Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hiking met SLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hiking met SLR

    Hallo iedereen, gewoon om even na te gaan hoe jullie die SLR meenemen bovenop de gewone uitrusting.
    Een compact camera is geen optie voor de wijsneuzen.
    Meenemen in een aparte zak aan de heupgordel? Of achteraan in de rugzak met gevolg dat je deze steeds moet uit doen?
    En wat met het statief? Of zonder statief?

    Alle info en tips welkom!

    WB

  • #2
    Re: Hiking met SLR

    Oorspronkelijk geplaatst door Walking Beaver Bekijk bericht
    Een compact camera is geen optie voor de wijsneuzen.

    WB
    Zeg jij eerst eens wat je allemaal wil meeslepen.

    Comment


    • #3
      Re: Hiking met SLR

      Zeker al mijn SLR met twee objectieven. Eventueel statief als dat nog kan, valt te zien van de mogelijkheden.

      WB

      Comment


      • #4
        Re: Hiking met SLR

        Oorspronkelijk geplaatst door Walking Beaver Bekijk bericht
        Zeker al mijn SLR met twee objectieven. Eventueel statief als dat nog kan, valt te zien van de mogelijkheden.

        WB
        Daar weet ik echt iets niks meer door.

        PaulM

        Comment


        • #5
          Re: Hiking met SLR

          Wat wil je dan nog weten?

          Comment


          • #6
            Re: Hiking met SLR

            Oorspronkelijk geplaatst door Walking Beaver Bekijk bericht
            Wat wil je dan nog weten?
            Is het een D3 met een 400 mm of een D3200 met een kitlens, ik zeg zo maar iets.

            Comment


            • #7
              Re: Hiking met SLR

              Ha ok, een 550D met twee standaard objectieven. 18-55 en 55-250.

              Comment


              • #8
                Re: Hiking met SLR

                Oorspronkelijk geplaatst door Walking Beaver Bekijk bericht
                Ha ok, een 550D met twee standaard objectieven. 18-55 en 55-250.
                Is het een land waar je de telezoom echt nodig hebt ?
                Ik zou al meteen opteren om daarop te besparen, en dus meteen ook op het statief. Met de 18-55 heb je geen statief nodig, ik toch alvast niet.

                Comment


                • #9
                  Re: Hiking met SLR

                  Een 550 met een 18-55 kan je makkelijk kwijt in een heuptas. In de rugzak zelf vind ik een hele rompslomp.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hiking met SLR

                    Misschien ook wel belangrijk. Ik zit veel in de natuur dus om een dier korter bij te brengen is dat 2de objectief toch een must.
                    Maar wie kan er hier gebruikerservaringen delen? Maw bepakking met camera materiaal?

                    WB

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hiking met SLR

                      Oorspronkelijk geplaatst door Walking Beaver Bekijk bericht
                      Misschien ook wel belangrijk. Ik zit veel in de natuur dus om een dier korter bij te brengen is dat 2de objectief toch een must.
                      Maar wie kan er hier gebruikerservaringen delen? Maw bepakking met camera materiaal?

                      WB
                      Of een Tamron 18-270 kopen. Je boet wat van kwaliteit in maar je hebt een mooi bereik en de lens is vrij compact.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hiking met SLR

                        Forum voor het bespreken van Reisfotografie. Niet alleen tips rond leuke lokaties, maar ook praktische fotografietips voor de reizende fotograaf komen hier aan bod.
                        Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hiking met SLR

                          Bedankt voor de tip!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hiking met SLR

                            Ik nam mijn 450D, de 18-55, de 55-250 en de 50 1.8 mee in een schoudertas van crumpler http://www.crumpler.eu/index.cfm?sei...713&sprache=EN Deze schoudertas zat in de valies (gevuld met allerlei andere bazaar die we meenamen op vakantie) en daarnaast had ik als handbagage een rugzak van crumpler http://www.billpinnell.com/2007/08/crumpler-court.html, met onderaan (de rits zit verborgen onder een andere rits, dus is het moeilijk te openen zonder dat je het zou weten) een stevig compartiment voor het fotomateriaal, achteraan (onder de schouderbanden, dus niet open te doen van buitenuit) was een laptopvak, dat we gebruikten om alle belangrijke reisdocumenten in te steken en dan de gewone bovenkant voor allerlei, zoals picknick of drank, ... wat je maar wilt mee te nemen.
                            Het voordeel van de crumpler vond ik ook dat ze (zeker de rugzak) er niet zo "foto"-tas uitzag.
                            Dan ben je op reis veilig gesteld en op vakantie heb je de mogelijkheid om op korte hikes de schoudertas mee te nemen en als je dan de slr rond je nek hebt hangen, heb je inde tas nog plaats voor water. En dan voor de langere hikes is de rugzak ideaal.
                            Ik zou zeker de twee zoomlenzen meenemen, het gewicht van de 55-250 is echt de moeite niet om te twijfelen.
                            Onze reizen waren trektochten door de US en Canada
                            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hiking met SLR

                              Hey,

                              zorg voor een goede rugzak van Lowepro.( Ik ben daar heel tevreden over, klasbakken.) Ik zeg geen type, omdat je zelf maar moet zien hoeveel centen jij hier wil aan uitgeven.
                              En mijne Black rapid gaat overal met mij mee. Dat is de beste riem die ik al ooit gehad heb.

                              en


                              mvg

                              Staf
                              Last edited by Drummerstaf; 30 november 2012, 07:48.

                              Comment

                              Working...
                              X