Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compacte camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compacte camera

    Hallo,

    Ik ben iemand die veel foto's neemt, al is het maar wanneer ik een regenboog zie of een grappige tekst. Maar ik heb mij nog nooit een goede camera aangeschaft. Ik heb een prehistorische canon ixus 500, maar trek vooral foto's met mijn smartphone ( ja ik weet het, een schande).

    Moest ik er het geld aan willen geven, zou ik wel een goede spiegelreflex camera kopen. Maar dat is pas voor volgend jaar(en), wanneer mijn studies voltooid zijn.

    Nu zou ik mij tijdelijk al een compacte camera willen aanschaffen voor gewone alledaagse foto's. (feestdagen, vakantie en wanneer ik weer is iets interessant zie )

    Ik besef dat ik hier geen hoogwaardige foto's voor moet verwachten, maar het is enkel maar om toch betere foto's te hebben dan met mijn smartphone. Het enige nadeel is dat ik niet veel van camera's ken. Ik ben nu al een 2tal weken aan het opzoeken, maar zou toch graag advies krijgen van jullie.


    Volgende camera's vallen binnen het budget dat ik wil uitgeven aan een compacte camera:

    Panasonic lumix DMC-SZ1: http://www.digicamshop.be/product/23...klein-kit.html

    Samsung WB150F White: http://www.digicamshop.be/product/19...50f-white.html

    Nikon coolpix S6300 : http://www.digicamshop.be/product/17...300-black.html

    Olympus VR-340: http://www.digicamshop.be/product/16...340-black.html


    De samsung WB150F zit wat misplaatst in deze lijst vrees ik voor fotokwaliteit, maar het is de zoom en 'smart'camera gedeelte dat mij toch een beetje aansprak. Maar natuurlijk blijft fotokwaliteit prioritair. Wat is jullie mening over deze camera's of eventuele andere alternatieven?

    Mijn vertrouwen gaat naar jullie, want ik mis spijtig genoeg de kennis.


    Bedankt.
    Last edited by Niel; 24 november 2012, 15:56.

  • #2
    Re: compacte camera


    Deze kun je ook in je lijstje zetten. Mijn schoonvader heeft deze en ik moet zeggen neemt degelijke plaatjes

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: compacte camera

      Bedankt voor de reactie, ik zal deze ook in het achterhoofd houden De kwaliteit lijkt zeer goed, maar is 5x optische zoom niet vrij weinig? Of is dat ruim voldoende voor een gebruiker zoals mij?

      Comment


      • #4
        Re: compacte camera

        Ik heb nog via internet reviews zitten vergelijken en heb besloten dat de olympus en panasonic wegvallen. Dan blijft er dus van mijn lijstje de nikon coolpix S6300 en de samsung WB150F.

        Voordelen samsung:
        - grote zoom
        -lange accuduur

        Voordelen nikon:
        -full HD
        - mooie foto's

        Comment


        • #5
          Re: compacte camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Niel Bekijk bericht
          Bedankt voor de reactie, ik zal deze ook in het achterhoofd houden De kwaliteit lijkt zeer goed, maar is 5x optische zoom niet vrij weinig? Of is dat ruim voldoende voor een gebruiker zoals mij?
          Ik vind 5 keer optische zoom ruim in het marge van wat een mens het grotendeels fotografeerd en lens begint al van 24mm dus een mooie groothoek.

          grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: compacte camera

            Hoe meer zoom hoe minder vrijheid.

            Comment


            • #7
              Re: compacte camera

              Ik heb net de Canon Powershot 260 HS gekocht bij Digicamshop. Is een Sinterklaasaanbieding: met tasje, extra accu, 16 GB kaart inbegrepen.

              Als je nodige formaliteiten vervuld, krijg je van Canon nog 30 euro cashback.

              Comment


              • #8
                Re: compacte camera

                Ik dacht niet meer dan 150-160 euro uit te geven, maar deze bundel brengt mij wel in verleiding

                Ik had nog een vraag, ik heb gelezen dat aantal megapixel er eigenlijk niet toe doet vanaf 12 MP en dat het eerder een verkooptruc is wanneer deze 16 MP heeft. Is dit zo? Want zag net dat deze camera 12.1 Mp heeft. Als ik het goed begrijp doet de grootte van de lens ertoe? (25 mm hier?)

                Verder kan ik er van uitgaan dat deze camera een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft?

                EDIT: ik heb veel reviews gelezen en heb besloten dat het deze zal worden bedankt voor de hulp!
                Last edited by Niel; 27 november 2012, 22:49.

                Comment

                Working...
                X