Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

...near Elmstreet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ...near Elmstreet.

    Het is een heel gezellige woning.... maar misschien niet ideaal om er te overnachten.










    mvg,
    stefan

  • #2
    Re: ...near Elmstreet.

    Daar oveernachten is een echte uitdaging.. De bewerking is echt "hard" je bent ervoor of er tegen.. Ik ben fan!!

    Comment


    • #3
      Re: ...near Elmstreet.

      leuk hoor maar voor mij tè.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: ...near Elmstreet.

        Meer van dat, zou ik zeggen.

        Er wordt hier veel te weinig van dit artistiek talent getoond.

        Deze foto gaat verder dan het gemiddelde van wat hier gepost wordt.
        Hier toont men dat fotografie niet gaat over scherpte, maar emotie, kleuren, compositie, ...

        De laatste tijd is me al opgevallen dat velen hier enkel een foto kunnen beoordelen op scherpte, en enkel en alleen als de afmetingen ervan groot genoeg zijn. Terwijl er vaak méér is aan een foto, wat men hier niet altijd wil waarderen of kan inzien.

        Comment


        • #5
          Re: ...near Elmstreet.

          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          De laatste tijd is me al opgevallen dat velen hier enkel een foto kunnen beoordelen op scherpte, en enkel en alleen als de afmetingen ervan groot genoeg zijn. Terwijl er vaak méér is aan een foto, wat men hier niet altijd wil waarderen of kan inzien.
          Leuk dat je ons (ook mij) daar nog eens attent op maakt, want daar heb je toch wel gelijk in.
          Ik vind dat de foto ons doet terugkeren naar het allerbegin van fotografie. Of toch wel ver in het verleden van de fotografie.
          Het allerbegin zal er wel net nog iets anders uitgezien hebben denk ik zeker?
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: ...near Elmstreet.

            mooi beeld...
            de tekst is ook fun :-)

            bewerking is tof maar op bepaald stuk werkt het ferm tegen...
            bv. in de rode gordijnen

            zoals al gezegd...
            je mag meer tonen :-)
            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
            Freelance bedrijfsfotograaf
            klikerdeklik hier voor mijn website!

            Comment


            • #7
              Re: ...near Elmstreet.

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              ........

              De laatste tijd is me al opgevallen dat velen hier enkel een foto kunnen beoordelen op scherpte........
              omdat , dat meestal essentieel is bij fotografie.
              wat met er na mee doet in PS heeft niets met fotografie te maken.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: ...near Elmstreet.

                Elm street. Dan weet je het wel. Maar hier weet ik het nog niet zo. Ik vind
                dat wat je wilt oproepen een beetje in contradictie is met het vertoonde.
                Net niet de juiste sfeer te pakken. Vind ik.

                Comment


                • #9
                  Re: ...near Elmstreet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  omdat , dat meestal essentieel is bij fotografie.
                  wat met er na mee doet in PS heeft niets met fotografie te maken.
                  grt,bouk.
                  Jij leest er ook altijd expres naast hé bouk.

                  Het enige wat bij jou telt is de grootte van de foto, om te kunnen zeggen of hij scherp of niet is.
                  Voor de rest maakt het bij jou geen bal uit wat de compositie is, kadrage, kleuren, eventuele nabewerking, sfeer in de foto, de emotie die het oproept en de indruk die het nalaat. Allemaal zaken die toch nog ietwat te beoordelen zijn als de foto niet in supergroot formaat geplaatst wordt.

                  Jij slaat wellicht elke foto in een magazine over, wanneer deze niet de volledige pagina vult? Elke foto kleiner, is voor jou per definitie niet te beoordelen.

                  Een foto kan best wel, los van de scherpte te beoordelen zijn, er zijn veel andere elementen die de moeite zijn, er is zóveel meer dan enkel dát.
                  Op veel andere fotofora kan men dit in elk geval wél, hier blijkbaar niet.
                  Ofwel hebben sommigen hier een leeftijd bereikt waarbij een bril nodig wordt, ...
                  Last edited by anonymous; 4 december 2012, 17:30.

                  Comment


                  • #10
                    Re: ...near Elmstreet.

                    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Jij........

                    Het enige wat bij jou telt is de grootte van de foto, om te kunnen zeggen of hij scherp of niet is.
                    Voor de rest maakt het bij jou geen bal uit wat de compositie is, kadrage, kleuren, eventuele nabewerking, sfeer in de foto, de emotie die het oproept en de indruk die het nalaat. Allemaal zaken die toch nog ietwat te beoordelen zijn als de foto niet in supergroot formaat geplaatst wordt.

                    Jij slaat wellicht elke foto in een magazine over, wanneer deze niet de volledige pagina vult? Elke foto kleiner, is voor jou per definitie niet te beoordelen.

                    Op veel andere fotofora kan men dit in elk geval wél, hier blijkbaar niet.
                    ...
                    dan toch maar eens wat beter mijn comments lezen hoor.
                    en wat andere foto fora betreft, ben actief lid van nog 5 fotosites.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: ...near Elmstreet.

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      omdat , dat meestal essentieel is bij fotografie.
                      wat met er na mee doet in PS heeft niets met fotografie te maken.
                      grt,bouk.
                      Kan niet zo goed volgen hier.....?
                      wat dan met het analoge tijdperk van vroeger, [donkere kamer is niets meer dan de oude voorganger van de huidige Photoshop].
                      Visit: http://forum.belgiumdigital.com/f10/...ge-470563.html

                      Comment


                      • #12
                        Re: ...near Elmstreet.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        dan toch maar eens wat beter mijn comments lezen hoor.
                        Doe ik ook. En ook jouw foto's heb ik al gezien. Ze zijn groter qua formaat, maar daarom niet scherper, integendeel.
                        Ik zie er in elk geval niet meer detail op. En zo bijzonder zijn die grasvelden nu ook weer niet...


                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        en wat andere foto fora betreft, ben actief lid van nog 5 fotosites.
                        grt,bouk.
                        Dan weet je ook, dat men op andere fotosites vaak een script heeft dat de foto's automatisch verkleint wanneer deze te groot zijn.
                        (Ik moet hier trouwens vaak scrollen om de foto's volledig te kunnen zien, zelfs met een voldoende groot beeldscherm.)
                        En dan weet je ook, dat op andere fotosites foto's wél kunnen bekritiseerd worden wanneer ze kleiner zijn, en ook op basis van andere criteria dan enkel de afbeeldingsgrootte en de scherpte.
                        Belichting, compositie, kleuren, kadrage,... zegt u misschien niets?

                        Als je het écht niet kan, zwijg dan.
                        Maar over afbeeldingsgrootte hoef ik intussen geen commentaar meer, althans toch niet van jou. Want je voert deze discussie namelijk graag in élk topic dat hier gestart wordt.
                        We wéten het intussen.
                        Zoniet zet je me gewoon op je negeerlijst, daar bestaat een functie voor:

                        Comment


                        • #13
                          Re: ...near Elmstreet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Gruythuysen Bekijk bericht
                          Kan niet zo goed volgen hier.....?
                          wat dan met het analoge tijdperk van vroeger, [donkere kamer is niets meer dan de oude voorganger van de huidige Photoshop].
                          dan heb je zeker geen ervaring met/in een doka.
                          de mogenlijkheden met PS tegenwoordig zijn veel meer en uitgebreider hoor.
                          (sorry Beeldmaker voor dit intermezzo).
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: ...near Elmstreet.

                            Laat elkaar toch gewoon lopen...
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #15
                              Re: ...near Elmstreet.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Gruythuysen Bekijk bericht
                              Kan niet zo goed volgen hier.....?
                              wat dan met het analoge tijdperk van vroeger, [donkere kamer is niets meer dan de oude voorganger van de huidige Photoshop].
                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              dan heb je zeker geen ervaring met/in een doka.
                              de mogenlijkheden met PS tegenwoordig zijn veel meer en uitgebreider hoor.
                              (sorry Beeldmaker voor dit intermezzo).
                              grt,bouk.
                              Het lijkt me eerder dat bouk de mogelijkheden van de doka nooit optimaal heeft benut of uitgetest.
                              Met mijn beperkte doka ervaring heb ik toch al genoeg wonderlijke dingen gezien.

                              Comment

                              Working...
                              X