Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studioflits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studioflits

    Ik wil een set studioflitsers aanschaffen. Wie weet een site waar merken worden vergeleken en/of heeft tips over welk merk te kopen?

    alvast bedankt

    Michel
    Elke dag is een feestje, dus elke dag taart!
    ***

  • #2
    Ga eens langs bij http://www.calumetphoto.nl niet de goedkoopste maar deze mensen zijn wel in staat om je de juiste advies te geven.

    Comment


    • #3


      als je echt goe stuff wil... broncolor! www.sinarbron.com
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment


      • #4
        Ik koos voor Elinchrom 1X 600 S en 2X 300S beide types zijn regelbaar continu over een bereik van 6 volle stops instelbaar per 1/3 stop. De flitsen zijn misschien iets duurder maar kunnen korte opeenvolgende flitsen beter verdragen door de geforceerde koeling. Vooral voor digitaal is het belangrijk ( een digitale fotograaf drukt nu eenmaal sneller op de ontspanknop dan een analoge fotograaf. Ook het regelbereik vond ik zeer belangrijk, met de 300 s is het bijvoorbeeld mogelijk op perfect uitgelichte portretten te maken met een grote opening 1,4 of 1,8. Gewoonlijk heb je een teveel aan licht en moet je diafragmeren naar F8 en zelfs F11. Resultaat een grotere dieptescherpte.

        my 2 cents


        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          ik heb een oudere Bowens Esprit 500 set: 500w/s traploos regelbaar over 5 stops, 1 sec recycle-time op full power

          Er is nu een nieuwe versie van 500DX, speciaal voor digitale fotografie.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Digipics357
            Ik koos voor Elinchrom 1X 600 S en 2X 300S beide types zijn regelbaar continu over een bereik van 6 volle stops instelbaar per 1/3 stop. De flitsen zijn misschien iets duurder maar kunnen korte opeenvolgende flitsen beter verdragen door de geforceerde koeling. Vooral voor digitaal is het belangrijk ( een digitale fotograaf drukt nu eenmaal sneller op de ontspanknop dan een analoge fotograaf. Ook het regelbereik vond ik zeer belangrijk, met de 300 s is het bijvoorbeeld mogelijk op perfect uitgelichte portretten te maken met een grote opening 1,4 of 1,8. Gewoonlijk heb je een teveel aan licht en moet je diafragmeren naar F8 en zelfs F11. Resultaat een grotere dieptescherpte.

            my 2 cents
            @digipics
            Ik heb flitsers van Visatech, traploos regelbaar.
            Als ik het goed begrijp dan draai jij de flitsers dicht totdat je met je lichtmeter aan een diafragmagetal geraakt dat klein genoeg is.
            Meestal zit je op een f11 of f8.
            Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
            LidNr. BD0211BE

            Comment


            • #7
              Ik werk ook met Visatec flitsers, maar niet traploos instelbaar.
              Bij mij is het schuiven ...

              Comment


              • #8
                Ik heb flitsers van Visatech, traploos regelbaar.
                Als ik het goed begrijp dan draai jij de flitsers dicht totdat je met je lichtmeter aan een diafragmagetal geraakt dat klein genoeg is.
                Meestal zit je op een f11 of f8.

                Je begrijpt me en beetje verkeerd, dicht kan ik flitsen en gebruik maken van een opening 1.4, geen probleem om aan f 11 of zelfs F16 en 22 te komen maar dat wil ik liever niet. Dat was vroeger met de Prolinca's ook nooit het probleem, altijd licht over.
                Nu met de S type's heb ik licht op maat, vertrekkende van 9 WS tot 600 WS traploos.



                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment

                Working...
                X