Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen stijl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eigen stijl

    Hoi allen,

    Ik ben vrij nieuw hier. Maar ik volg al lange tijd graag de discussies. Het is leuk om te lezen dat elke fotograaf zijn eigen workflow heeft en manier van vastleggen etc. maar wat ik mis als discussie: hebben jullie een eigen stijl? Bewerken, schieten of presenteren jullie je foto's via een vaste gedachte, kleur etc of kijken jullie naar welke foto welke bewerking nodig heeft en waarom.

    Ik zal alvast aftrappen. Ik bewerk eigenlijk elke foto in mijn eigen stijl. Deze heb ik zelf "ontwikkeld" maar eigenlijk is het B&W. Ik vind dit foto's rust geven en dit past bij de meeste onderwerpen die ik vast leg. Niet bij elk onderwerp, soms komt het er minder uit maar ik probeer altijd vast te houden aan deze bewerking. Ik vind het belangrijk om mij zo te onderscheiden van andere fotografen (tenminste dat probeer ik).

    Cheers.
    www.yannickverhoeven.com
    @RlIxOTA4

  • #2
    Re: Eigen stijl

    Ik vermoed dat iedereen zijn eigen stijl zo heeft...
    Bij mijzelf merk ik, dat ik nooit een recht op recht foto neem... altijd vanuit een bepaalde hoek...
    Terwijl een goeie kameraad altijd een recht op recht foto maakt...

    Qua bewerking, hangt dit bij mij enorm af van foto tot foto, sommige foto's bewerk ik helemaal niet,
    bij andere bewerk ik heel wat....

    Nooit doe ik echt mijn best met als doel: ik wil uniek zijn...
    ik werk altijd naar wat ik mooi vindt
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: Eigen stijl

      w
      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Ik vermoed dat iedereen zijn eigen stijl zo heeft...
      Bij mijzelf merk ik, dat ik nooit een recht op recht foto neem... altijd vanuit een bepaalde hoek...
      Terwijl een goeie kameraad altijd een recht op recht foto maakt...

      Qua bewerking, hangt dit bij mij enorm af van foto tot foto, sommige foto's bewerk ik helemaal niet,
      bij andere bewerk ik heel wat....

      Nooit doe ik echt mijn best met als doel: ik wil uniek zijn...
      ik werk altijd naar wat ik mooi vindt
      Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Iedereen heeft zeker zijn eigen stijl maar het is wel leuk om veel stijlen te zien. Wat ik aan de andere kant zie is dat er veel foto's zijn die op elkaar lijken. Ook omdat de stijl van bewerken, kleur of bijvoorbeeld de compositie best vaak voorkomt. Daar is niks mis mee maar foto's pakken mij dan niet. De foto's die ik echt mooi vindt hebben bijna altijd een aparte stijl.

      Ik snap je manier van werken en ik vind het knap dat je het kan! Het is een mooie manier om te werken naar iets wat je mooi vind om zo toch het maximale uit jezelf maar ook je foto te halen!
      www.yannickverhoeven.com
      @RlIxOTA4

      Comment

      Working...
      X