Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

benchmarktest voor CF kaarten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • benchmarktest voor CF kaarten?

    Hallo,

    kent er iemand een link naar een goede, recente en onafhankelijke snelheidstest van Compact Flash kaarten? Iedereen doet heel wild over de Scandisk Ultra II, maar vermits de 512 versie momenteel wat moeilijker te krijgen is ben ik eens beginnen rondkijken en dan zie je al vlug de bomen niet meer door het bos. Heeft er iemand ervaringen me de nieuwe Ridata kaarten? Ik heb zelf, twee jaar geleden, enkele ridata's gekocht bij 'power in numbers' en ben daar ik heel tevreden van. Geldt dat ook nog voor de nieuwere, snellere versies?

    tanx

    dirk
    dirk panier
    www.travelling.be

  • #2
    Neem eens een kijkje op http://www.robgalbraith.com Hier vind je een CF Performace Database waarbij de kaartjes per toestel aan tests worden onderworpen. Niet enkel de kaart, maar ook het toestel worden dus in beschouwing genomen.

    G1 en D70 broederlijk naast elkaar - http://www.fotonen.be

    Comment


    • #3
      Originally posted by archimedes
      Neem eens een kijkje op http://www.robgalbraith.com Hier vind je een CF Performace Database waarbij de kaartjes per toestel aan tests worden onderworpen. Niet enkel de kaart, maar ook het toestel worden dus in beschouwing genomen.


      Interessant, bedankt voor de link.

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        ik heb het gevoel dat mijn Ridata 52x net iets minder snel zijn dan mijn Compact Flashkaartjes, moet het nog verder testen, zodra ik dat gedaan heb zal ik het hier melden.

        Comment


        • #5
          Originally posted by NataliaNL
          ik heb het gevoel dat mijn Ridata 52x net iets minder snel zijn dan mijn Compact Flashkaartjes, moet het nog verder testen, zodra ik dat gedaan heb zal ik het hier melden.
          Alvast bedankt Natalia, maar wat bedoel je dan met 'jouw Compact Flashkaartjes'?
          dirk panier
          www.travelling.be

          Comment


          • #6
            Sorry maar deze rob gailbraith test is waardeloos omdat er +2 jaar oude kaarten vergeleken worden met nieuwe kaarten. Die 2 jaar oude gaan dus nooit een goed resultaat geven zelfs al zijn de huidige kaartjes van dat merk misschien wel de snelste van allemaal aan de hand van deze test ga je dat niet weten. Zijn nieuwste kaartjes zijn de snelste daarvoor heb ik geen test nodig om dat te weten.

            Comment


            • #7
              Ik snap je reactie niet goed kevlar. Er staan toch zowel oude als nieuwe kaartjes in de tests. Van sandisk staan bvb de oudere en de nieuwe er in en ja, de nieuwe zijn sneller, lijkt me me nogal logisch. Maar je kan die oudere kaartjes dan toch nog onderling vergelijken? oude sandisk met oude lexar ...

              De DB is misschien niet compleet en er kunnen natuurlijk nieuwere modellen van een bepaald merk in mankeren.
              G1 en D70 broederlijk naast elkaar - http://www.fotonen.be

              Comment


              • #8
                Kijk neem als voorbeeld de kingston's. Bij rob gailbraith zitten ze ondertussen bij de traagste kaartjes. Nochtans deze kaartjes zijn uit de tijd toen dpreview ook zo een test deed. Bij dpreview waren ze toen bij de snelste.

                Nu dus besluiten gaan trekken als de kingston's zijn trage kaartjes is belachelijk want gebaseerd op 2 jaar oude kaarten en dus een waardeloze referentie. Deze gailbraith test zou enkel waardevol zijn om conclusies te trekken wanneer alle merken met hun huidige kaartes (de trage en snelle varianten) tegelijkertijd zouden aangekocht worden. En zelfs dan heeft deze test zijn waarde verloren na enkele maanden want de technologie gaat steeds vooruit en de kaarten worden steeds sneller.

                Daarom mijn reactie.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by dirk panier
                  Originally posted by NataliaNL
                  ik heb het gevoel dat mijn Ridata 52x net iets minder snel zijn dan mijn Compact Flashkaartjes, moet het nog verder testen, zodra ik dat gedaan heb zal ik het hier melden.
                  Alvast bedankt Natalia, maar wat bedoel je dan met 'jouw Compact Flashkaartjes'?
                  Volgens mij heeft Natalia Sandisk 512MB kaartjes. Maar dat kan zij natuurlijk het best zelf beantwoorden. Zeker omdat ik niet weet welk type.
                  Ik heb zelf tijdelijk een Sandisk Ultra II 256 en een Dane-Elec XS 128. Ze ontlopen elkaar niet veel. Ik heb geen geijkte testmethode, maar bij 10 foto's duurt het bij beide rond de 10-11 seconden voor het schrijflampje uitgaat. Met mijn gloedjenieuwe D70 en door toedoen van Briggy veel te mooie Sigma.
                  Nikon D70 links: www.nikond70.nl
                  Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

                  Comment

                  Working...
                  X