Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 - waar en wat ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 - waar en wat ?

    Hey,

    Nikon D70 ... een geweldig toestel lijkt me. Ik ga dan ook mijn bijna 3 jaar oude Pentax/HP 2,1 Megapixel vervangen door zo'n prachtexemplaar. Enkele vraagjes dringen zich op :

    1. Verkrijgbaarheid : waar is hij onmiddelijk verkrijgbaar en tegen welke prijs ? (Omgeving Vl-Brabant, Limburg)

    2. Kits : er zijn 2 kits, 18-70 en 28-80, welke is aan te raden (ik wil later nog een telelens kopen voor dit toestel ook)

    Ok, misschien domme vragen, ben ook nog maar een beginner, maar ik wil met dit toestel echt de knepen van het vak onder de knie krijgen en stilaan meer van automatisch naar manueel gaan overschakelen, zonder na een tijd spijt te krijgen dat het toestel dat ik gekocht heb te beperkt is in zijn mogelijkheden...

    Alvast bedankt voor jullie reakties

    CoolFox
    Every picture is just a click away
    Newbie on Nikon D70 & Nikkor AF-S DX 18-70 - TAMRON 28-300 IF MACRO 1:3,5-6,3

  • #2
    18-70 !
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Originally posted by Foxke
      Hey,

      Nikon D70 ... een geweldig toestel lijkt me. Ik ga dan ook mijn bijna 3 jaar oude Pentax/HP 2,1 Megapixel vervangen door zo'n prachtexemplaar. Enkele vraagjes dringen zich op :

      1. Verkrijgbaarheid : waar is hij onmiddelijk verkrijgbaar en tegen welke prijs ? (Omgeving Vl-Brabant, Limburg)

      2. Kits : er zijn 2 kits, 18-70 en 28-80, welke is aan te raden (ik wil later nog een telelens kopen voor dit toestel ook)

      Ok, misschien domme vragen, ben ook nog maar een beginner, maar ik wil met dit toestel echt de knepen van het vak onder de knie krijgen en stilaan meer van automatisch naar manueel gaan overschakelen, zonder na een tijd spijt te krijgen dat het toestel dat ik gekocht heb te beperkt is in zijn mogelijkheden...

      Alvast bedankt voor jullie reakties

      CoolFox
      Welkom Foxke op deze grootse site!
      Goede keuze hoor die D70!
      Voor de kitlens, neem de 18-70 (zonder twijfelen. Is wel een stuk duurder maar ook beter (groter bereik, betere opt. kwal., heeft AF-s)
      Die zou je momenteel zonder moeite zowat overal moeten kunnen krijgen:
      Fnac, mediaMarkt, Van den Borre,...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Ben ook voor de 18-70 gegaan, voornaamlijk voor de redelijke breedhoek (18mm) die je op de 28-80 zeker zou missen (tenzij je ook nog een extra breedhoeklens zou aanschaffen).

        Greetz

        Sam Jae

        Comment


        • #5
          Ik denk zelfs dat de 28-80 nog niet verkrijgbaar is. Nog nergens iets van gezien of over gelezen...
          D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

          BD0323BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by Foxke
            Hey,

            Ok, misschien domme vragen, ben ook nog maar een beginner, maar ik wil met dit toestel echt de knepen van het vak onder de knie krijgen en stilaan meer van automatisch naar manueel gaan overschakelen, zonder na een tijd spijt te krijgen dat het toestel dat ik gekocht heb te beperkt is in zijn mogelijkheden...

            Alvast bedankt voor jullie reakties

            CoolFox
            Wees gerust Foxke, dit toestel zal je mogelijkheden nog niet zo snel beperken. Men kan hier toch al spreken van een semi-professioneel toestel(Correct me if I am wrong).
            Overigens welkom op dit prachtig forum.

            Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Hey guys,

              Bedankt voor de reakties, 'k ben ondertussen trotse, maar nog wat onwennige eigenaar van een D70 kit 18-70...
              Nu het toestel wat gewend worden, en misschien toch es een cursus digitale fotografie volgen ...
              Every picture is just a click away
              Newbie on Nikon D70 & Nikkor AF-S DX 18-70 - TAMRON 28-300 IF MACRO 1:3,5-6,3

              Comment


              • #8
                ik heb vernomen dat men in belgie de vraag amper kan volgen!!
                GO ON...BE A TIGER!!!

                Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Foxke
                  Hey guys,

                  Bedankt voor de reakties, 'k ben ondertussen trotse, maar nog wat onwennige eigenaar van een D70 kit 18-70...
                  Nu het toestel wat gewend worden, en misschien toch es een cursus digitale fotografie volgen ...
                  Als je een degelijke cursus zoekt en nog niet lang fotografeert, zorg dan dat je een cursus vindt waar men vertrekt vanuit fotografie als 'fotografie' (leren werken met lenzen, diafragma's kadrages, sluitertijden,... en niet zo'n cursus 'digitale fotografie' die voor 95% uit photoshop bestaat...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Foxke
                    Hey guys,

                    Bedankt voor de reakties, 'k ben ondertussen trotse, maar nog wat onwennige eigenaar van een D70 kit 18-70...
                    Nu het toestel wat gewend worden, en misschien toch es een cursus digitale fotografie volgen ...
                    Proficiat!
                    Dat is eens een snelle beslisser, zie!
                    Waar gekocht?

                    Wat die cursus betreft, doe zoals Koen zegt: vertrekken vanuit de klassieke fotografie...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Alvast veel plezier ermee....
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        En ik wacht vol ongeduld op de mijne.

                        Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Als je een degelijke cursus zoekt en nog niet lang fotografeert, zorg dan dat je een cursus vindt waar men vertrekt vanuit fotografie als 'fotografie' (leren werken met lenzen, diafragma's kadrages, sluitertijden,... en niet zo'n cursus 'digitale fotografie' die voor 95% uit photoshop bestaat...
                          Bedankt voor de tip, lijkt me idd de beste benadering om sneller tot goeie resultaten te komen (vertrekken van een goeie foto ipv een middelmatige foto te gaan bewerken)

                          Proficiat!
                          Dat is eens een snelle beslisser, zie!
                          Waar gekocht?
                          En ik wacht vol ongeduld op de mijne.

                          Groetjes,
                          Pol.
                          In de Media Markt in Hasselt was hij gewoon op voorraad @ 1389 Eur... Inpakken en meenemen die handel dus ...


                          Nu nog gaan zoeken naar een goeie Tele, waarmee ik ook goeie macro's kan maken ...
                          Every picture is just a click away
                          Newbie on Nikon D70 & Nikkor AF-S DX 18-70 - TAMRON 28-300 IF MACRO 1:3,5-6,3

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Foxke
                            Als je een degelijke cursus zoekt en nog niet lang fotografeert, zorg dan dat je een cursus vindt waar men vertrekt vanuit fotografie als 'fotografie' (leren werken met lenzen, diafragma's kadrages, sluitertijden,... en niet zo'n cursus 'digitale fotografie' die voor 95% uit photoshop bestaat...
                            Bedankt voor de tip, lijkt me idd de beste benadering om sneller tot goeie resultaten te komen (vertrekken van een goeie foto ipv een middelmatige foto te gaan bewerken)

                            Proficiat!
                            Dat is eens een snelle beslisser, zie!
                            Waar gekocht?
                            En ik wacht vol ongeduld op de mijne.

                            Groetjes,
                            Pol.
                            In de Media Markt in Hasselt was hij gewoon op voorraad @ 1389 Eur... Inpakken en meenemen die handel dus ...


                            Nu nog gaan zoeken naar een goeie Tele, waarmee ik ook goeie macro's kan maken ...
                            Zal hem hier toch wel een 100 € goedkoper kunnen aankopen. Hiervoor kan ik nog wel wat wachten. Ik doe ondertussen voort met mijne CP 5700. Maar toch bedankt voor de reactie.

                            Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment

                            Working...
                            X