Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

één punt acht is cool !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • één punt acht is cool !!!

    't Zijn misschien nog de beste foto's niet, maar ben gewoon zo blij met mijn 50mm f1.8 dus ja haha!
    Moet ik delen he met jullie.
    Wat een leuk gevoel om in een duistere living of als het al donker is buiten een foto te kunnen nemen op 1/60 en iso 200.

    Ik moet nog véél oefenen hoor, dit waren gewoon de eerste beeldjes ermee, en wil mijn plezier delen.
    Toevallig hellen ze allemaal naar rechts... De creativiteit komt te boven.





    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: één punt acht is cool !!!

    de tweede mag er zijn.......leuke moment opname
    enne proficiat met je lensje,
    groetjes aline
    groetjes aline

    Comment


    • #3
      Re: één punt acht is cool !!!

      Ik volg hierboven, de 2de is een mooi moment Proficiat met je lensje, is zeker de moeite om mee te spelen.. Al moet je wel minstens tot 2.8 dichtknijpen om echt scherp te worden.
      Veel plezier.
      Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
      https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

      Comment


      • #4
        Re: één punt acht is cool !!!

        Heb die plastic- fantastic lens ook; ik vind het toch wel wennen. Jouw poging tot gewenning loont alvast de moeite!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: één punt acht is cool !!!

          Ik vind persoonlijk technisch de eerste de beste. Heb er niets aan bewerkt, enkel verscherpen na verkleinen. De kleuren zijn ook heel intens zie ik.
          Daar was het nog klaar buiten.
          De tweede en de derde heb ik vanuit de RAW-bestanden de witbalans moeten herstellen, want via mijn toestel ging het niet volledig
          goed, zou er daardoor scherpte kunnen verloren gegaan zijn? Ik denk van niet toch? Ik weet ook wel dat f1.8 niet het scherpste is he, maar
          als ik mijn zoon zijn ogen zie? Hij zat nochtans ''redelijk'' stil, nu ja.
          Blijven oefenen hihi.

          Edit, ik ga binnenkort in een vriendin haar bakkerij wat sfeerfoto's nemen. Ik kijk er zo naar uit!

          Bedankt om jullie leuke reacties.
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: één punt acht is cool !!!

            Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
            Heb die plastic- fantastic lens ook; ik vind het toch wel wennen. Jouw poging tot gewenning loont alvast de moeite!
            zelf voor zoom spelen, i like, een supper lensje voor portretjes

            Comment


            • #7
              Re: één punt acht is cool !!!

              vooral 1 is
              die van je zoontje is ook mooi, maar ik zou z'n oogjes toch iets oplichten.
              Had jij geen speciale versie van die 50 mm? Wat is het verschil met de gewone plastic-fantastic?
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: één punt acht is cool !!!

                A eu o eu weet niet? Ik heb de 50mm AF-S f1.8G die ook past op een fullframe, dus eigenlijk trek ik op 75mm.
                Ik vind één eigenlijk ook de mooiste.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: één punt acht is cool !!!

                  Er zijn 2 50mm/f1.8. De oude AF-D versie (met diafragma ring en motorloos), en de nieuwere AF-S versie (G, dus geen diafragma ring en met ingebouwde motor).
                  De AF-S is wat beter dan de oude.

                  Zijn al je foto op ISO 200 ? Ik zie precies wat ruis op de 2 onderste ?

                  Op f1.8 moet je wel goed je scherpte leggen. Een klein beetje verkeerd en dat merkt je snel door de lage DOF.
                  Je kan hem ook een beetje knijpen ... Je moet niet altijd op f1.8 schieten.
                  Met 2.8 heb je nog een een redelijk lage DOF zoals iemand terecht opmerking.

                  Verlies van scherpte in de hoeken zal best meevallen op f1.8 aangezien dit een FF lens is die je op DX gebruikt
                  Op f1.8 zijn de randen ook meestal out-of-focus.

                  Testshot 1 is het beste. Mooi bokehverloop
                  Nikon shooter - Samyang fan

                  Comment


                  • #10
                    Re: één punt acht is cool !!!

                    De laatste 2 zijn inderdaad op iso 400, erg he die ruis op die 400... 800 is een ramp.
                    Nu PROBLEEMPJE !! Misschien dat iemand dat weet? In mijn RAW's zit dus geen exif, ook niet in de originele die vanuit de kodak nu
                    op mijn pc staan ???????? In mijn JPEG's wel, trek in beide he.
                    Hoe komt dat ???

                    Ps, dan heb ik de goeie lens gekozen???
                    De D-versie is al 2 maand besteld... heb dan maar de andere genomen na al dat wachten.
                    facebook
                    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                    Comment


                    • #11
                      Re: één punt acht is cool !!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                      De laatste 2 zijn inderdaad op iso 400, erg he die ruis op die 400... 800 is een ramp.
                      Nu PROBLEEMPJE !! Misschien dat iemand dat weet? In mijn RAW's zit dus geen exif, ook niet in de originele die vanuit de kodak nu
                      op mijn pc staan ???????? In mijn JPEG's wel, trek in beide he.
                      Hoe komt dat ???
                      Als er wat ruis inzit kan je altijd proberen dat wat op te kuisen, maar voorkomen is altijd beter dan genezen.

                      Hoe zet je de RAW file uiteindelijk om naar JPEG om te posten ?
                      Wellicht haalt je JPEG convertor er de EXIF info uit.
                      Ps, dan heb ik de goeie lens gekozen???
                      De D-versie is al 2 maand besteld... heb dan maar de andere genomen na al dat wachten.
                      Als je toch kon kiezen heb je zeker de goeie lens gekozen (niet dat de oudere versie slecht is natuurlijk, de AF-S is gewoon nog wat beter)
                      Nikon shooter - Samyang fan

                      Comment


                      • #12
                        Re: één punt acht is cool !!!

                        Die lens is pas echt vlijmscherp vanaf F4.
                        Ik ga voor foto 2

                        Comment


                        • #13
                          Re: één punt acht is cool !!!

                          Van RAWtheraphee naar gimp, maar mijn RAW's waar ik nog niet aangeweest ben, die dus in mapje staan bevatten ook geen exif's?
                          facebook
                          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                          Comment


                          • #14
                            Re: één punt acht is cool !!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                            Van RAWtheraphee naar gimp, maar mijn RAW's waar ik nog niet aangeweest ben, die dus in mapje staan bevatten ook geen exif's?
                            Raw files hebben die informatie in een ander formaat. Je RAW convertor leest die dan uit.
                            Het probleem is dat je RAWtheraphee de exif info niet meegeeft.
                            Hier vind ik iemand met hetzelfde probleem:

                            Just to let the world know that some of us prefer to use "free software". The GIMP is the GNU Image Manipulation Program. It is a freely distributed piece of software for such tasks as photo retouching, image composition and image authoring. It works on many operating systems, in many languages.

                            Hier een issues gelogd voor rawtherapee http://code.google.com/p/rawtherapee.../detail?id=728 en blijkbaar zou het aan Gimp liggen ... alleen andere info is nogal tegenstrijdig.
                            Blijkbaar zou het ook enkel voorkomen bij Rawtherapee -> TIFF niet naar JPEG.

                            Ik gebruik het zelf niet, maar ben je zeker dat je zowel van Rawtherapee als van The Gimp the laatste versie hebt ?
                            Nikon shooter - Samyang fan

                            Comment


                            • #15
                              Re: één punt acht is cool !!!

                              Ja dat ben ik zeker. Ik heb met enkel Gimp nooit problemen. Maar 't is toch raar, dat de bestanden die rechtstreeks vanuit de kodak in een
                              map vliegen, al van de eerste keer hun exif's kwijt zijn? Enfin, ga er dan eens mijn kopje over breken.
                              Bedankt voor de uitleg en tips en zo.
                              facebook
                              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                              Comment

                              Working...
                              X