Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma: 600d/650d/60d?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma: 600d/650d/60d?

    Dames en heren

    Kan iemand mij vertellen of het de moeite is om nu nog een nieuwe Canon 60d te kopen? Of toch opteren voor de 650d? Ik weet dat de hardware van de 650d iets recenter is maar de 60d lijkt mij wel vooral beter in de hand te liggen enz. Alsook lijkt het filmen mij iets beter/interessanter op dat toestel.

    Any thoughts? Ik zoek hem een van deze dagen hem te gaan kopen. Ik heb enkel ervaring met de 550d en dat bevalt me prima, maar wil toch iets meer futureproof.

    Die cashback actie van Canon die nu loopt maakt het natuurlijk alleen maar interessanter.

    Als iemand me zou kunnen assisteren in deze keuze, zou tof zijn.

    Bedankt alvast.

    Thomas

  • #2
    Re: Dilemma: 600d/650d/60d?

    als je veel wil filmen lijkt de 650 mij het interessantste met zijn continu scherpstelling tijdens het filmen. je kan nog steeds een grib steken onder de 650.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma: 600d/650d/60d?

      Futureproof?
      Ik zie geen reden waarom je met een 550D binnen 10 jaar geen foto's meer kan nemen, tenzij hij stuk is.

      Wat de 60D betreft (tov 550D):
      De grip is inderdaad beter, hoewel je dat best zelf eens uittest.
      Het kantelbaar scherm met live view is super handig op statief.
      En zelf vind ik het soms vervelend om op het scherm (dat niet altijd opengeklapt of actief is) of in de zoeker te kijken om mijn sluitertijd edm te zien.
      De rest lees je op het internet.

      De autofocus bij het filmen op de 650D is nogal traag (lensafhankelijk?) en zal het wel eens fout hebben, dus vertrouw er niet te veel op. Zie youtube.

      Verwacht geen opmerkelijk verschil in fotokwaliteit tussen 550,600,650 en 60D.
      Mijn motivatie voor de 600D was louter de prijs, maar spijt heb ik niet en ik zou ook niet upgraden voor een paar honderd euro.
      Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

      Comment

      Working...
      X