Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax.

    Beste mensen, ik zou graag over dit onderwerp een breed publiek aanspreken en aangezien dit forum het enige middel is dat ik heb moet het maar even hier.

    Ik heb overlangs een stokoude analoge Pentax voor een appel en een ei op de kop getikt, prachtig toestelletje. Nu is mijn vraag aan pentax gebruikers, is pentax ook compatibel met lenzen als sigma ?

    de camera is uiteraard volledig manueel.

  • #2
    Pentax MX? Pentax K1000? Pentax KX?
    Gewoon curieus.

    De meeste Sigma lenzen worden ook uitgebracht in Pentax uitvoering.
    Veel suk6 met je cameratje...
    Heb zelf nog een MX gehad... Those where the days...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      heb nog spotmatic,alles manueel,foto's steeds perfekt
      ga ik nog veel langer hebben dan mijn D70

      Comment


      • #4
        Schroefdraad of bajonetvatting?
        Heb zelf nog 2 analoge Pentaxen, ongeveer 25-30 jaar, waarvan één te koop met 1.8/55 mm standaardlens.
        Als de Sigma-lenzen een K-bajonetvatting hebben passen die perfect.
        Oudere lenzen met een K-bajonet en manuele scherpstelling kunnen mits enige beperking (alleen diafragmavoorkeuze) gebruikt worden
        op de digitale Pentax IST D.
        Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

        Comment


        • #5
          Ik heb hier nog een oude CHinon onder een dik laag stof liggen en daar zijn 6 lenzen bij van sigma en Chinon en bij mijn weten pasten die vroeger allemaal op mijn pentax dus die vatting was het zelfde.
          Laat ze daar maar liggen voor als ik later in het rusthuis zit.
          Voor nog eens vast te pakken en te dromen van voor het digitale tijdperk.
          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
          Hier op dit forum.

          Comment

          Working...
          X