Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welkom op de wereld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welkom op de wereld

    Exif:

    • D90
    • A-modus
    • ISO 800
    • 35mm (prime)
    • F1.8
    • 1/80


    Zelf vind ik het spijtig dat ik blijkbaar scherpgesteld heb op het handje ipv op de ogen, en dat de ISO zo hoog stond. Op zo'n moment heb je natuurlijk niet veel tijd om nog vanalles goed te zetten natuurlijk. Wat kan er beter om er een volgende keer een toppertje van te maken? Bedankt voor de feedback!

  • #2
    Re: Welkom op de wereld

    Zoals je zelf zegt is het inderdaad jammer dat de scherpte op het handje zit i.p.v de ogen.
    Vind het wel een mooie foto. Zo'n pril leventje... prachtig
    Wat je kan doen is je diafragma wat minder open zetten waardoor je minder snel verkeerd focust. Vooral op zulke momenten lijkt het me moeilijk om
    met fotografie bezig te zijn i.p.v wat er om je heen gebeurd. Dus dan is een kleiner diafragma misschien veiliger?
    Brandpunt afstand zou ook wat hoger mogen bij close-ups om vertekening te voorkomen. Bij een prime lastig. Maar een 85mm zou mooi zijn denk ik.
    -Sony a580, Tamron 17-50mm f2.8, Tamron 70-200mm f2.8, Sony 50mm f1.8

    Comment


    • #3
      Re: Welkom op de wereld

      Oorspronkelijk geplaatst door Miljar Bekijk bericht
      Wat kan er beter om er een volgende keer een toppertje van te maken?
      Qua kind: Dat moet je met de moeder overleggen.

      Qua foto: denk ik dat het iets mooier zou zijn om een grotere DOF te hebben. Vooral voor deze hele vroege unieke foto. Ik bedoel dat het misschien mooier is om een (oneerbiedig gezegd) huis-tuin-en-keuken foto te hebben van dit moment. Over enkele dagen als alles weer een beetje op regel is zou je je kunnen wagen aan een technisch hoog staande foto.

      Kort om: Vooral door gaan. (met fotograferen en moeders )

      Met iets andere woorden bedoel ik het zelfde als Laga.
      Last edited by Cameraobschuura; 20 november 2012, 12:50. Reden: Comment van Laga niet gezien/gelijktijdig gepost.
      Website: cameraobschuura.nl
      Twitter: @CameraObSchuura
      FaceBook: Cameraobschuura

      Comment


      • #4
        Re: Welkom op de wereld

        Oorspronkelijk geplaatst door Laga Bekijk bericht
        Zoals je zelf zegt is het inderdaad jammer dat de scherpte op het handje zit i.p.v de ogen.
        Vind het wel een mooie foto. Zo'n pril leventje... prachtig
        Wat je kan doen is je diafragma wat minder open zetten waardoor je minder snel verkeerd focust. Vooral op zulke momenten lijkt het me moeilijk om
        met fotografie bezig te zijn i.p.v wat er om je heen gebeurd. Dus dan is een kleiner diafragma misschien veiliger?
        Brandpunt afstand zou ook wat hoger mogen bij close-ups om vertekening te voorkomen. Bij een prime lastig. Maar een 85mm zou mooi zijn denk ik.
        Kleiner diafragma: dat zal moeilijk gaan. De sluitertijd zal nog trager zijn en nu is het al maar 1/80 met een iso van 800.
        Andere lichtomstandigheden zal het al makkelijker maken of indirect flitsen.
        Ben akkoord om om de brandpunt afstand te verhogen om geen vertekening te hebben maar met hetzelfde diafragma wordt de DOF kleiner.
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Welkom op de wereld

          de scherpte op de hand ipv ogen, stoort me hier niet
          past zelfs
          ik vind het een mooie foto
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Welkom op de wereld

            'k Ben hier al paar keer geweest, vind hem ook mooi.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Welkom op de wereld

              ook ik vind m mooi..heeft wel iets op het handje scherp..denk dat het kindje hier een paar minutjes oud is..gefeliciteerd met dit mooie kindje

              grt ingrid,
              Niet geschoten is altijd mis!

              Comment


              • #8
                Re: Welkom op de wereld

                Bedankt voor de reacties. Het is op zo'n moment inderdaad niet ideaal om aan hoogstaande fotografie te doen. De lichtomstandigheden in de bevallingskamer zijn jammer genoeg verre van optimaal. Een kleiner diafragma ging, zoals terecht opgemerkt, waarschijnlijk beter geweest zijn. Zal het moeten onthouden voor het volgende

                Comment


                • #9
                  Re: Welkom op de wereld

                  Vindt de foto ook erg mooi.

                  Er komen nog wel meer mooie momenten voorbij maar dit " moment" kunnen ze al niet meer afpikken
                  Gewoon de tijd nemen als je weer een foto maakt en voor jezelf steeds de lat iets hoger te leggen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welkom op de wereld

                    De noodzakelijke commentaar kreeg je al, dus krijg je van mij nog een proficiat voor de gezinsuitbreiding. Hopelijk maakt de moeder het wel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welkom op de wereld

                      Oorspronkelijk geplaatst door Miljar Bekijk bericht
                      De lichtomstandigheden in de bevallingskamer zijn jammer genoeg verre van optimaal.
                      Inderdaad, ik kàn nièt begrijpen dat ze van die felle lampen boven een baby hangen, of de baby er onder leggen dan. Hoe moet dat niet zijn voor dat kind eigenlijk?
                      Nu ja, ze overleven het wel he, de mijne is er toch nog.
                      En van mij ook een proficiat hoor.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment

                      Working...
                      X