Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help trouwfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help trouwfoto's

    Ik ben gevraagd voor een trouw om foto's te nemen. Ik ben wel nog maar net begonnen met fotografie. Dus zijn er mensen die tips en tricks hebben voor mij?

  • #2
    Re: Help trouwfoto's

    Ik zou de zoekfunctie op deze site eens gebruiken, je gaat onwaarschijnlijk veel info vinden.
    Je zou ook kunnen schrikken van -wat- je gaat lezen.
    Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Help trouwfoto's

      Oorspronkelijk geplaatst door lukas95 Bekijk bericht
      Ik ben gevraagd voor een trouw om foto's te nemen. Ik ben wel nog maar net begonnen met fotografie. Dus zijn er mensen die tips en tricks hebben voor mij?
      Good luck zou ik zeggen.
      Probeer twee toestellen mee te nemen.
      Eentje met een tele of zoom met flitser en eentje met een breedhoek.
      Zorg dat je op voorhand al een paar testshots maakt in de kerk of gemeente huis zodat je weet dat je licht goed zit.. Zet je Histogram op zodat je rekening kan houden met onderbelichting en overbelichting. In kwestie met het wit kleed van de bruid.
      Als je gaat fotograferen dan liefst met de zon in de rug van het koppel en zeker niet als ze pal in de zon staan zodat ze de ogen niet dichtknijpen.
      Vertel een paar moppen zodat ze ontspannen zijn en neem vooral fotos door de luisteren naar wat ze willen...Hun wensen met andere woorden. Spontane fotos zijn dikwijls de beste dus neem er zoveel mogelijk (grote cf opslag) in RAW zodat je eventuele zaken nog kan bijwerken.
      Let op voor schaduwen en mocht je de kans hebben neem dan iemand mee met een reflectie scherm of iets om eventueel wat bij te belichten.
      Zorg ervoor dat je vertrouwd raakt met hun zodat je na hen de belangrijkste persoon bent op die dag.. Het zijn trouwens foto,s die het allerbelangrijkste zijn.
      En zoals je zegt...beginnend fotograaf...hmmm. Manueel werken is steeds beter dan op Auto.Als je niets verkeerd wil doen zou ik in jou plaats op auto werken.
      Voor de rest wens ik je veel succes.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Help trouwfoto's

        Dankuwel voor de goede tips !!!

        Comment


        • #5
          Re: Help trouwfoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Manueel werken is steeds beter dan op Auto. Als je niets verkeerd wil doen zou ik in jou plaats op auto werken.
          Waarom is op M werken beter, als je op auto niks fout kan doen?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Help trouwfoto's

            Er wordt gewoon bedoeld dat als je M niet gewoon bent, je op deze stand je foto volledig de mist in kan gaan (zeker als je geen tweede kans hebt) en je dan op auto meer kans hebt op (voldoende) goede foto's. Maar je hebt geen controle op auto (of toch weinig) waardoor je niet dat extra aan je foto's kan geven (spelen met scherptediepte etc).

            Comment


            • #7
              Re: Help trouwfoto's

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Waarom is op M werken beter, als je op auto niks fout kan doen?
              Ja 't klinkt wel gek he.
              Maar we weten wat hij bedoeld.

              Gebruik zoals al eerder is gezegd de zoekfunctie, veel lees en fotografeer plezier
              Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

              Comment


              • #8
                Re: Help trouwfoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                Ja 't klinkt wel gek he.
                Maar we weten wat hij bedoeld.
                Ik heb er geen idee bij wat hij bedoelt en ik werk altijd in A en heb vrijwel alles goed belicht, alleen als ik flits ga ik naar M....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Help trouwfoto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                  Ja 't klinkt wel gek he.
                  Maar we weten wat hij bedoeld.

                  Gebruik zoals al eerder is gezegd de zoekfunctie, veel lees en fotografeer plezier
                  Ik vroeg mij af, zoekfunctie wat wordt daar mee bedoeld, het kan misschien stom klinken maar ja...

                  PS: ik heb een NIKON D5100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help trouwfoto's

                    je hebt een balk met 'nieuwe berichten' 'albums' 'priveberichten',... Het laatste is geavenceerd zoeken (= zoekfunctie), of helemaal rechts een trefwoord in de witte balk.

                    Geef ook even mee over welke lenzen je beschikt, of je flitser hebt, reflectiescherm,...

                    Moest je toch liever met 2 zijn voor meer kans op goede foto's, mijn voorstel blijft geldig

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help trouwfoto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Ik heb er geen idee bij wat hij bedoelt en ik werk altijd in A en heb vrijwel alles goed belicht, alleen als ik flits ga ik naar M....

                      Diafragmavoorkeuze gebruik ik zelf ook altijd voor dat soort reportagewerk (ik heb nog maar 1 keer aan een huwelijksreportage meegeholpen als "hulpfotograaf", maar ik maak voldoende fotoreportages die vergelijkbaar zijn).
                      Invulflitsen gaat ook perfect in de diafragmavoorkuezestand, maar je moet natuurlijk wel weten waarmee je bezig bent, anders breng je er niet veel van terecht (iso aanpassen, rekening houden met diafragma-opening, scherptediepte, en sluitertijd...).
                      Als "beginnend fotograaf" kan je zeker niet garanderen dat de fotoreportage zo goed mogelijk is, rekening houdend met de omstandigheden.
                      We kunnen hier moeilijk alle mogelijke tips en truuks uitleggen voor alle omstandigheden die je tegen kan komen.
                      Die truuks leer je het best door te oefenen, maar oefenen doe je beter niet tijdens een huwelijksreportage.
                      Daar moet je vooraf weten wat de beste instellingen zijn om het maximum uit je materiaal te halen naargelang de omstandigheden.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help trouwfoto's

                        of ze zijn hier soft geworden of ze worden moe (oud?)
                        zeker genoeg vragen dan lijk je een betere fotograaf, en koop een grip voor onder je toestel lijkt het groter.
                        ik vond het vroeger eigelijk leuker
                        D300, wat nikor lenzen, plaats voor een studio.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help trouwfoto's

                          - vooral veel foto's op voorhand bekijken van anderen .... degene die je leuk vindt, afdrukken en bijhouden
                          - de planning van de dag uit het hoofd leren en maar blijven herhalen zodanig dat je de dag zelf niet meer moet nadenken
                          - continue naar de settings van je camera kijken, zo stressvolle dag ... er zal zeker een moment zijn dat je vergeet de settings terug te zetten
                          - vragen welke foto's ze zeker willen hebben en zorgen dat je deze dan ook getrokken hebt !
                          - vooral genieten van de dag
                          - loop op voorhand eens mee als 2e dan weet je hoe druk en stressvol die dag is, dan weet je ook wanneer je rustpauze kunt inlassen om je kaartjes leeg te maken en te back-uppen
                          - zeker en vast alle locaties op voorhand gaan scouten (kijk eens welke instellingen je kan gebruiken, schrijf ze neer op papiertje en probeer al de foto's te nemen die je de dag zelf wilt nemen, liefst rond hetzelfde tijdsstip)
                          - zijn er moeilijke omstandigheden (door locatie of beperkingen toestel) zoek op voorhand mogelijke oplossingen
                          - ken de beperkingen van je toestel en laat dit ook aan het koppel weten !
                          - Vooral geniet ervan en let op de kleine dingen ! Emoties doen het altijd goed!
                          Fuji X100 | Canon 60D | Canon EOS550D | 10-24 f/3.5-4.5 |17-50 f/2.8 | 50mm f/1.8| 60 mm f/2.8 macro | 85mm f/1.8 |70-200 L f/4 | Speedlite 430 EXII & Yongnuo 560 | LR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help trouwfoto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotograaf330 Bekijk bericht
                            en koop een grip voor onder je toestel lijkt het groter.
                            Dus mensen met een grip aan hun toestel zijn niet goed?
                            Ik heb de grip op mijn 400D echt nodig, anders is het toestel te klein...
                            heeft weinig tot niets te maken met "groter" lijken, dat jij enige vorm van compensatie wilt aanpraten wilt niet zeggen dat dit algemeen goed is...
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Help trouwfoto's

                              Ik zou zoiets niet doen alhoewel ik al 4 jaar met dslr's speel en het materiaal voor dit soort werk wel heb. Voor deze mensen is dit n heel belangrijke dag en ze verwachten topkwaliteit aan een vriendenprijsje. Uiteindelijk geraakt iedereen gefrustreerd :

                              - jij omdat je de mensen niet kan geven wat ze hoopten en ook omdat je je in t zak gezet voelt
                              - je vrienden die teleurgesteld zijn in hun foto's en al spijt hebben dat ze het aan jou gevraagd heb
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X