Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mistige ochtend aan de Lek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mistige ochtend aan de Lek

    Gisterochtend. Net onder het vriespunt. Mist op het water. Stilte. Daar kom je van bij.

    Jan


  • #2
    Re: Mistige ochtend aan de Lek

    Je tekst klopt helemaal met de foto. Mooie sfeer.
    Ik vind het wel een beetje jammer dat er wat scherpte/detail ontbreekt.(waar geen verscherpen aan helpt)
    Maar dat vind ik een beetje vreemd, want met je lens op 55mm, sluitertijd en diafragma, zou dat toch beter moeten kunnen. Misschien te veel gecropt?
    Verder zou het een optie kunnen zijn om een flink stuk van de lucht eraf te halen.
    Groeten,
    Johan
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Mistige ochtend aan de Lek

      Ik volg Johan ivm de lucht, ik zou croppen tot onder de bovenste laag wolken.
      Verder wel een fris en mooi beeld.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Mistige ochtend aan de Lek

        voor mij ook het zelfde wat hier boven staat aangeven
        grt erik

        Comment


        • #5
          Re: Mistige ochtend aan de Lek

          Scherpte kreeg ik niet beter. Foto is niet gescropt. RAW origineel bewerkt in DPP. Scherpte gaat verloren bij verkleinen naar 900. Niet verkleinde crop naar 900 laat dat zien (zo hieronder). Is hier iets aan te doen?

          Jan

          Comment


          • #6
            Re: Mistige ochtend aan de Lek

            Zoals ik inderdaad al dacht. De onscherpte zit in de foto, waar geen verscherpen aan helpt.
            Misschien opgelet waar de camera op scherp stelde ? Het zou best kunnen dat de camera heeft scherpgesteld op het riet in de voorgrond.
            Voor het verkleinen is er op deze site een prachtige werkwijze te zien. Zie Foto's klaar maken voor het forum.
            Maar dan moet je uiteraard van te voren GEEN verscherping toepassen. En altijd als laatste stap.
            Succes verder en groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment

            Working...
            X