Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digi voor op het werk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digi voor op het werk

    Hallo,

    Voor op het werk moet ik even rondkijken voor een nieuwe digitale camera. Momenteel hebben we er al twee: de Sony DSC-U10 en de Olympus C-720 UZ.
    De Sony heeft er al hard te verduren gehad, na een jaartje werkt de usb-interface niet meer en hij zit vol deuken.
    De Olympus doet het goed, enkel het flapje dat de connectors verbergt hangt er slap bij.
    Nu hebben we besloten er een derde bij te kopen, en ik probeerde al wat te zoeken maar kom er niet echt. Belangrijk is dat hij COMPACT is, wordt immers veel meegenomen op zakenreizen (de olympus is net wat te groot). Ook moet hij STEVIG zijn, en dat vind ik nu net heel moeilijk om uit reviews af te leiden, misschien weten jullie zo'n modellen?
    Veel technische vereisten zijn er niet, hij moet op USB werken, macrofunctie hebben, en graag ook kunnen filmen.
    De Sony is 1 mp en al genoeg dus echt hoge mp is niet nodig.

    Ik hoop dat jullie me wat raad kunnen geven...
    De camera wordt gebruikt om nieuwe producten te fotograferen, en ook componenten etc. of fouten in beeldschermen.

    Bedankt!
    Marie-Line
    Pentax SFX 50mm f/1.4 • Canon 350d ¤ Sigma 18»50mm f/2.8 ¤ Sigma 70»300mm APO DG f/4-5.6 • Canon Powershot A40

  • #2
    Wij gebruiken dagelijks een Olympus mju-300 ( 6 stuks). Reden van aankoop was spatwaterdichtheid + beschikbaarheid van een onderwaterhuis. Het gebruik in alle weersomstandigheden is niet echt zachtaardig te noemen. Tot nu toe geen problemen met de toestellen.

    Jean
    35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

    Comment


    • #3
      Hey,

      Echt waterdicht hoort het niet te zijn, eerder vooral wat shockproof, en vast design. Niet in licht (te deukbaar) plastic.
      Ze worden meegesleurd in vliegtuigen en langs internationale beurzen enzo.
      Jammer hoe merkbaar het is dat men er zo minder zorgzaam is als het niet van hen persoonlijk is...

      groetjes,
      Marie-Line
      (zelf eigenaar van Canon A50)
      Pentax SFX 50mm f/1.4 • Canon 350d ¤ Sigma 18»50mm f/2.8 ¤ Sigma 70»300mm APO DG f/4-5.6 • Canon Powershot A40

      Comment


      • #4
        Ik zou zeggen nen Canon G5
        .....Dyslexie.......

        Comment


        • #5
          Ik bedoelde dus, eigenaar van een A40 (A50 bestaat wellicht niet eens)

          En jammergenoeg zitten ze hier toch ook wat op hun centjes dus de G5 uitgesloten (staat wel op mijn persoonlijk verlanglijstje). Tevens hebben we liever wat compacter in formaat als dat zou lukken.
          Pentax SFX 50mm f/1.4 • Canon 350d ¤ Sigma 18»50mm f/2.8 ¤ Sigma 70»300mm APO DG f/4-5.6 • Canon Powershot A40

          Comment


          • #6
            Canon A70, A75, A80.
            (De A70 kost nu bij de Makro maar 265 euro.)
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Ik heb ze al eens vastgehouden die nieuwe camera's, en ze voelen enorm fragiel en plastiekerig vind ik.


              Maar we hebben de Olympus Stylus Digital 300 besteld, in de reviews zijn ze er enorm positief over.
              bedankt voor het advies!
              Pentax SFX 50mm f/1.4 • Canon 350d ¤ Sigma 18»50mm f/2.8 ¤ Sigma 70»300mm APO DG f/4-5.6 • Canon Powershot A40

              Comment

              Working...
              X