Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D: pro & contra's gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D: pro & contra's gevraagd

    Wat zijn de ervaringen met Canon EOS 7D?

    Zo las ik o.a. op een site: "-"See those active AF points? They look cute in a sales brochure, but the scary fact is that they stay on and stay there as you're trying to compose! They look really bad if you have an image in the finder you're trying to see"-"

    Is dat echt ZO'n storend item?
    Zijn er nog andere negatieve punten aan dit toestel?


    Dank je,
    Gino

  • #2
    Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

    Ik verwacht dat er binnenkort een opvolger zal komen, dat gevoel heb ik toch alleszinds.
    Denk dat de AF Points juist een groot voordeel is van de 7D
    www.knfotostudio.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

      Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
      Denk dat de AF Points juist een groot voordeel is van de 7D
      Er wordt bedoeld dat de AF punten altijd zichtbaar zijn en niet de actieve alleen. Ik ben blij dat ze bij mij niet alle 51 zichtbaar zijn in de zoeker, maar wel achterop.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

        Ik heb het nog nooit als storend ervaren.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

          nog nooit als storend ervaren. als je echt hoog in iso's wil gaan dan valt het wel tegen. maar dat ga je met de meeste non ff toestellen wel hebben. voor dat geld is er voor mij geen betere bij canon. tis niet de laatste nieuwe maar kan nog wel goed mee met het peleton. dat van die focus punten snap ik niet zo goed, mij valt het zelfs nimmer op. maar goed
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

            de meesten gebruiken toch het centrale scherpstelpunt of één enkel punt anders, toch geen probleem dan me dunkt. Alleen als je bv voor sport het middelpunt met expansion gebruikt zie je in kruisvorm de xtra AF-punten zwart staan maar om dat nu als storend te ervaren. Ik vind het nog steeds een dijk van een camera met betere AF dan 60D, 650D, 600D, en lager. Zelfs beter AF dan 5DMKII
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

              Ik heb er één te koop voor 875 Euro in nieuwstaat :-)
              Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                Die AF absoluut niet storend, vorige reactie iets meer
                Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                  Vandaag zag ik een reclame voor een body met het opschrift: Canon EOS 7D Firmware versie 2.0. Is dat nu een 7D welke een update kende mbt tot dit "euvel"?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door GinoS Bekijk bericht
                    Vandaag zag ik een reclame voor een body met het opschrift: Canon EOS 7D Firmware versie 2.0. Is dat nu een 7D welke een update kende mbt tot dit "euvel"?
                    Is laatste versie van firmware met wat nieuwe functionaliteiten. Dan weet je ook dat het een recent toestel is en niet één wat al lang op de rekken ligt.
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                      Tenzij ze hem in de winkel een upgrade gegeven hebben.
                      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                        Kun je dat dan uiterlijk zien, op het toestel zelf, of hoe controleer je dat dan?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                          Niet, je steekt je kamera in je pc en je doet een update. Of je nu een toestel koopt van ... j oud of een nieuwe het zijn toch dezelfde. De eerste die in de winkel lag tot diegene die je nu koopt zijn na de upgrade net dezelfde. En al zou je een toestel kopen die al een jaar in het magazijn van de winkel ligt. Het blijft dezelfde als één die er een week ligt.
                          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                            Niet, je steekt je kamera in je pc en je doet een update. Of je nu een toestel koopt van ... j oud of een nieuwe het zijn toch dezelfde. De eerste die in de winkel lag tot diegene die je nu koopt zijn na de upgrade net dezelfde. En al zou je een toestel kopen die al een jaar in het magazijn van de winkel ligt. Het blijft dezelfde als één die er een week ligt.
                            Dit is niet altijd waar. Sommige toestellen krijgen in hun levenscyclus kleine (interne meestal) aanpassinkjes.
                            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                              Ik kan me bijna niet voorstellen dat er winkels zijn waardat reguliere kamera's lang op stock blijven liggen.
                              Ik zou dus geen schrik hebben dat je een camera bij een winkel koopt wat een oud model (als er dan al aanpassingen gebeurd zouden zijn) zou zijn.
                              Het zal eerder een keuze zijn van koop ik de huidige of wacht ik tot er een nieuwe 7D uitkomt.
                              Ik denk dat je de huidige 7D voor ongeveer 1150 euro nieuw kan kopen. Als er een nieuwe 7D uitkomt zal dit vermoedelijk eerder rond de 1500 draaien want als Canon tegenwoordig iets uitbrengt dan zijn ze een stuk duurder dan de vorige modellen.
                              Vraag is wat de nieuwe 7D beter gaat hebben als de oude. Op gebied van sensor en hogere iso's kunnen ze verbeteren maar dan gaan ze misschien concurreren tegen hun eigen 6D. Ik vrees eerder dat er zo wat van die prullen als gps en kantelbaar scherm opzitten waar ik persoonlijk niet zit op te wachten (maar andere mogelijk wel).
                              Heeft er iemand eigenlijk als iets echt concreets gehoord van de nieuwe 7D? Want meestal als de geruchten beginnen dan duurt het nog één jaar eer ze in de winkel liggen.
                              Last edited by Tim76; 23 november 2012, 12:00.
                              Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                              Comment

                              Working...
                              X