Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 + Nikon 70-210 f 4-5.6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 + Nikon 70-210 f 4-5.6

    Ik zoek mijn contrastloze plastieken 80-200 4.5-5.6 telezoompje in te ruilen voor iets beters, maar het budget ontbreekt me een beetje om gelijk in de f2.8 reeks te gaan ronddwalen (Sigma). Nu kwam ik vandaag in een tweedehandsetalage een Nikon 70-210 f4-5.6 tegen, en die lag prettig in de hand, en bleek ook nog te werken op mijn D70. Prijs is 195€ (zonder inruil van oude lens): doen? Of niet?
    Steven Noels
    Nikon D700 en nog vanalles
    http://www.pictrix.be/

  • #2
    Koop beter de iets oudere Nikkor 70-210 F4 die je vind tussen de 150 en 200 Euro.Lichtsterker,enkel metaal en glas,mooie kleuren en scherp.En de qua snelheid valt het ook nog best mee al is het natuurlijk geen raket.Stelt scherp vanaf 1.20m en dat is meegenomen.
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      Ik heb deze lens ook, en gebruik ze zéér veel in combinatie met mijn D70. Ze levert mooie scherpe foto's op naar mijn smaak.

      Een foto getrokken in de Antwerpse zoo met deze lens op 210mm 1/250s F/8 RAW geconverteerd in Nikon Editor, medium sharpening, contrast +20 en exposure -1/3ev kan gevonden worden op:

      http://users.pandora.be/frank.panis/testfotos/meeuw.jpg

      Frank ;-)


      Comment


      • #4
        Hallo Frank,

        Waarom niet nog wat in exposure terug gezet en evt. wat minder contrast (zeker in RAW )?
        De top van de kop is nl. uitgebrand.

        mvg,
        Z900
        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

        Comment


        • #5
          Originally posted by Z900
          Hallo Frank,

          Waarom niet nog wat in exposure terug gezet en evt. wat minder contrast (zeker in RAW )?
          De top van de kop is nl. uitgebrand.

          mvg,
          Dat heb ik net geprobeerd, maar het levert niets op. Het wit wordt enkel grijs. Gewoon ietsje overbelicht waarschijnlijk!

          Frank ;-)

          Frank

          Comment


          • #6
            Originally posted by frank207be
            Originally posted by Z900
            Hallo Frank,

            Waarom niet nog wat in exposure terug gezet en evt. wat minder contrast (zeker in RAW )?
            De top van de kop is nl. uitgebrand.

            mvg,
            Dat heb ik net geprobeerd, maar het levert niets op. Het wit wordt enkel grijs. Gewoon ietsje overbelicht waarschijnlijk!

            Frank ;-)

            Frank
            Okee thanks !

            mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

            Comment


            • #7
              Nog wat meeuwenjacht in de Antwerpse zoo met de D70 en Nikon AF 70-210 f/4-5.6 @ 210mm...

              Getrokken op 1/400 f/10 RAW, geconverteerd in Nikon editor met enkel sharpening low en voor de rest niets.

              http://users.pandora.be/frank.panis/testfotos/meeuwtwee.jpg

              Comment


              • #8
                Originally posted by frank207be
                Nog wat meeuwenjacht in de Antwerpse zoo met de D70 en Nikon AF 70-210 f/4-5.6 @ 210mm...
                Dat ziet er eigenlijk allemaal zo slecht nog niet uit - voor z'n geld. Ik denk dat ik hem koop. Die f4 is nog wat ouder - optisch wellicht beter, maar dan wellicht eerder voor gevorderde gebruikers voor wie het allemaal wat manueler kan...

                Bedankt voor de opmerkingen!

                Steven
                Steven Noels
                Nikon D700 en nog vanalles
                http://www.pictrix.be/

                Comment


                • #9
                  Originally posted by stevenn
                  Originally posted by frank207be
                  Nog wat meeuwenjacht in de Antwerpse zoo met de D70 en Nikon AF 70-210 f/4-5.6 @ 210mm...
                  Dat ziet er eigenlijk allemaal zo slecht nog niet uit - voor z'n geld. Ik denk dat ik hem koop. Die f4 is nog wat ouder - optisch wellicht beter, maar dan wellicht eerder voor gevorderde gebruikers voor wie het allemaal wat manueler kan...

                  Bedankt voor de opmerkingen!

                  Steven
                  Steven,



                  Gemaakt met de 70-210, F4

                  Groetjes,
                  Theo
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Ik zie niet in waarom de F4 voor gevorderden zou zijn hoor,Steven.Ze werkt ook prima op volautomatische camerastanden (zelfs met mijn nieuwe SB800-flits werkt alles volautomatisch indien gewenst!!(lang leve Nikon! )Het is gewoon een zeer goede en kwalitatief goed gebouwde lens.En F4 over de ganse lijn wat wel een voordeel is.

                    Hier ook een voorbeeldje van de 70-210 F4:

                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by roadrunner
                      Ik zie niet in waarom de F4 voor gevorderden zou zijn hoor,Steven.Ze werkt ook prima op volautomatische camerastanden (zelfs met mijn nieuwe SB800-flits werkt alles volautomatisch indien gewenst!!(lang leve Nikon! )Het is gewoon een zeer goede en kwalitatief goed gebouwde lens.En F4 over de ganse lijn wat wel een voordeel is.
                      Da's een hele geruststelling. En wat een mooie scherpe fotos zeg! Hm.... tijd om nog wat te piekeren. Bedabkt voor alle reacties!

                      Steven
                      Steven Noels
                      Nikon D700 en nog vanalles
                      http://www.pictrix.be/

                      Comment


                      • #12
                        Koop beter de iets oudere Nikkor 70-210 F4 die je vind tussen de 150 en 200 Euro.Lichtsterker,enkel metaal en glas,mooie kleuren en scherp.En de qua snelheid valt het ook nog best mee al is het natuurlijk geen raket.Stelt scherp vanaf 1.20m en dat is meegenomen.
                        Bedankt roadrunner voor de tip ik heb ze in Antwerpen bij Foto-Cine centrum (2de hands fotozaak) gevonden, wel 225 euro betaald maar in perfecte staat en 6 maanden waarborg.
                        Zie link naar Ken Rockwell site over deze lens:
                        http://www.kenrockwell.com/nikon/70210f4.htm
                        Nikon body's plus wat Nikkor glas.
                        Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by marcelv
                          Koop beter de iets oudere Nikkor 70-210 F4 die je vind tussen de 150 en 200 Euro.Lichtsterker,enkel metaal en glas,mooie kleuren en scherp.En de qua snelheid valt het ook nog best mee al is het natuurlijk geen raket.Stelt scherp vanaf 1.20m en dat is meegenomen.
                          Bedankt roadrunner voor de tip ik heb ze in Antwerpen bij Foto-Cine centrum (2de hands fotozaak) gevonden, wel 225 euro betaald maar in perfecte staat en 6 maanden waarborg.
                          Zie link naar Ken Rockwell site over deze lens:
                          http://www.kenrockwell.com/nikon/70210f4.htm
                          Graag gedaan,Marcel Ik had de tip vorig jaar ook maar gekregen van een oude Nikonrot hier op BD Ze is niet echt snel al valt dat best mee maar ze is scherp,geeft mooie kleuren en kontrast.En wat geweldig is dat ze in combinatie met de Nikon voorzetlens 5T en 6T een goedkoop alternatief vormt om macro's te trekken.

                          In direkt zonlicht moet je wel oppassen met deze lens en zeker zien dat je steeds een zonnekap gebruikt.In fel zonlicht geeft ze soms immers een kleurenzweem.

                          Maar dat men op deze minstens 17 kaar oude lens nog 6 maanden garantie geeft verbaast me niet.Die is zo kwalitaief goed gebouwd dat je ze niet versleten krijgt.Echte Nikonkwaliteit!
                          Danny's Photosite

                          Comment

                          Working...
                          X