Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke kies ik nu?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke kies ik nu?

    Hey iedereen,

    Ik heb hier al heeel wat topics meegelezen, maar ik geraak er nog steeds niet helemaal uit.

    Ik ben nu enkele jaren als amateur paardenfotografe aan het fotograferen met mijn Canon T70 analoge camera met een Konica 70-210 mm f4.5-5.6 objectief.

    Op dit moment heb ik zóveel betaalde opdrachten, dat het niet erg rendabel meer is om analoog te blijven schieten ivm het wegbrengen en laten ontwikkelen en afdrukken van alle rolletjes.

    Ik zit daarom te denken om een digitale spiegelreflex camera te kopen.
    Maar nu komt het... Wordt het de Canon 10D, de Canon D60, de Nikon D70 of de Nikon D100?

    Ik wil zowel portretten (van paarden dus..) en sportfotografie (zowel buiten als in maneges) kunnen vastleggen.

    Lenzen heb ik nog niet, dus wat dat betreft ben ik daar nog niet afhankelijk van. Wél ben ik nog student en heb dus geen kapitalen om uit te geven.
    Hypo Focus Paardenfotografie - Kyno Focus Hondenfotografie
    http://hypofocus.com
    http://kynofocus.nl

  • #2
    Je laat het woord "portret" vallen. Dan valt de D70 mijns inziens af omdat er geen vertical grip voor bestaat. Natuurlijk kan je je rechterhand gewoon mee naar boven draaien, maar als je langere tijd in portrait orientatie fotografeert, is een grip stukken handiger. De D100 of de 10D, tja... Ik heb de Canon gekozen.