Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lidcactus high key + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lidcactus high key + update

    eens een high key geprobeerd ,ben hier nog niet echt in thuis ,dus wees gerust kritisch zo leer ik weer iets bij
    update na tips ivm te donker steeltje waarvoor dank


    eerste versie

    dank voor het kijken
    Last edited by bopatje; 26 november 2012, 17:27.

  • #2
    Re: lidcactus high key

    ik vind het wel een mooie zo

    Comment


    • #3
      Re: lidcactus high key

      Ik ken hier dus helemaal niets van dus kan je helaas ook niet zeggen of het goed gedaan is.
      Ik vind het wel een leuke compo en een goede scherpte, maar persoonlijk houd ik niet zo van de kleuren
      Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
      www.myriamvos.jalbum.net of facebook

      Comment


      • #4
        Re: lidcactus high key

        Oorspronkelijk geplaatst door Vossie Bekijk bericht
        Ik ken hier dus helemaal niets van dus kan je helaas ook niet zeggen of het goed gedaan is.
        Ik vind het wel een leuke compo en een goede scherpte, maar persoonlijk houd ik niet zo van de kleuren
        dank voor jou eerlijke mening hoor ,

        aan de kleuren is eigenlijk niets gewijzigd zo zien ze er ook uit op het bloempje ,maar het komt waarschijnlijk door de witte BG ,ik weet dat dit niet zo erg wordt gesmaakt (weet het al een beetje uit het verleden )
        Ik heb getracht zo goed mogelijk een high key te benaderen ,de belichting zo hoog mogelijk gehouden ,maar niet overbelicht ,ook heb ik het licht zo goed mogelijk verdeeld om zo weinig mogelijk schaduw te bevatten ,dit zou normaal denk ik de manier zijn om een high key te bekomen ,ik heb het ook niet gedaan in PS maar rechtstreeks met het toestel ,alleen de BG heb ik naderhand wat witter gemaakt ,
        Last edited by bopatje; 21 november 2012, 17:20.

        Comment


        • #5
          Re: lidcactus high key

          Voor mij is het wel mooi.
          Ik hou van een witte of zwarte BG.
          Persoonlijk zou ik een masker gelegd hebben en de kleuren hier en daar terug wat
          doorgedrukt hebben, subtiel weliswaar.

          groetjes

          moniq
          groetjes, moniq (BD1321BE)

          A picture paints a thousand words

          Comment


          • #6
            Re: lidcactus high key

            als probeersel vind ik da je het high key gedeelte in de bloemblaadjes goed te pakken hebt
            enkel over het zeer groene steeltje rechts boven heb ik mijn bedenkingen in dit beeld
            dit springt er echt uit met zijn felle kleuren
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: lidcactus high key

              Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
              als probeersel vind ik da je het high key gedeelte in de bloemblaadjes goed te pakken hebt
              enkel over het zeer groene steeltje rechts boven heb ik mijn bedenkingen in dit beeld
              dit springt er echt uit met zijn felle kleuren
              miss heb je wel gelijk over dat groene steeltje ,had miss beter beetje vignetering toegepast zodat het steeltje wat minder op opvalt ,anders zou ik niet direct een oplossing weten daar die blaadjes heel licht van kleur zijn en het steeltje juist veel harder ,of gewoon een ander onderwerp gekozen
              dank voor de reacties

              Comment


              • #8
                Re: lidcactus high key

                Zeer mooi resultaat !
                Spijt v h steeltje = selecteren (toverstafje?) en kleur aanpassen = niet zo moeilijk hoor . Dan is het TOP ! :-)

                Comment


                • #9
                  Re: lidcactus high key

                  prachtig en ik volg ivm dat steeltje, dat mocht behoorlijk lichter in dit geval
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: lidcactus high key

                    dank voor de tip ,update geplaatst

                    Comment


                    • #11
                      Re: lidcactus high key

                      update is nog mooier dan de eerste, en die was al mooi Patrick

                      Comment


                      • #12
                        Re: lidcactus high key

                        deze praktijk spreekt me wel aan heb dit ook enkele malen gedaan.
                        het origineel voor mij, de update is me ietske te gemaakt (het steeltje), sorry das mijn mening en wie ben ik ? ......
                        groetjes Ingrid

                        Comment


                        • #13
                          Re: lidcactus high key

                          Van een probeersel gesproken...mooi...mooi ...
                          Dat beloofd voor de toekomst als dit'maar een probeersel' is
                          'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                          Grtjs, Jacky

                          Comment


                          • #14
                            Re: lidcactus high key

                            Heel anders maar wel heel mooi hoor...zo zacht die pastelkleuren!
                            Het steeltje...zou die toch ietske lichter maken ...te opvallend bij die lichte kleuren.
                            Gr Pascale
                            Eerlijkheid duurt het langst!!
                            Mijn website: http://www.degrafon.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: lidcactus high key

                              heb het steeltje nog wat mooier afgewerkt ,vond het zelf wat slordig gedaan ,geen extra update geplaatst daar het alleen om wat schoonheidsfoutjes ging ,
                              iedereen dank voor de fijne reacties , ik zal trachten omdat dit soort fotografie nog beter onder de knie te krijgen ,ik denk dat er nog wel zullen volgen

                              Comment

                              Working...
                              X