Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR Batch bewerking in Photomatix of ander HDR programma ? Hoe bewerken jullie deze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR Batch bewerking in Photomatix of ander HDR programma ? Hoe bewerken jullie deze?

    Ik vroeg me af of er een HDR RAW batch bewerking bestaat in Photomatix of andere hdr programma's ?
    Heb hier een 800-tal HDR's, ik steek ze per 3 in mapjes, wat veel werk is, maar zie niet meteen een snellere oplossing.
    Weet iemand raad?

  • #2
    Re: HDR Batch bewerking in Photomatix of ander HDR programma ? Hoe bewerken jullie de

    ik gebruik Sns Hdr batch verwerking is geen probleem.

    mooie en vrij natuurgetrouwe hdr's over the top gaan kan ook vlot
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: HDR Batch bewerking in Photomatix of ander HDR programma ? Hoe bewerken jullie de

      De vraag is altijd bij zo'n batchbewerking : hoe weet het programma dat er 3 opvolgende fotos moeten samengegooid worden al je vb een directory vol hebt.
      Of moet je ze toch in mapjes per 3 steken zoals ik deed?

      Comment


      • #4
        Re: HDR Batch bewerking in Photomatix of ander HDR programma ? Hoe bewerken jullie de

        bij sns geef je in uit hoeveel exposures je hdr bestaat.
        de rest gaat vanzelf
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: HDR Batch bewerking in Photomatix of ander HDR programma ? Hoe bewerken jullie de

          Waarom wil je 800 exposures samenvoegen tot een hdr ? Zijn dat 800 totaal verschillende ?
          Indien niet, ik baseer me op de normale exposure om de beste eruit te halen.
          Je gaat ze toch niet met de default settings allemaal doen ?
          Een hdr bewerking vraagt tijd en tweaking per foto. Anders heb je alleen maar cartoon hdr's
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: HDR Batch bewerking in Photomatix of ander HDR programma ? Hoe bewerken jullie de

            In Photomatics kan je in batch werken Ik weet alleen niet hoe maar de knop staat er wel.
            Heb steeds per drie opnames gewerkt dus.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: HDR Batch bewerking in Photomatix of ander HDR programma ? Hoe bewerken jullie de

              Fuse exposures with H&S Auto lijkt mij de meest natuurlijk automatische instelling, wel nog wat contrast/brightness bijtweaken in LR achteraf

              Comment


              • #8
                Re: HDR Batch bewerking in Photomatix of ander HDR programma ? Hoe bewerken jullie de

                Mijn beperkte ervaring met hdr is dat iedere hdr foto een andere bewerking nodig heeft. Tenzij je van 2 km ver mag zien dat het een hdr is. Maar in mijn ogen zijn de beste hdr foto's juist die dat je niet ziet dat het een hdr is. De foto's die uit een hdr prog komen is voor mij het begin van een hdr en daar start ik mee in photoshop.
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment

                Working...
                X