Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Playtime.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Playtime.

    Hey iedereen, ik moet nog veel oefenen...
    Ik ben al 5 dagen aan het twijfelen om hem te plaatsen...
    Is dit echt snapshot-gehalte of ben ik al een béétje op goeie weg?
    Ik weet dat hij niet in de camera kijkt en zo...

    Ik vind dit allesinds aartsmoeilijk, kindjes fotograferen. Is mijn eigen kind, maar hou jullie niet in
    om jullie mening te zeggen. Ik wil echt bijleren.

    f2.4 1/60 iso200



    Bedankt om te kijken.
    Last edited by jill.tje; 25 november 2012, 22:47. Reden: Foutje...
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: Playtime.

    Een kind moet niet altijd in de camera kijken om een goede foto te hebben, het is dikwijls wel tof.
    Ik vind je compositie hier goed en je korte DOF ligt ook goed.
    Je maakt het je wel moeilijk f2,8 en 1/60. Zoek eens een plaats met meer licht. Aan een raam op een bewolkte dag kan prachtig licht geven.
    Je hebt alleszins een pracht van model om mee te oefenen.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Playtime.

      deze mag van mij gerust mee in zijn/haar album.
      mooi moment opname.
      scherpte licht goed, en tja in de lens kijken, als het om een zuiver portret gaat, ja dan mss, en dan nog.

      groetjes
      renske

      Comment


      • #4
        Re: Playtime.

        Ik vind deze heel mooi jill.
        Mvg.

        Comment


        • #5
          Re: Playtime.

          Vind dit toch al een mooi begin.
          Volgens mij zat hij of zij al in de buurt van een raam, want rechterkant ( van mijn kant uit gezien ) krijgt toch al mooi licht. Vind dit wel goed in combinatie met de iets donkere rechterkant. Ook leuk met die kleurtjes van het speelgoed.
          Een klein stapje andere positie hielp je misschien om die " buis" in de achtergrond niet mee in beeld te krijgen ....
          Maar waar een wil is , is een weg ! Neem een of twee dingen in je hoofd waarop je je echt wil concentreren bij het oefenen ... Bv letten op lichtverdeling, letten op wel/geen storende elementen, letten op compo, ..... ALs je dan één per één deze zaken in de gaten houdt bij het oefenen en het maken van de foto's, dan komt dat na een tijdje wel vanzelf als automatisme.
          Je hebt in elk geval nog kans genoeg om met dit model te oefenen.
          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment


          • #6
            Re: Playtime.

            Zeker mooi, ook je modelletje, enkel de buis stoort ietsje maar daar helpt je dof wel in!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Playtime.

              Ik zou deze foto zeker bewaren, was het mogelijk om nog lager standpunt in te nemen zo dat het net lijkt of dat ze leunt op de tafel.

              Ik zelf zou hebben geprobeerd die deur dicht te doen en of die grijze streep weg te werken dat leidt nu even een klein beetje af.
              Dan kijkt de foto prettiger.
              Last edited by jessey; 26 november 2012, 08:21.

              Comment


              • #8
                Re: Playtime.

                Dag iedereen,

                bedankt voor de mooie reacties, het is een kachel rechtsachter hem.
                Het bruine links is een stukje muur en een deur. Ik heb een salon van 4 vierkante meter...
                Aan de ene muur de tv, aan de andere muur de kachel en aan de twee andere muren een hoeksalon.
                Ik had inderdaad het licht van rechts, daar is er een raam...

                Ik probeer nu vooral te letten op de achtergrond, die storingen, daarom ben ik blij dat ik een kleine DOF kan creëren.
                Nu, er zijn nog plaatsen he om een foto te nemen, but i'll take what i get.
                Merci allemaal.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: Playtime.

                  zeker niet slecht hoor jill..mooi moment te pakken ..gewoon veel foto,s maken van je mooie kindje,dan worden ze als maar beter..en het kost je niets

                  grt Ingrid,
                  Niet geschoten is altijd mis!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Playtime.

                    Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
                    zeker niet slecht hoor jill..mooi moment te pakken ..gewoon veel foto,s maken van je mooie kindje,dan worden ze als maar beter..en het kost je niets

                    grt Ingrid,
                    idd blijven oefenen en uitproberen, niet tevreden over het resultaat? gewoon opnieuw proberen en kijken wat het juist beter of slechter gemaakt heeft.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: Playtime.

                      Dit is toch wel veel beter dan 'maar gewoon een snapshot' hoor.
                      Je hebt hier een mooie compositie, dof en je foto vertelt een verhaal.
                      En het moeten niet altijd rechttoe rechtaan in de lens-kijk-portretjes zijn hoor.
                      Ik vind hem mooi, en dan bedoel ik de foto én het kindje
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Playtime.

                        Nogmaals, ik ben geen portretfotograaf, maar deze vind ik heel mooi, zowel kind als foto.
                        En je hebt het model nog ongeveer 25 jaar lang ter beschikking, dus oefenen zal geen probleem zijn .

                        PS Je moet je zoontje wel een beetje meer eten geven hé, zodat ie niet op plastiek moet zitten knabbelen .

                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Playtime.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Je moet je zoontje wel een beetje meer eten geven hé, zodat ie niet op plastiek moet zitten knabbelen
                          Hij eet al meer dan een peuter !!!! Is tien maand oud hahahaha! Dat beloofd ...
                          facebook
                          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Playtime.

                            Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                            Ik heb een salon van 4 vierkante meter...
                            Um ik bedoelde van 4 op 4, 16 vierkante meter dus.
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Playtime.

                              zeer leuk & mooi beeld !!
                              grt erik

                              Comment

                              Working...
                              X