Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Product: potloden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Product: potloden

    Poging om een creatieve productfoto te maken.
    zeg maar wat beter kan.



    grtz david

  • #2
    Re: Product: potloden

    leuk gedaan.
    in een modern interieur kan het aan de muur
    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

    Comment


    • #3
      Re: Product: potloden

      kvinnet ook wel tof maar die witte achtergrond steekt voor mij wat tegen , ik zou het wel is willen zien op een zwarte ondergrond

      Comment


      • #4
        Re: Product: potloden

        mooi, maar bij zulke fotografie mag er iets meer werk ingestoken worden
        de punten mogen overal mooi aansluiten, wat hier niet het geval is
        detailfotografie is letten op details
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: Product: potloden

          Leuk idee en mooi. Zoals Wilfried hierboven zegt mag alles meer op elkaar aansluiten. Ik zou ook nog ervoor zorgen dat die witte achtergrond niet meer te zien is. Dus overal een potlood als rand.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: Product: potloden

            creatief..., een verplichte oefening in product-fotografie.
            Werk je hier met een witte ondergrond is het beter deze ook te verlichten doorheen het papier. dus flits onder glasplaat, hierop je wit achtergrondvel of witte plexi. of gebruik je softbox als achtergrond.
            en anders meer aandacht besteden aan het selecteren om de achtergrond wit te maken, Nu heb je alleen de boven en onderzijde gedaan. (ben je het vergeten tussen de punten van de potloden) of een zwarte achtergrond kiezen.

            Comment


            • #7
              Re: Product: potloden

              ik volg hier over de punten, die overal even groot en rond geslepen zouden moeten zijn, de donkere stukken tussen de potloden ...
              Maar dit zijn ook allemaal dingen die je eigenlijk ziet wanneer het te laat is (zoals wanneer je een bord met eten dresseert , dan zie je achteraf op de foto dat er 1 garnaaltje verkeerd ligt
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: Product: potloden

                Hier kon David dat wel zien van de potloodpunten he, maar hij had er volgens mij niet aan gedacht en dat zou ik ook niet gedaan hebben de eerste
                keren ... Op zo'n dingen let je nadien inderdaad en neem je mee de volgende keer.
                Ik volg de opmerkingen van de punten en het wit.
                Wel fris met die kleurtjes.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: Product: potloden

                  Heel mooie foto en lekker scherp.
                  Ik zou geen witte achtergrond zichbaar laten , en alleen de gekleurde potloden tonen
                  Like it Facebook
                  Flikr
                  Website Original Frame

                  Comment


                  • #10
                    Re: Product: potloden

                    Foto technisch wil ik niet veel commentaar geven, dat is mij goed genoeg.
                    Omdat de potloden 2 keer zo groot in beeld komen als dat ze in werkelijkheid zijn moet je erg op details letten. Daarbij is het bovenste groene potlood perfect. De overige punten had je scherper kunnen slijpen. Qua achtergrond volg ik ook mijn voorgangers.
                    Ik heb de foto vandaag al een paar keer bekeken en ik vind de uitsnede niet zo mooi. Of een hele lange uitsnede, met de complete potloden. Of een nog krappere uitsnede. 1/3 kleur links, 1/3 hout en weer 1/3 kleur rechts. Ik heb daar een hele snelle bijsnijding op los gelaten. potloodjes.jpg Waar ik dan weer over twijfel is of je wel of niet in de potloden moet snijden. Ik heb het hier wel gedaan. Laat het maar weten als je de link hier weg wilt hebben.
                    Website: cameraobschuura.nl
                    Twitter: @CameraObSchuura
                    FaceBook: Cameraobschuura

                    Comment


                    • #11
                      Re: Product: potloden

                      hehe bedankt voor de reacties en de leuke tips ivm product.
                      had al gedacht dat er commentaar ging komen op de punten, maar om heel eerlijk te zijn had ik het ferm gehad met die klotepotloden

                      zijn potloden van onze kinderen en die potloden hebben al een oorlog meegemaakt (duizende keren in grond gevallen), toen ik ze wilde slijpen heb ik zo een slordige 5 minuten per potlood nodig gehad om er toch maar iets van punt aan te krijgen lol, telkens ik een mooie punt had brak die gvd af, ik werd gefrustreerd en dergelijke en heb er toen wat mijn laars aan geveegd.

                      intussen staan nieuwe potloden al op hun verlanglijsjte voor sinterklaas want ik heb het hele zootje de vuilbak ingekieperd :S

                      over de ruimte die nog aanwezig is tussen de potloden volg ik ook.
                      kon idd beter maar als men dit niet gewoon is zo'n dingen te doen zijn dat idd dingen die je pas ziet als de foto gemaakt is.

                      ik ehb nu in ieder geval terug materiaal om te verwerken in mijn hoofd zodanig ik deze fouten niet meer maak in de toekomst, er komt zeker nog meer van dit, want ben nu begonnen in bijberoep en ik wil me ook toespitsen op product en bedrijfsfotografie.

                      H@rm, die uitsnede is idd een stuk beter dan die van mij, weet niet waarom ik daar niet aan gedacht heb.
                      grtz david

                      Comment


                      • #12
                        Re: Product: potloden

                        Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                        ben nu begonnen in bijberoep en ik wil me ook toespitsen op product en bedrijfsfotografie.
                        Proficiat he, veel plezier.
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Product: potloden

                          veel succes gewenst, tzal niet makkelijk zijn, laat iets weten
                          mvg Wilfried

                          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                          Comment


                          • #14
                            Re: Product: potloden

                            Leuke benadering van de potloden.
                            Zou eventueel ook wel gaan voor uitsnede van voorganger.
                            groeten,
                            deka
                            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                            Comment


                            • #15
                              Re: Product: potloden

                              Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                              Leuke benadering van de potloden.
                              Zou eventueel ook wel gaan voor uitsnede van voorganger.
                              groeten,
                              deka
                              Ik ook David.
                              Mvg.

                              Comment

                              Working...
                              X