Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nd Filter welke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nd Filter welke

    Ik zou graag een nd filter willen kopen maar weet nog niet direkt wat voor 1.

    Is soms een variabel goed of nogal omslachtig?

  • #2
    Re: Nd Filter welke

    Gemeten sluitertijd als uitgangspunt en gewenste sluitertijd bepalen en dan tellen hoeveel stops hiertussen zitten.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nd Filter welke

      HJ heeft natuurlijk gelijk, maar dat zegt nog niet welke je nodig hebt, of tussen de regels juist wel: verschillende ND-filters, want wat je meet zal niet altijd hetzelfde resultaat opleveren.
      HJ (dacht ik toch), maar ook anderen hebben ook ervaring met de LCW Fader. Da's zo'n variabele, waarvan je spreekt. Niet omslachtig (je hebt er maar eentje nodig), maar de resultaten vallen tegen.
      Lees bv de volgende topics eens door:
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Nd Filter welke

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        HJ heeft natuurlijk gelijk, maar dat zegt nog niet welke je nodig hebt, of tussen de regels juist wel: verschillende ND-filters,
        Ik denk ook dat de vraag misschien wel de volgende zou moeten zijn: hoelang moet ik belichten voor het xxxxxxx effect?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Ik heb dan maar bij Focalprice maar goedkope nd filters gekocht


          Meer info op: focalprice.com

          Comment

          Working...
          X