Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D5200 of D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D5200 of D7000

    Door het bos de bomen niet meer zien, wat doe je dan... raad vragen ;-)

    Een dringende update is nodig van mijn huidige Nikon body. Van veel fotograferen naar sporadisch fotograferen, wat kies je dan?

    http://www.dpreview.com/products/com...ts=nikon_d7000

    De D5200 lijkt me een leuk toestel maar is me dunkt te compact, de D7000 lijkt me dan weer een top toestel, maar dan reeds 2 jaar oud en terug een groot toestel.
    Altijd al gezegd een DSLR neem je niet altijd mee op uitstapjes of dergelijke, een D5200 is dan compacter en allicht handiger.

    Wat zouden jullie kiezen?
    Momenteel is de prijs van de body vergelijkbaar maar voor hoelang? De opvolger van de D7000 staat ook al te wachten.

    grtx
    d
    http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

  • #2
    Re: D5200 of D7000

    Persoonlijk ga ik wachten op de opvolger van de D7000.

    Ik zit namelijk met een D5100.

    Maar als ik vandaag zou moeten kiezen tussen beide, omdat de mijne de geest zou hebben gegeven, dan zou ik gaan voor de D5200.

    De reden is heel simpel. Even veel AF punten, sensor met meer pixels en wat zeker een doorslag geeft, uitgerust met de nieuwe 2016 pixels lichtmetingssensor en de EXPEED 3.

    De D7000 is natuurlijk geen slecht toestel, maar als ik beide vergelijk, heeft de D5200 voor mij op dit moment de voorkeur.


    Maar zoals ik al zei, de opvolger van de D7000 heeft voor mij de echte voorkeur en ik hoop dat ik gelijk ga krijgen en dat ze hem in het eerste kwartaal van volgend jaar gaan aankondigen en hopelijk ook uitbrengen.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: D5200 of D7000

      Wel minder sterke body en minder fps.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
        Persoonlijk ga ik wachten op de opvolger van de D7000.

        Ik zit namelijk met een D5100.

        Maar als ik vandaag zou moeten kiezen tussen beide, omdat de mijne de geest zou hebben gegeven, dan zou ik gaan voor de D5200.

        De reden is heel simpel. Even veel AF punten, sensor met meer pixels en wat zeker een doorslag geeft, uitgerust met de nieuwe 2016 pixels lichtmetingssensor en de EXPEED 3.

        De D7000 is natuurlijk geen slecht toestel, maar als ik beide vergelijk, heeft de D5200 voor mij op dit moment de voorkeur.


        Maar zoals ik al zei, de opvolger van de D7000 heeft voor mij de echte voorkeur en ik hoop dat ik gelijk ga krijgen en dat ze hem in het eerste kwartaal van volgend jaar gaan aankondigen en hopelijk ook uitbrengen.
        Van de eerste tot de laatste letter akkoord

        Comment


        • #5
          Re: D5200 of D7000

          Maar voor €750 mis ik op de D5200 toch wel:

          - scherpstelmotor in de body
          - CLS aansturing
          - iets meer knopkes op de body
          - ...

          Comment


          • #6
            Re: D5200 of D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door Bart_P Bekijk bericht
            Maar voor €750 mis ik op de D5200 toch wel:

            - scherpstelmotor in de body
            - CLS aansturing
            - iets meer knopkes op de body
            - ...
            Dat klopt natuurlijk, maar ik mis die dingen ook niet op mijn D5100.

            Ik kan natuurlijk enkel vanuit mijn eigen standpunt kijken, en ik zit gewoon te wachten op de D7100 of hoe ze hem ook mogen noemen die opvolger van de D7000.

            De D7000 heeft tov de D5200 technisch een achterstand opgelopen, waardoor die voor mij niet meer interessant is. Expeed 3 is toch wel een hele verbetering tov Expeed 2, en voor de rest heeft de D5200 technisch de dingen van de D7000 overgenomen met een betere sensor.

            Over de knopjes kan ik niets zeggen, daar ik met het type body van de D7000 nog niet heb gewerkt. Er zullen hier waarschijnlijk wel enkele voordelen zijn die ik nog moet leren kennen van zodra ik upgrade naar de D7100.


            Maar zoals ik zei, moest ik vandaag een nieuw toestel moeten kopen, dan zou ik toch de D5200 kopen. En nadien zou ik dan waarschijnlijk de D7100 kopen en de D5200 als backup gaan gebruiken. De technische aspecten van de D5200 wegen zwaarder door op dit moment dan de andere extra mogelijkheden van de D7000.


            Het zal aan de koper afhangen om te zien of hij die extra mogelijkheden nu al nodig heeft of niet. Indien je lenzen hebt die geen interne motor hebben, tja, dan valt de D5200 natuurlijk af als je het niet allemaal manueel wilt doen. Ik heb enkel AF-S lenzen, dus voor mij ook geen punt. En de lenzen die ik zou willen hebben zijn ook al allemaal AF-S lenzen.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #7
              Re: D5200 of D7000

              Ik ben zelf aan het twijfelen tss de D7000 & de Canon 7D. Moet eerlijk zeggen dat 7D me beter in de hand ligt (de grip), maar da's subjectief hé

              Comment


              • #8
                Re: D5200 of D7000

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Persoonlijk ga ik wachten op de opvolger van de D7000.

                Ik zit namelijk met een D5100.
                Heeft die meer zitcomfort?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: D5200 of D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door GinoS Bekijk bericht
                  Ik ben zelf aan het twijfelen tss de D7000 & de Canon 7D. Moet eerlijk zeggen dat 7D me beter in de hand ligt (de grip), maar da's subjectief hé
                  De D7000 is natuurlijk een kleinere body dan de 7D, probeer de D7000 eens met grip en dat zal al een enorm verschil maken. (bij mij lag hij ook niet 100% in de hand voor ik de grip kocht, maar dat was niet zo erg als de 7D, dat echt zeer vreemd in mijn hand lag)
                  Als de D7000 dan nog slecht in de hand ligt, koop dan maar de 7D.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D5200 of D7000

                    Ik ga zeker beide toestellen testen in de winkel, dit met mijn huidige lenzen:
                    nl.
                    Nikon AF-S Nikkor 24-120mm f/3.5-5.6G ED-IF VR
                    Sigma 12-24mm F4.5-5.6 EX DG Aspherical HSM

                    Het handgevoel moet goed zijn, D5200 = kleiner met grote handen(?) de D7000 veel robuster en groter... een test in de winkel zal het dus moeten uitwijzen.
                    Of zijn er andere voorstellen, tweedehands fullframe?
                    http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

                    Comment


                    • #11
                      Re: D5200 of D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Heeft die meer zitcomfort?
                      Yep, minder zwaar op je schoot.
                      Mvg,
                      Rudy Mas
                      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: D5200 of D7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                        De D7000 is natuurlijk een kleinere body dan de 7D, probeer de D7000 eens met grip en dat zal al een enorm verschil maken. (bij mij lag hij ook niet 100% in de hand voor ik de grip kocht, maar dat was niet zo erg als de 7D, dat echt zeer vreemd in mijn hand lag)
                        Als de D7000 dan nog slecht in de hand ligt, koop dan maar de 7D.
                        Ik krijg een beetje de indruk dat alles wat geen Nikon is, bij jou vreemd in de hand ligt, of niet goed is.
                        Ben je vertegenwoordiger?

                        Comment


                        • #13
                          Re: D5200 of D7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                          Dat klopt natuurlijk, maar ik mis die dingen ook niet op mijn D5100.
                          Voordat ik met automaat gereden had, miste ik ook niet het gemak van een automaat, maar na één vakantie in de US wist ik beter.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Creator Bekijk bericht
                            Ik ga zeker beide toestellen testen in de winkel, dit met mijn huidige lenzen:
                            nl.
                            Nikon AF-S Nikkor 24-120mm f/3.5-5.6G ED-IF VR
                            Sigma 12-24mm F4.5-5.6 EX DG Aspherical HSM

                            Het handgevoel moet goed zijn, D5200 = kleiner met grote handen(?) de D7000 veel robuster en groter... een test in de winkel zal het dus moeten uitwijzen.
                            Of zijn er andere voorstellen, tweedehands fullframe?
                            Tweedehands fullframe... Ik weet het niet. Ik begrijp de verleiding wel, maar wat koop je dan? Een d700? Allemaal mooi, maar met de d600 is de d700 al snel duur verhoudingsgewijs.
                            Bovendien, megapixels zijn niet het allerbelangrijkste, maar 12mp vind ik persoonlijk dan toch weer wat weinig...

                            Comment


                            • #15
                              Re: D5200 of D7000

                              Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                              Ik krijg een beetje de indruk dat alles wat geen Nikon is, bij jou vreemd in de hand ligt, of niet goed is.
                              Ben je vertegenwoordiger?
                              Ik zei dat dat subjectief is, bij GinoS is het net omgekeerd. En er is toch een groot verschil in "grip" tussen verschillende merken hoor, de sluiterknop, instelwiel,... zit totaal niet gelijk op een Canon en dat voelt zeer vreemd aan, neem zelf eens wat andere bodies vast, je merkt onmiddelijk wat ik bedoel.

                              Comment

                              Working...
                              X