat je er moet op zetten

            voor dava,

            ik ben ook nog maar nieuw hier, ik heb nog niet veel ervaring, maar voordat ik het toestel kochte, ben ik naar 4 winkels geweest en ik wou een keuze maken tussen canon A80, S1 IS, fuji S5000 en S7000
            en elke winkel zei dat van fotokwaliteit dit het beste toestel was,
            en wat betreft de IS, subliem!!! ik heb foto's genomen zonder en met, en het is een groot verschil
            ik ben echt tevreden over het toestel
            maar ik ben ook nog maar een newbie
            cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

            Comment


            • #7
              Originally posted by DaVa
              @KURT9900024 Kun je wat van je bevindingen over deze camera neerschrijven ... ik ben ook geïnteresseerd in dit toestel. Hier en daar kon ik al lezen dat het focussen bij low light situaties wat aan de moeilijke kant was (vermits er geen AF assist lampje aanwezig is). En wat met de IS, werkt die echt zo goed?
              De autofocus in low light omstandigheden is idd niet zijn sterkste kant, zeker wanneer je iets of wat ingezoomd hebt. Kwaliteit van de foto's is mooi, het is weer eens iets anders zo weinig postprocessing in vergelijking met een 10D

              Wat ook heel handig is, is de USM motor. In- en uitzoomen gaat ongelooflijk snel, je moet dat echt gewend worden. Zoomen gebeurt ook heel stil.

              Alleen vind ik de EVF niet echt denderend, vooral (weeral) in low light ofwel bij heel veel licht (op een hele zonnige dag bv). Wat me ook opviel was de hoeveelheid ruis: op ISO 50 is er meer ruis in een blauwe lucht te bekennen dan op ISO 800 met mijn 10D. Ik denk dat ik verwend ben

              Het is alleszins een heel leuk toestel dat je in staat stelt mooie foto's te nemen, ook op volledige tele door de IS die een heel grote hulp is. Hij ligt lekker in de hand en is niet te groot.
              :: http://www.dpix.be ::

              Comment


              • #8
                Thankx voor de uitleg.
                @KURT9900024 heb je toevallig al enkele foto's online staan die genomen zijn met het toestel?

                greetz
                My Flickr

                Comment


                • #9
                  dava,
                  hier staan enkele foto's die ik met de canon S1 IS
                  http://storms.fotopic.net
                  cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by KURT9900024
                    dava,
                    hier staan enkele foto's die ik met de canon S1 IS
                    http://storms.fotopic.net

                    Thankx .. ziet er goed uit!
                    My Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Hoi,

                      Ik ben nieuw hier en ben ook van plan mij een powershot S1IS aan te schaffen. Ik heb deze zien staan op Pixmania voor de prijs van € 554.
                      Ben ook al eens gaan kijken bij VandenBorre maar daar kost hij € 699, ook bij Photohall die prijs. Heeft er iemand ervaring met Pixmania? Zo ja, goed of slecht?

                      Groetjes,

                      Rudy
                      Canon S1Is ---> Panasonic FZ50

                      Comment


                      • #12
                        @kurt9900024 : is deze lens al te koop ? Ik heb hier een week geleden bij top foto achter geinformeerd maar Ingo kon toen geen leveringsdatum geven voor de lens en ook niet voor de adaptorring !
                        ***Ne kodak en ne zak...***

                        Comment


                        • #13
                          @dava : 'aktiefoto's' zijn te zien op www.kstvv.be/fotosite .
                          ***Ne kodak en ne zak...***

                          Comment


                          • #14
                            in de folder van studio 73 staat de canon S1 IS te koop voor 599 euro!

                            Comment


                            • #15
                              Ik ga hem waarschijnlijk bij topfoto bestellen (€ 489) en ik lees alleen positieve ervaringen over topfoto op dit forum dus kan niet slecht zijn eh (alleen Duitse handleidig, maar van internet kan je deze toch volledig in het engels downloaden dus dat maakt niet zoveel uit voor mij.)
                              Als er nog geïnteresseerden zijn voor een bestelling bij topfoto, misschien kunnen we iets regelen?

                              greetz
                              My Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X