Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Julie 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Julie 2

    Ons lieve meisje Julie is ondertussen 4 maandjes oud, dus was het tijd om nog eens met haar te pronken.
    Ik heb me thuis wat geamusseerd met piepschuim en dit is het voorlopige resultaat. Graag jullie bevindingen en tips.







    Update 1: Kleureken voor Wilfried. Dan zie je ook waarom ik voor z/w koos.





    Linkje naar crop volgens Deka & Noenkelmi

    Linkje naar vierkant formaat volgens Plaatwerker.


    Iso 400
    1/50
    f6.3
    35mm


    Last edited by zibro; 25 november 2012, 09:27.
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Julie 2

    Is het een bewuste keuze de overbelichting op dit schattig meissie Zibro? Want dan heeft het te maken met smaak natuurlijk.

    Comment


    • #3
      Re: Julie 2

      Hoh, moeilijk om kindjes te beoordelen van de topicstarter zelf....
      Mooie meid, maar minder geslaagde bewerking voor mij.
      Het geeft een beetje een oude foto look voor mij, maar vind het toch veel te hard, we leven in moderne tijden.
      Nu kan je kleine meisjes mooi zacht laten zijn in een foto... Wat ze ook zijn in het echt he.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Julie 2

        Een apart beeld, waar ik iets langer bleef bij hangen .... door de bewerking, door de lichtinval, .... Weet niet zo goed te omschrijven, maar vind die boog van die rug wel mooi.
        Misschien links nog wat knippen ? Dan blijft er " technisch gezien " wat minder ruimte over in de kijkrichting, maar hier zou het misschien toch wel kunnen ?
        groeten,
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

        Comment


        • #5
          Re: Julie 2

          Volgens mij komt de belichting van de verkeerde kant...of moest je met een reflectiepaneel bijgewerkt hebben lang links (in de foto)
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

          Comment


          • #6
            Re: Julie 2

            ik vind dit een heel mooie en artistieke foto
            al zou ik rechts een tikkeltje eraf doen, zodat haar rug juist uit de hoek start

            over haar haar ben ik iets minder te spreken, 't is precies onscherp
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Julie 2

              Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
              Is het een bewuste keuze de overbelichting op dit schattig meissie Zibro? Want dan heeft het te maken met smaak natuurlijk.
              In de originele foto is er geen overbelichting, dit komt dus door de bewerking.
              Niet ieders smaak dat weet ik, maar ik vond het wel iets hebben. Ben nog wat aan het experimenteren met andere z/w's.

              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
              Hoh, moeilijk om kindjes te beoordelen van de topicstarter zelf....
              Mooie meid, maar minder geslaagde bewerking voor mij.
              Het geeft een beetje een oude foto look voor mij, maar vind het toch veel te hard, we leven in moderne tijden.
              Nu kan je kleine meisjes mooi zacht laten zijn in een foto... Wat ze ook zijn in het echt he.
              Goh, niet moeilijk hoor. Ik vraag niet om het kindje te beoordelen, maar de foto
              Dit was eigenlijk maar een snel testje, ik ga er nog wat meer tijd in steken en proberen om wat zachtere foto's te verkrijgen.

              Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
              Een apart beeld, waar ik iets langer bleef bij hangen .... door de bewerking, door de lichtinval, .... Weet niet zo goed te omschrijven, maar vind die boog van die rug wel mooi.
              Misschien links nog wat knippen ? Dan blijft er " technisch gezien " wat minder ruimte over in de kijkrichting, maar hier zou het misschien toch wel kunnen ?
              groeten,
              deka
              Bedankt, ik zal dadelijk eens een update plaatsen met een crop.

              Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              Volgens mij komt de belichting van de verkeerde kant...of moest je met een reflectiepaneel bijgewerkt hebben lang links (in de foto)
              De belichting komt inderdaad van de verkeerde kant
              Ik had 2 zwarte panelen geplaatst en de bedoeling is dat ze andersom zou liggen maar ze was in een actieve bui en besloot op wandel te gaan.
              Toch vond ik het wel iets hebben.

              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
              ik vind dit een heel mooie en artistieke foto
              al zou ik rechts een tikkeltje eraf doen, zodat haar rug juist uit de hoek start

              over haar haar ben ik iets minder te spreken, 't is precies onscherp
              Zal eens een beetje croppen rechts en wat meer links, in update.
              Het haar is inderdaad onscherp, waarschijnlijk door een combinatie van de beperkte dof, ruis en bewegingsonscherpte.
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #8
                Re: Julie 2

                Ik zou hier kiezen voor een vierkante uitsnede zoals vroeger bij de oude
                6x6 rolfilmcamera's. Klein randje zwart aan het achterhoofd houden.
                Heeft de look van foto's uit de eerste helft van de voorgaande eeuw.
                Deze vind ik goed.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Julie 2

                  ik blijf het zeggen, kinderen verdienen kleur!!
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #10
                    Re: Julie 2

                    de open mond en het oogke te donkere gaten en das jammer.
                    idee wel grappig.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X