Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel Deurne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kasteel Deurne


    update rechter ?

    Last edited by couteauke; 25 november 2012, 20:59.

  • #2
    Re: Kasteel Deurne

    Oei concurrentie voor de beruchte toren
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Kasteel Deurne

      ik vrees dat ik je niet goed begrijp

      Comment


      • #4
        Re: Kasteel Deurne

        Ik denk dat Sien de toren van Pisa bedoeld, het kasteel staat ook scheef, rechts rechtzetten
        Renée

        Comment


        • #5
          Re: Kasteel Deurne

          hehe oké die toren dus , ja ik weet dat hij scheef staat , ik was ook op deze opmerking aan het wachten want ik begrijp er de ballen van , ik weet niet hoe ik hem recht moet zetten ... ik weet wel hoe ik hem moet draaien en al dat gedoe maar ik krijg hem niet recht ... als ik hem recht zet op een bepaald punt dan staat er weer wat anders scheef... snapje ?

          Comment


          • #6
            Re: Kasteel Deurne

            Staat scheef(ok zie je opmerking nu, tegelijkertijd geplaatst) Succes
            Last edited by purmer; 25 november 2012, 20:57.

            Comment


            • #7
              Re: Kasteel Deurne

              hehe purmer misschien staat de up ook scheef , ik weet niet waarom maar ik krijg er geen vat op , op wat moet ik me focussen ?

              misschien ook gelijk wat comments op het geheel ?

              Comment


              • #8
                Re: Kasteel Deurne

                Je up is al een stuk op de goede weg. Als je in pse werkt, dan trek je hem eerst horizontaal recht(ongeveer zoals in de up), daarna je verticaal perspectief naar voren kantelen. Je referentiepunten zijn de toren, verticalen van het gebouw(middenmuren is het gemakkelijkste en daarna de buitenmuren) en de boom rechts. Weet niet of je in het origineel nog ruimte hebt? Zet ook een link, dan spaar je een up uit
                Last edited by purmer; 25 november 2012, 21:22.

                Comment


                • #9
                  Re: Kasteel Deurne

                  ik ga er effe mee stoppen want het wilt niet direct lukken , ik zal er de komende dagen wat tijd in steken om dit onder de knie te krijgen , ik werk met lightroom 4 sinds enkele dagen en moet alles nog wat uitzoeken , ik kan dat ding alle kanten heen draaien maar zoals ik al zeg wil het ff niet lukken . dus in de loop van de week staat dat kasteeltje wel recht

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kasteel Deurne

                    volgens mij hebben ze dat ding scheef in elkaar gemetseld !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kasteel Deurne

                      Hoh, ik vind hem toch niet scherp hoor, en een beetje een rare lucht. Opnieuw zou ik zeggen.
                      Want je moet véél rechttrekken, straks barsten de voegen.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kasteel Deurne

                        ja ik heb zo de pech om altijd aan de goede foto's te beginnen als het te donker word ....

                        ok oefenen oefenen en oefenen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kasteel Deurne

                          Ik wil nog even reageren op het scheve.
                          Download gewoon het gratis progje ShiftN, en laat automatisch rechtzetten.
                          Lukt niet in 100 % van de gevallen, maar toch in de meest.
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kasteel Deurne

                            oké bedankt

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kasteel Deurne

                              Eigenlijk begint het al bij het maken van de foto zelf. Hoe meer je bij het nemen van de foto let op de rechte lijnen, hoe minder er moet gewerkt worden achteraf.
                              Als je zowel verticale als horizontale lijnen recht wil krijgen, kan je niet anders dan proberen loodrecht op het gebouw te gaan staan. Nadeel heeft dan natuurlijk wel dat er wat verlies van " diepte " is.
                              Je werkt het best ook op een statief. Als je geluk hebt , zit er een waterpas in en kan je je toestel al zo horizontaal mogelijk proberen te plaatsen.

                              Van zodra je niet loodrecht op het gebouw werkt, krijg je enige diepte in je gebouw, maar dan verkrijg je natuurlijk ook dat je lijnen, bv de horizontale gaan " verlopen " in het perspectief.
                              Best ook je toestel niet kantelen om het gebouw er volledig op te krijgen, want dan heb je zeker en vast problemen achteraf. Het helpt soms met een stapje achteruit te doen, als dat al mogelijk is in de praktijk.

                              groeten,
                              deka
                              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                              Comment

                              Working...
                              X