Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonder en met oogcontact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonder en met oogcontact

    Straat of parkfotografie
    Gisteren in Brugge poseerde dit meisje voor een andere fotograaf.

    Zonder oogcontact


    Met oogcontact
    Last edited by eddy007; 1 december 2012, 22:40. Reden: tikfout
    Smaken verschillen

  • #2
    Re: Zonder en met oogcontact

    jammer van die drukke bg.
    de eerste vind ik de beste.
    kon je niet vragen aan de fotograaf, om aan het model te vragen haar uurwerk uit af te doen?
    het trekt namelijk vrij veel aandacht;-)

    of toppic: een ritje op een maandagavond richting Halle staat nog steeds op mijn 'to do' lijstje;-)

    groetjes
    renske

    Comment


    • #3
      Re: Zonder en met oogcontact

      Ook de eerste voor mij Eddy.
      Mvg.

      Comment


      • #4
        Re: Zonder en met oogcontact

        voor mij de tweede.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Zonder en met oogcontact

          Voor mij de eerste.
          Ik vond ter plaatse al dat het meisje niet mooi geschminkt was en dat zie je nu ook duidelijk op de foto. Haar gezicht komt er erg gelig uit.

          haha stiekemerd, ik heb je die foto's niet eens zien maken, moet zeer snel gebeurd zijn
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: Zonder en met oogcontact

            Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
            .................
            haha stiekemerd, ik heb je die foto's niet eens zien maken, moet zeer snel gebeurd zijn
            Ja Dominic, straatfotografie kan discreet en snel gebeuren, alhoewel zij me wel had gezien.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Zonder en met oogcontact

              Leuk, en mooi. Ik ga voor de eerste, de tweede is ook wel knap, alhoewel ik haar hand raar vind. 't Is precies een mannenhand
              maar ja daar kan het meisje ook niet aan doen he.
              Vind de kleuren ook heel mooi, echt (kleurrijke) herfst(mode).
              Heb je er ook met de fotograaf erbij? Uit nieuwschierigheid. (Je moet ze niet posten hoor.)
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

              Comment


              • #8
                Re: Zonder en met oogcontact

                niet slecht, maar ook geen wauw gevoel
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment


                • #9
                  Re: Zonder en met oogcontact

                  ook 1 voor mij

                  of ... euh... iets tussen de 2

                  neen,

                  1 heeft zelfs iets mysterieus
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonder en met oogcontact

                    Achtergrond is hier veel te druk om aandacht naar het model te krijgen.
                    En weet, als je echt bezig bent om een portret van iemand te maken, het " model " slechts naar 1 fotograaf kan luisteren en zijn/haar instructies opvolgen.
                    Al een paar keer meegemaakt dat iemand poseert voor een foto en dat er dan andere fotograferen ook iets proberen mee te nemen van de shoot. Meestal zie je dan achterf wel dat het model niet met haar/zijn aandacht bij de andere fotograaf was. ( Heb ik niks op tegen hoor )Persoonlijk vind ik dat dit in dit beeld ook te zien is.
                    Compo kon misschien ook iets spannender .... Bv model iets meer naar voor laten leunen of iewat schuine houding .... of een beperktere cadrage waardoor je meteen ook af was van de drukke achtergrond ....
                    Enfin, dit zijn maar mijn bedenkingen bij dit beeld.
                    groeten,
                    deka
                    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonder en met oogcontact

                      Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                      Achtergrond is hier veel te druk om aandacht naar het model te krijgen.
                      En weet, als je echt bezig bent om een portret van iemand te maken, het " model " slechts naar 1 fotograaf kan luisteren en zijn/haar instructies opvolgen.
                      Al een paar keer meegemaakt dat iemand poseert voor een foto en dat er dan andere fotograferen ook iets proberen mee te nemen van de shoot. Meestal zie je dan achterf wel dat het model niet met haar/zijn aandacht bij de andere fotograaf was. ( Heb ik niks op tegen hoor )Persoonlijk vind ik dat dit in dit beeld ook te zien is.
                      Compo kon misschien ook iets spannender .... Bv model iets meer naar voor laten leunen of iewat schuine houding .... of een beperktere cadrage waardoor je meteen ook af was van de drukke achtergrond ....
                      Enfin, dit zijn maar mijn bedenkingen bij dit beeld.
                      groeten,
                      deka
                      Ik denk dat je hier commentaar geeft bij modelfotografie terwijl dit voor mij pure straatfotografie is waar BG, pose ondergeschikt is.
                      DE reden waarom deze foto is geplaatst kan je lezen in de reactie van Jill #7 en gaat over de hand en het feit dat ik betrapt werd om stiekem een foto te nemen .
                      Bedankt voor je bedenkingen.
                      mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonder en met oogcontact

                        Ja, je moet natuurlijk een onderscheid maken tussen modelfotografie en straatfotografie, daar ben ik zeker mee akkoord.
                        Ik ga wel niet helemaal akkoord met het idee dat bij straatfotografie BG, pose ondergeschikt is. Had je nu gewoon een ietwat ander standpunt mogelijks kunnen innemen, dan was je misschien al af van die storende achtergrond.
                        " Model " aansturen was hier wellicht niet mogelijk, door het feit dat het straatwerk was.
                        Als je hier echt iets van straatwerk wilde tonen, dan zou het misschien beter geweest zijn om de fotograaf met zijn model te tonen tijdens het shooten zodat we meteen zicht krijgen op het straat tafereel ?
                        Enfin, allemaal misschien en indiens, .... ik was niet ter plaatste en kan alleen maar beoordelen op wat ik zie en hoe ik zelf de foto interpreteer.

                        groeten,
                        deka
                        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                        Comment

                        Working...
                        X