Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compactje voor in de jaszak/handtas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compactje voor in de jaszak/handtas

    Ik zou een compact camera willen cadeau doen aan mijn vriendin. Zij is enkel geïnteresseerd in het hele fotografie gebeuren maar het gewone gebruik zoals iedere doorsnee niet (hobby)fotograaf.
    We hebben een fujifilm xp30 maar de shutterlag van dat ding is zo lang dat mijn (gratis van de provider gekregen) GSM beter foto's maakt. Dus zoek iets degelijker, iets met wat instel mogelijkheden. P, A, S, M, een goed bruikbaar bereik, aanvaardbare lichtprestaties en groot diafragma zou mooi zijn maar mijn budget van 200 a 250 eur zal dat niet allemaal toelaten denk ik.
    Na wat lezen en zoeken kom ik op de Nikon coolpix P310. De instel-standen en het bereik lijken mij goed.
    Maar hoe is de rest? shutterlag, Ruis,....
    Heeft er iemand ervaring met dit of een vergelijkbaar toestel?

  • #2
    Re: compactje voor in de jaszak/handtas

    Ik heb met het doel zoals je hierboven schetst al een tijd een DSC-HX9V.
    Heel tevreden van. Doet perfect wat ik ervan verwachtte.
    Vrouw en kinderen zijn hier vrij veel mee aan de slag (en af en toe ikzelf ook), en met succes.

    Als die nog te krijgen is, moet hij nu wel heel goedkoop zijn want de opvolgers (HX10V en 20V) zijn er al een tijdje.
    Last edited by K-2; 4 december 2012, 10:36.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: compactje voor in de jaszak/handtas

      Ik heb een Nikon Coolpix 9100; gekocht om altijd op zak te kunnen hebben. Heeft geen P, S, A, M enz maar gelukkig wel hele reeks voorgeprogrammeerde instellingen. Meest verschoten ben ik van de ruis op ISO 1600, verbazend hoe goed ze dat tegenwoordig gekregen hebben. En ´t is een travel zoom, zit iets van een 450 mm op. Aankoop nog niet beklaagd.

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: compactje voor in de jaszak/handtas

        Mijn vrouw heeft van mij mijn Lumix LX5 overgenomen. En hoewel ze er niks
        van kent, er niks van wilt kennen, verbaasd ze me telkens weer wat voor een
        mooie foto's ze trekt.

        Comment


        • #5
          Re: compactje voor in de jaszak/handtas

          sony rx100, ik had al wat opzoekwerk gedaan voor ik hem kocht
          maar verbaast mij bij gebruik nog alle keren, fotos in halfduister
          ik denk op deze moment het beste compactje dat je kan kopen, wel duur, kwaliteit heeft zijn prijs
          instelmogelijkheden heb je deze tijden met elk toestel
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: compactje voor in de jaszak/handtas

            Doe je vriendin een plezier, geef 'iets' meer uit en koop haar een RX100, heeft voorlopig geen concurrentie.

            Anders zou ik voor een Canon SX260 gaan, denk dat die het best presteert op hoge ISO vd low-budget compacts.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: compactje voor in de jaszak/handtas

              Hier nog een RX100 gebruiker.
              Op dit moment wellicht buiten concurrentie als 'compactheid' het hoofdkenmerk is.
              Fantastische camera
              Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

              Comment


              • #8
                Re: compactje voor in de jaszak/handtas

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy0847 Bekijk bericht
                Hier nog een RX100 gebruiker.
                Op dit moment wellicht buiten concurrentie als 'compactheid' het hoofdkenmerk is.
                Fantastische camera
                Dank u voor de tips.
                We zijn (tot hij na een val ongeveer een jaar geleden een kapotte lens had) altijd tevreden geweest met de nikon coolpix s220 van toen 80eur. Zelfs toen ik vorig jaar in november een 2dehandse D3000 kocht, hadden we eigenlijk geen benul van wat een goede camera is, enkel de MP en zoombereik waren criteria. Op een jaar tijd heb ik wel veel bijgeleerd, Die D3000 is dan ook al een D90 geworden. Maar voor mijn vriendin blijft fotograferen gewoon point-and-shoot en die s220 zou voor haar nog altijd volstaan dus heb ik wat ik van een camera verwacht even opzij gezet en heb ik vandaag mede door de cashback een nikon coolpix S9200 gekocht.

                Comment


                • #9
                  Re: compactje voor in de jaszak/handtas

                  heb pas een sx260hs van canon gekocht, was een interessante aanbieding van coolbleu, extra batterij , draagtas en 16Gb geheugen,
                  is compact, prima zoom, en ideaal om mee te nemen, foto's in duister, schemer zijn prima, een aanrader.
                  SoNy NeX3-n

                  Comment


                  • #10
                    Re: compactje voor in de jaszak/handtas

                    2de hands nex 3/5 kost ook weinig maar met geen zoom met de 16mm kitlens wel heel klein . En de 18-55mm is het niet meer echt een compactje.........

                    Comment

                    Working...
                    X