Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn vrouwtje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn vrouwtje

    Welke is de beste van de twee? Ik kan moeilijk kiezen.

    update:
    aanpak kleur en eentje omzetting Z/W


    origineel:

    1/800 - F/4 - ISO 400
    Last edited by YoeriV; 29 november 2012, 14:11.

  • #2
    Re: mijn vrouwtje

    Als de geelzucht over is ... zelfs dan zou ik het niet weten.
    Bovendien, andermans vrouw kiezen ?
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: mijn vrouwtje

      ik vind ze alle twee wel mooi ,juist zit er inderdaad wat gele waas in

      Comment


      • #4
        Re: mijn vrouwtje

        Schoon vrouwtje, gefeliciteerd...
        link:
        https://picasaweb.google.com/1125344...66654545431570

        Comment


        • #5
          Re: mijn vrouwtje

          twee leuke foto's
          waarvan de tweede het leukst is

          Probeer wel nog even de geele gloed eruit te krijgen, zou de foto goed doen. Het geel is iets te veel aanwezig.
          Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

          Comment


          • #6
            Re: mijn vrouwtje

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Bovendien, andermans vrouw kiezen ?
            haha, grapjas...
            Ja, nu zie ik die gele gloed ook. Ik denk dat er iets is misgelopen met mijn omzetting naar JPEG, want mijn RAW is beter. Er is wel een gele gloed van de ondergaande zon en het is een crop omdat ik altijd heel snel moet zijn want ze staat niet graag op de foto... Mijn eerste idee was om het mooie licht van de ondergaande zon mee te nemen en deze was goed in de originele compo, maar mogelijks door te croppen dat de gloed anders overkomt. Ik zal deze avond eens zien om een update te doen en eveneens de originele foto te plaatsen.

            Comment


            • #7
              Re: mijn vrouwtje

              Oorspronkelijk geplaatst door Widescreen Bekijk bericht
              Schoon vrouwtje, gefeliciteerd...
              link:
              https://picasaweb.google.com/1125344...66654545431570
              Ja, die gaat inderdaad naar het originele... Bizar dat mijn omzetting verkeerd is gelopen. Ik bekijk het vanavond nog eens.

              Comment


              • #8
                Re: mijn vrouwtje

                Wanneer je de foto(s) eens opent in PS en bij de curven klikt op automatisch, denk ik dat je de natuurlijke kleuren dicht benadert.
                Je kan dan nog steeds de kleuren een ietsje oppeppen, maar die overmatig aanwezige gele tint (die misschien wel zo was op het ogenblik van de opname) is dan tenminste weg.
                De tinten van ondergaande/opgaande zon vind ik heel mooi in landschappen, maar heel wat minder in portretten.

                PS Ze staat niet graag op de foto......... wel ik zou haar trachten te overtuigen om het meer te doen.... is een model in spe.

                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: mijn vrouwtje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Wanneer je de foto(s) eens opent in PS en bij de curven klikt op automatisch, denk ik dat je de natuurlijke kleuren dicht benadert.
                  Je kan dan nog steeds de kleuren een ietsje oppeppen, maar die overmatig aanwezige gele tint (die misschien wel zo was op het ogenblik van de opname) is dan tenminste weg.
                  De tinten van ondergaande/opgaande zon vind ik heel mooi in landschappen, maar heel wat minder in portretten.

                  PS Ze staat niet graag op de foto......... wel ik zou haar trachten te overtuigen om het meer te doen.... is een model in spe.

                  Groetjes
                  Bedankt voor de opmerkingen Djivan. Ja ik vond het mooie licht tof en dacht dat dit ook ten goede zou komen bij personen. Je ziet ik moet nog veel leren, maar ik ben blij dat ik deze tips hier meekrijg, dan kan ik er op letten voor de toekomst. Voor buitenopnames van personen, is het dan best deze te nemen overdag wanneer men zogezegd het slechte licht heeft of proberen schaduwen op te zoeken of zo?
                  Om haar op de foto te krijgen moet ik haar meestal verrassen want anders trekt ze van die geforceerde blikken van ' moet dit nu echt en hoelang zal het nog duren '

                  Comment


                  • #10
                    Re: mijn vrouwtje

                    Oorspronkelijk geplaatst door YoeriV Bekijk bericht
                    Bedankt voor de opmerkingen Djivan. Ja ik vond het mooie licht tof en dacht dat dit ook ten goede zou komen bij personen. Je ziet ik moet nog veel leren, maar ik ben blij dat ik deze tips hier meekrijg, dan kan ik er op letten voor de toekomst. Voor buitenopnames van personen, is het dan best deze te nemen overdag wanneer men zogezegd het slechte licht heeft of proberen schaduwen op te zoeken of zo?
                    Om haar op de foto te krijgen moet ik haar meestal verrassen want anders trekt ze van die geforceerde blikken van ' moet dit nu echt en hoelang zal het nog duren '
                    Dat van die buitenopnames van portretten/personen bij opgaande/ondergaande zon, dat is mijn persoonlijke mening hé, misschien zijn er wel die dit ook mooi vinden op portretten.
                    Dat laatste 'hoelang zal het nog duren'..... dat ken ik, zelfs bij het fotograferen van landschappen krijg ik soms die blik .
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: mijn vrouwtje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Dat van die buitenopnames van portretten/personen bij opgaande/ondergaande zon, dat is mijn persoonlijke mening hé, misschien zijn er wel die dit ook mooi vinden op portretten.
                      Dat laatste 'hoelang zal het nog duren'..... dat ken ik, zelfs bij het fotograferen van landschappen krijg ik soms die blik .
                      Groetjes
                      Van die ondergaande zon had ik eigenlijk overgenomen van de filmwereld. Om een 'filmlook' te krijgen wordt veelal in de color phase de gezichten zelfs naar het oranje toe gebracht en de achtergrond naar het blauwe. Die complementaire kleuren zouden de personen er doen uitspringen. Maar het is natuurlijk niet gezegd dat wat telt of kan tellen voor film ook telt voor fotografie natuurlijk...

                      Comment


                      • #12
                        Re: mijn vrouwtje

                        de foto waar op ze weg kijkt in de kleuren van de eerste.
                        de eerste vind ik ook wel goed, waat niet wat kiezen tussen kleur of zwart wit, doe me dan toch maar in kleur.
                        groetjes
                        renske

                        Comment

                        Working...
                        X