Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bounce-vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bounce-vraagje

    Als ik op een feestje wil bouncen (zaaltje, ongeveer 3 meter hoog, donker, weinig licht), doe ik dit dan best met de flits in manueel en of kan ttl ook?

  • #2
    Re: Bounce-vraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
    Als ik op een feestje wil bouncen (zaaltje, ongeveer 3 meter hoog, donker, weinig licht), doe ik dit dan best met de flits in manueel en of kan ttl ook?
    flits in TTL en camera in manueel... kijk ook als je op een muur kan bouncen ipv. het plafond... (opzij)
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Bounce-vraagje

      Jep
      Hou wel een beetje de kleur van de muren plafond in het oog.
      Gele, rode muren weerkaatsen ander licht dan dat er uit je flitser komt.
      Eventueel aanpassen met een kleurgel tussen je difuuskap en je flitser.
      Last edited by fotografieljakim; 24 november 2012, 12:10.
      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

      Comment


      • #4
        Re: Bounce-vraagje

        Bedankt voor jullie reactie!

        Camera op manueel is geen probleem want dit doe ik normaal al, maar ik vroeg me af of dit handig is voor de flits?
        (nikon d90 en metz 50af1) Ik heb de indruk dat in de aperture- prio. mode, er meer mogelijkheden zijn voor de flits zoals de slow sync en hss...kan dit kloppen?

        Comment


        • #5
          Re: Bounce-vraagje

          Volgens mij moet je in manual mode ook met slow sync kunnen werken (of e2 gordijn sync zoals het ook wel eens genoemd wordt) Dan kun je gaan werken met langere sluitertijden en met je flits de omgeving bevriezen. Bij mijn Canon kan ik in elke mode HSS of 2e gordijn kiezen, zou het vreemd vinden als dat niet het geval is bij Nikon (D_Oracle misschien een antwoord op deze vraag, gezien hij een Nikon gebruiker is?).

          Comment


          • #6
            Re: Bounce-vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
            Bij mijn Canon kan ik in elke mode HSS of 2e gordijn kiezen, zou het vreemd vinden als dat niet het geval is bij Nikon (D_Oracle misschien een antwoord op deze vraag, gezien hij een Nikon gebruiker is?).
            ja natuurlijk kan dat... hss heet auto-FP bij nikon en is onafhankelijk van je "camera mode", net zoals de slow sync...
            Last edited by d_oracle; 28 november 2012, 10:15.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Bounce-vraagje

              Super, bedankt voor alle info!

              Comment

              Working...
              X