Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

phottix odin canon met strato 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • phottix odin canon met strato 2

    hallo

    net photiix odin gekocht.
    Ik had nog het strato 2 multi systeem.
    nu had ik me dan geen 2de extra reciever bijgeschaft omwille van dat het systeem compatibel was met strato 2 systeem.
    Nu merkte ik dit weekend op dat beide flitsers niet samen afgaan.
    Strato 2 versie gaat fractie van seconde later af.
    Het verschilt ook als ze beide op group A staan of beide op een verschillende group
    op zelfde groep , zijn flitsen korter op elkaar
    op aparte group zit er meer tijdverschil op
    Heeft iemand dit ook opgemerkt
    Dit weekend met fotograaf op pad geweest en had hetzelfde probleem en toen hij dit van mij zag , sprak hij mij er ook over aan
    http://www.pietervh.com/
    http://www.flickr.com/photos/pieter776/

  • #2
    Re: phottix odin canon met strato 2

    Dat de Strato een fractie van een seconde later af gaat klopt, dit is normaal omdat de flitser op de Odin receiver een pré-flits geeft voor de e-TTL (of i-TTL) meting. De Strato is een manual trigger en geeft geen pré-flits. Ik heb zelf de Strato versie 1 en deze werkt perfect met de Odin.
    Voer de volgende test maar eens uit: Zet een flitser op de Strato en stuur deze aan met je Odin. Stel je camera in op de hoogste sluitertijd binnen je synchronisatie tijd: 1/200 of 1/250 en kies een hoge diafragma F11 bij ISO 100. Maak dan een foto van de flitser en je ziet dat de flitser mooi binnen de sluiters van je camera flitst. De Odin geeft ook een pré-flits als deze in manual werkt (iets waar men op het forum van Phottix nog een firmware voor gevraagd wordt, omdat dit onhandig is in combinatie met een lightmeter). Het verschil in groepen heb ik nooit kunnen testen omdat ik alleen de Strato versie 1 bezit voor Canon (sinds kort wel een versie twee aangeschaft voor mijn workshops, maar dat is een Sony type) en die zit standaard alleen in groep A.

    Comment

    Working...
    X