Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hotshoe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hotshoe?

    Ik heb geen verstand van flitsers, vandaar mijn andere topic ook en heb daarom nogal een beginnersvraag: wat is een hotshoe?

    Dat een hot-shoe in tegenstelling tot cold-shoe gegevens van de camera kan ontvangen ben ik al achter, maar ik heb op een minolta camera ook wel eens een ander soort aansluiting gezien, dus ik neem aan dat dat weer wat anders is.

    Op mijn f717 kan ik flitsers via de Sony synch terminal of hot-shoe verbinden. Op de sites van fabrikanten kom ik die termen niet vaak tegen, dus ik vroeg me af of ik iedere willekeurig flitser nou kan gebruiken.

  • #2
    De 717 heeft een halve hotshoe, Sony is erg eigenwijs wat dit soort zaken betreft. De 828 heeft pas een Echte hotshoe.

    Stuur eens een mailtje naar Sonyke (forummember) hij werkt met flitsers op zijn 717 ik zelf heb een 707 dus kan je er niets overvetellen, omdat die helemaal geen hotshoe heeft, en ik mijn externe sony flits met het sony kabeltje aanstuur.

    suc6
    Leo

    Comment


    • #3
      :S maar bij mij zit er ook een aansluiting voor een kabeltje. Waar trouwens het plugje van mijn oude flitser niet inpast.

      Comment


      • #4
        Da kan kloppen, Sony is nogal eigenwijs met dit soort zaken. Er zijn verloop kabeltjes, maar waar en welke dat weet ik niet zoals ik al eerder melde heb ik maar gewoon de sony flitser gekocht.(hvl 32x)

        Groeten
        Leo

        Comment


        • #5
          De aansluiting van het sync-kabeltje heeft u alleen nodig bij de flitser van sony,deze heeft geen contact in de voet.Ik heb de sunpak 383 super gebruikt op de 717 en die werkte prima,zelfs in auto mode waarbij ik mijn flitsintensiteit kon afstellen van full 1/2 1/4 1/8 en 1/16 gaven zeer goede resultaten.Als u die mogelijkheid niet heeft op uw flits zal u waarschijnlijk manueel moeten gaan !
          Groetjes

          Comment

          Working...
          X