Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelf grote achtergrond maken - op zoek naar stof

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelf grote achtergrond maken - op zoek naar stof

    Hoi
    ik wil zelf een systeem maken om grote achtergronden op te hangen. Ik dacht aan 3x3 meter. Nu loop ik vast om betaalbare stoffen te vinden (vooral wit en mss later ook zwart).
    Iemand tips waar dit te vinden?
    Merci!
    -----------------
    www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

  • #2
    Re: Zelf grote achtergrond maken - op zoek naar stof

    de goede fotowinkel, of ebay

    let op, een wit doek is moeilijk fotograferen (lees plooien), gebruik liever een witte rol papier. Een witte achtergrond wit krijgen vereist makkelijk twee extra flitsers.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Zelf grote achtergrond maken - op zoek naar stof

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      de goede fotowinkel, of ebay

      let op, een wit doek is moeilijk fotograferen (lees plooien), gebruik liever een witte rol papier. Een witte achtergrond wit krijgen vereist makkelijk twee extra flitsers.
      +1 aan deze zijde

      koopgoedkoop.nl heeft trouwens specifieke achtergronddoeken voor fotografie.
      ik heb daar een witte 3x3 gekocht en een zwart 6x3

      opgespannen op een muur is dit doenbaar voor wit wit te krijgen maar los zie ik mezelf er toch niet aan beginnen.
      eventueel mag je mijn witte komen overkopen voor een zacht prijsje, aangezien ik een wit / zwarte vinyl heb aangeschaft intss
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Zelf grote achtergrond maken - op zoek naar stof

        Ga daar eens kijken, snel en goed https://www.koopgoedkoop.nl/vrije-ti...ergrondsysteem
        Ook achtergronden van 300x600 in voorraad, vandaag bestellen en twee dagen later geleverd
        Groeten
        Efex

        Comment


        • #5
          Re: Zelf grote achtergrond maken - op zoek naar stof

          Alledrie bedankt voor de reacties! Kan ik weer een heel eind mee verder. Allereerst al eens testen met kleiner stuk wit stof om te zien hoe wit ik dat krijg.
          Groeten
          Johan
          -----------------
          www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

          Comment


          • #6
            Re: Zelf grote achtergrond maken - op zoek naar stof

            Inderdaad, ik heb ook een zwart doek en een wit doek en ik moet zeggen, ik krijg dat witte doek maar niet "clean" Ik heb ALTIJD photoshop nodig.
            Ik moet dringend ook kijken voor papier.
            Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

            Comment


            • #7
              Re: Zelf grote achtergrond maken - op zoek naar stof

              Oorspronkelijk geplaatst door Lollie-be Bekijk bericht
              Inderdaad, ik heb ook een zwart doek en een wit doek en ik moet zeggen, ik krijg dat witte doek maar niet "clean" Ik heb ALTIJD photoshop nodig.
              Ik moet dringend ook kijken voor papier.
              in de meeste gevallen zal dit zo zijn of je moet heel veel afstand hebben tss je persoon en doek om hard genoeg te flitsen zodat het wit is, en als dat zo is, heb je eigenlijk geen doek nodig want dan kan je een witte background creeëren puur op licht.
              daarnaast zit je ook altijd deels met lichte schaduwen op de grond die moeilijker weg te flitsen zijn als je voor full body's rechtstaand gaat
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Zelf grote achtergrond maken - op zoek naar stof

                Yep, nu ook aan den lijve ondervonden dat stof niet gemakkelijk is wit te krijgen. Met kleinere rol papier ook getest en dat is stukken makkelijker. Nu ook een collabsible background (2 x 1,5m) besteld om wat mee te experimenteren. Ook na wat zoeken een uitschuifbare staaf gevonden die wellicht ook past in de statieven van de korte achtergrond zodat ik rollen papier van 2,7 m kan ophangen (nog niet aangeschaft, voor later .
                -----------------
                www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

                Comment


                • #9
                  Re: Zelf grote achtergrond maken - op zoek naar stof

                  Ik heb mijn 2 doeken gekocht via stoffenspektakel maar zijn wel 1.8m... spotprijsjes wel.
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment

                  Working...
                  X