Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo of Metz of...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo of Metz of...?

    Hallo iedereen,


    Aangezien dit het strobist-forum is neem ik aan dat hier wat meer mensen meer met flitsen bezig zijn en mij misschien een beetje goede raad kunnen geven.
    Ik ben ook zoek naar een flitser (vnl in hotshoe) Tegen een mooie prijs. (liefst tussen 50 +-150).
    Na hier en daar wat gelezen te hebben ben ik 2 interessante modellen tegengekomen de yongnuo 565ex en de metz 50af1 (Ik werk met nikon d90).
    Qua prijs zijn deze ongeveer gelijk (tenzij ik yongnuo in china bestel maar dan...invoertaks...).

    Het zou mijn eerste externe flits zijn dus ben leek op dat vlak. Maar ik prul graag met die dingen dus heb het vaak snel onder de knie.
    Als tips, wijze raad enz. zijn welkom. (andere modellen, ander merk...)


    Alvast bedankt!


    Groetjes!

  • #2
    Re: Yongnuo of Metz of...?

    als 1ste flits raden we meestal een merkeigen flits aan of een flits die zichzelf toch al bewezen heeft.

    daarom zou ik zeggen, nikon of metz
    ok, ze zijn mss duurder maar je hebt de zekerheid dat ze compatibel blijven.
    nikon is nikon en metz kan je de firmware van upgraden op de meeste modellen via een usb-poort

    voor import-taks vanuit china moet je je niet veel zorgen maken, wel vanuit amerika
    als je import taks vanuit china aan je been zou hebben, is het gewoon pech hebben

    ik heb al tal van items besteld via ebay (en veel youngnuo , manuele flitsen dan) en tot op heden nog niet prijs gehad terwijl ik al wel 2x dacht ik een open pakket heb gehad door de douane maar geen volgende factuur
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo of Metz of...?

      Dat van die merkeigen flits snap ik ergens wel, maar ik heb volgens mij niet direct de neiging naar strobisme, dus mijn flits blijft mooi op mijn camera staan.
      Mijn enige 'probleem' met die mooie merkeigen flits is (zoals iedereen zeker) de prijs en de weinige keuze (sb700 of 900(910) en veel meer is er niet)
      Kan de Metz 50 af1 niet zo goed als evenveel als de sb700?

      Alvast bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo of Metz of...?

        strobisme is idd een andere tak dus dat zal wel duidelijk worden of dit iets wordt wat je zal / kan gaan interesseren

        voor een bepaalde zekerheid / kwaliteit / compabiliteit betaal je nu eenmaal deels een prijs

        wil je flitsen gaan vergelijken op vlak van mogelijkheden / specificaties, verwijs ik je naar speedlights.net
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Yongnuo of Metz of...?

          Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
          Kan de Metz 50 af1 niet zo goed als evenveel als de sb700?
          Ja. Heb zo'n Metz (een 48 en een 50) en dat zijn heel degelijke flitsers.
          Als je in TTL wil werken dan zijn ze heel goed.

          Voor manueel strobisme ook geschikt, maar als je ze enkel daarvoor wil gebruiken dan ben je met een goedkopere flits waarschijnlijk beter af.

          Een verschil in gebruiksgemak tussen de Metz en Nikon is dat je bij Nikon wat meer aparte knopjes hebt voor allerlei settings in te stellen. Bij de Metz heb je 4 knopjes en moet je bepaalde instellingen doen door op 2 knopjes tegelijk te drukken enzo. Is in 't begin even wennen en zoeken. Geen probleem voor de omstandigheden waarin ik fotografeer (als hobby, en vooral studiosetup), ik kan prutsen en opnieuw proberen zoveel ik wil. Kan me wel inbeelden dat een professionele fotograaf die vooral werkt in omstandigheden waarin het snel moet gaan en er geen tweede kans is (journalistiek, actie, ..) daarom de voorkeur aan Nikon geeft.
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment

          Working...
          X