Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF bediening - EOS 60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF bediening - EOS 60D

    ik heb een probleem waar ik niet echt meer uit geraak
    alles is altijd gelopen zoals het hoorde (?): om mijn AF punt te kiezen op mijn Canon 60D gebruikte ik mijn + knop en veranderde de AF punten met het bovenste instel wiel. Nu gaat dat niet meer! Ik heb me al rot gezocht in mijn gebruiksaanwijzing maar hoe langer ik daarin zoek hoe minder ik het snap. Kan me iemand bij de hand nemen en mijn camera instellingen terug helpen zetten zoals voordien. Waarschijnlijk heb ik onbewust(= echt waar ) ergens iets veranderd, maar waar?
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

  • #2
    Re: AF bediening

    misschien even nakijken in de menu's welke instellingen je gewijzigd hebt, noteer deze dan en zet de camera terug op fabrieksinstellingen. Daarna kan je weer stuk per stuk de instellingen invoeren die je wilde behouden. Als je dan telkens kijkt of je de af punten nog kunt kiezen ontdek je waarschijnlijk zelf waar het misliep.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: AF bediening

      heb je raad opgevolgd, en alles teruggezet, maar nog steeds hetzelfde. Het is eigenlijk begonnen toen ik mijn live-vieuw wilde gebruiken om een foto te maken van bovenaf, en toen was het gedaan! De AF werkt nog wel maar in vond het zeer gemakkelijk om zo mijn punten te kunnen kiezen.
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

      Comment


      • #4
        Re: AF bediening

        even terug langs de winkel er mee. Mogelijk is er iets dat niet in orde is en als de camera nog in garantie is kan dat nog geregeld worden.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: AF bediening

          Misschien eens even de custom functies resetten ook. Het oranje menu.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

          Comment


          • #6
            Re: AF bediening - EOS 60D

            Moderator Note: Eventjes je titel aangepast, merk+type camera bij vermeld. AF instelling verschilt namelijk van type tot type. Voor de 7D bestaan er videotutorials, misschien voor de 60D ook?


            Voilà sé (weet natuurlijk niet of het helpt):
            EOS 60D: On-Camera TutorialsCanon On-Camera Tutorial Videos explore a specific feature or technology of the EOS 60D,
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: AF bediening - EOS 60D

              In het filmpje zie wat hij moet doen, maar niet doet: vanaf 1'12" . Ik gebruikte de "top main dial" met de plusknop om mijn focus punt manueel te kiezen en dat krijg ik niet meer ingesteld. Als ik nu op de + knop druk verschijnen de focuspunten even en that's it!!
              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

              Comment


              • #8
                Re: AF bediening - EOS 60D

                In de menu naar C.Fn III: Auto focus / Drive, daar naar nr 2
                Zie link

                Mvg: LFR.

                Comment


                • #9
                  Re: AF bediening - EOS 60D

                  staat nu zoals in je link en ik ga je nu kussen op je blote .... Wat er ook gebeurd is.... ik weet het niet maar ik ben in ieder geval geholpen, want ik zag door de bomen het bos niet meer!
                  De link is opgeslaan. Bedankt !!
                  Last edited by RichKE; 2 december 2012, 20:20.
                  Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                  Comment


                  • #10
                    Re: AF bediening - EOS 60D

                    Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                    staat nu zoals in je link en ik ga je nu kussen op je blote .... Wat er ook gebeurd is.... ik weet het niet maar ik ben in ieder geval geholpen, want ik zag door de bomen het bos niet meer!
                    De link is opgeslaan. Bedankt !!
                    Goed om te weten is dat als je je camera reset je custom functies niet gereset worden. Die kan je apart resetten.
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: AF bediening - EOS 60D

                      Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                      Bedankt !!
                      ....dit is voor iedereen die hier geholpen heeft , hé!!
                      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                      Comment


                      • #12
                        Re: AF bediening - EOS 60D

                        Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                        ....dit is voor iedereen die hier geholpen heeft , hé!!
                        Tuurlijk wel! Belangrijkst is dat je probleem is opgelost.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment

                        Working...
                        X