Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMX op den Brasel ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BMX op den Brasel ...

    hey,

    gisteren was ik in Dessel en kwam ik voorbij een schitterende bmx-piste (volgend jaar wordt daar het EK gehouden ?!) en gelukkig had ik mijn toestel in de auto... wat denken jullie ?


    f5.6 - 1/500 sec - iso 800 - 78 mm

    http://www.flickr.com/photos/cbr_lady/

  • #2
    Re: BMX op den Brasel ...

    Compositie en moment is goed.
    Belichting kan beter, te donker.
    Het meest storende hier is de blauwzweem
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: BMX op den Brasel ...

      je hebt de fietser bevroren, er zit geen beweging in
      langere sluitertijd zou beter zijn
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: BMX op den Brasel ...

        dank je eddy - versta ik je goed dat ik dan met belichtingscompensatie had moeten werken ? (indien ja enige suggestie hoeveel)
        oei - ik heb een brilletje nodig ik zag dat 'blauw' niet ?? ff in PS gekeken en idd ??!
        had deze compensatie geholpen ifv 'geen blauwzweem' of had ik dan nog iets anders moeten doen ?

        anne
        http://www.flickr.com/photos/cbr_lady/

        Comment


        • #5
          Re: BMX op den Brasel ...

          Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
          Compositie en moment is goed.
          Belichting kan beter, te donker.
          Het meest storende hier is de blauwzweem
          mvg,
          Eddy
          jep ook mijn idee!

          met een D7000 mag je wel naar iso 1600 gaan had een stuk beter geweest
          ipv op vivid te zetten stell je camera in op neutraal en geef een beetje extra pit in post, gaat beter zijn.
          blauwzweem had minder geweest, en doordat je op iso 1600 of eventueel 1/250 à 1/300 als sluitertijd, had je meer licht gehad waardoor die ook minder zou zijn
          Last edited by david_ve; 25 november 2012, 18:28.
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: BMX op den Brasel ...

            Ik twijfel hier heel erg of er wel enige blauwzweem in de foto is.
            Bekijk eens de witte letters op de reklamepanelen, de witte lijnen op de grond, het witte van de fiets..... daar zie ik helemaal geen blauwzweem .
            Dat er geen beweging in zit..... als je hier de fietser niet bevriest, dan is de hele fietser onscherp.
            Een fietser op de weg, daar kan je wat beweging in de wielen steken en toch de fietser zelf scherp hebben, maar hier....... ik weet het niet hoor.
            Wat wel kon was door panning een wazige/bewogen achtergrond creëren.
            Ik vind hem dus dik in orde deze foto.
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: BMX op den Brasel ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ik twijfel hier heel erg of er wel enige blauwzweem in de foto is.
              Bekijk eens de witte letters op de reklamepanelen, de witte lijnen op de grond, het witte van de fiets..... daar zie ik helemaal geen blauwzweem .
              Dat er geen beweging in zit..... als je hier de fietser niet bevriest, dan is de hele fietser onscherp.
              Een fietser op de weg, daar kan je wat beweging in de wielen steken en toch de fietser zelf scherp hebben, maar hier....... ik weet het niet hoor.
              Wat wel kon was door panning een wazige/bewogen achtergrond creëren.
              Ik vind hem dus dik in orde deze foto.
              Groetjes
              Kijk naar het wit van zijn pak, zelfs de fietsvelgen zijn blauw geworden. Dit komt van overgesatureerd blauw.
              Wat betreft bevriezen van 't beeld ben ik met je akkoord. Oef, toch éénmaal vandaag.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: BMX op den Brasel ...

                Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                jep ook mijn idee!


                ipv op vivid te zetten stell je camera in op neutraal en geef een beetje extra pit in post, gaat beter zijn.
                Beter in RAW trekken dan maakt die setting niet uit en heb je in post productie alles beter onder controle ...
                If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

                Comment


                • #9
                  Re: BMX op den Brasel ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                  Kijk naar het wit van zijn pak, zelfs de fietsvelgen zijn blauw geworden. Dit komt van overgesatureerd blauw.
                  Wat betreft bevriezen van 't beeld ben ik met je akkoord. Oef, toch éénmaal vandaag.
                  mvg,
                  Eddy
                  En ik ga weer niet akkoord. Die fietsvelgen en naven zijn effectief blauw zoals bij vele bmx fietsen.
                  De kleuren van zijn pak verlopen van donkerblauw over lichtblauw...... en misschien naar wit, dat zouden we in het echt moeten zien, maar volgens mij is zelfs die ene broekspijp toch wit ?
                  Maar laat ons nu nog aannemen dat het kleurverloop inderdaad naar wit gaat, hoe verklaar je dan dat al die andere witte zaken in de foto mooi wit zijn ????
                  Bij mijn weten (maar ja, ik weet nu ook niet zo veel) is een zweem altijd over de ganse foto toch ?
                  Zoals je ziet, een hele hoop vraagtekens waar jij misschien wel een antwoordje op weet ?
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: BMX op den Brasel ...

                    Het is inderdaad niet duidelijk. Het van het BMX pak lijkt veel te blauw, maar het fietsframe is stukken beter.
                    Kan de TS misschien even de kleurtemp posten waar dit beeld op gemaakt is ? (in Kelvin ?)
                    Nikon shooter - Samyang fan

                    Comment


                    • #11
                      Re: BMX op den Brasel ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      En ik ga weer niet akkoord. Die fietsvelgen en naven zijn effectief blauw zoals bij vele bmx fietsen.
                      De kleuren van zijn pak verlopen van donkerblauw over lichtblauw...... en misschien naar wit, dat zouden we in het echt moeten zien, maar volgens mij is zelfs die ene broekspijp toch wit ?
                      Maar laat ons nu nog aannemen dat het kleurverloop inderdaad naar wit gaat, hoe verklaar je dan dat al die andere witte zaken in de foto mooi wit zijn ????
                      Bij mijn weten (maar ja, ik weet nu ook niet zo veel) is een zweem altijd over de ganse foto toch ?
                      Zoals je ziet, een hele hoop vraagtekens waar jij misschien wel een antwoordje op weet ?
                      Groetjes
                      Dat van die fietsvelgen en naven wist ik niet (iets bijgeleerd) maar er is niets mooi wit (geen broekspijp of lijn).
                      Een manier om dat te controleren is: selecteer die linker broekspijp (of witte lijn) en desatureer alleen op blauw, je gaat zien wat er gebeurt. Er zit dus wel degelijk blauw in het wit.
                      En niet de underdog spelen van (maar ja, ik weet nu ook niet zo veel). Ik tracht op dit forum elke dag bij te leren.
                      Google eens naar de pub "Performance sport nutrition", het blauw is daar minder gesatureerd dan op deze Bmx-piste wat een indicatie kan zijn.
                      mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

                      Comment


                      • #12
                        Re: BMX op den Brasel ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                        Dat van die fietsvelgen en naven wist ik niet (iets bijgeleerd) maar er is niets mooi wit (geen broekspijp of lijn).
                        Een manier om dat te controleren is: selecteer die linker broekspijp (of witte lijn) en desatureer alleen op blauw, je gaat zien wat er gebeurt. Er zit dus wel degelijk blauw in het wit.
                        En niet de underdog spelen van (maar ja, ik weet nu ook niet zo veel). Ik tracht op dit forum elke dag bij te leren.
                        Google eens naar de pub "Performance sport nutrition", het blauw is daar minder gesatureerd dan op deze Bmx-piste wat een indicatie kan zijn.
                        mvg,
                        Eddy
                        Ik heb een beetje van alles geprobeerd maar ik slaag niet in mijn opzet, dus je zal wel gelijk hebben.
                        Groetjes

                        Comment

                        Working...
                        X