Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon ixus 400 versus reflex camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon ixus 400 versus reflex camera

    Hallo,
    Ik heb een vraagje in verband met digitale camera's.Thuis heb ik een canon digital ixus 400. De foto's die ik hiermee neem, zijn volgens mij van heel goede kwaliteit. En met photoshop lukt het zeer goed om de kwaliteit nog professioneler te maken vb. sepia tinten, glamour look geven, talloze filters,... . Het enige dat niet zo goed lukt is macro fotografie.
    Dus nu is mijn vraag: waarom koopt iemand zo een dure reflex camera, als je hetzelfde kunt bereiken met een gewone compacte digitale camera als je goed kunt werken met photoshop? Of ben ik hierin mis?
    Wat zijn de echte voordelen van een reflex camera t.o.v. een compacte digital camera zoals de digital ixus 400?
    Alvast bedankt voor jullie moeite.

  • #2
    Een DSLR heeft toch wat meer voordelen hoor (maar ook nadelen tov een compactje)

    Je kan kiezen welke lens je gebruikt. Van redelijk goedkoop tot soms onbetaalbaar duur, van mega groothoek (bijv. 12mm) tot mega tele (500mm, 1200mm )
    Je kan foto's in burst nemen (bijv 9 beelden of meer in 3 seconden), hogere iso waarden zijn perfect te gebruiken. Er is bijna geen shutterlag. En (hangt ook af van de lens) een supersnelle Autofocus.

    Dit zijn voor mij de belangrijkste voordelen (waarop ik momenteel aan denk)
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      Alles in het leven is relatief mijn beste.

      Ik hoor graag dat de mensen gelukkig zijn met hun toestel en hun resultaten.
      Maar om te zeggen dat je hetzelfde haalt met een Ixus als met een Digitale Reflex dat is gewoon weg niet waar.

      Maar, op een foto 10 X 15 kan je niet veel zeggen hé, al is geprobeerd een vergroting 50 X 70 te maken van de bestanden van je Ixus? Al eens geprobeerd van een close-up opname zonder flits te maken van een optreden van een zanger of groep? Als eens geprobeerd sportopnames te maken met voldoende detail? bevriezing van beweging zonder flits? Al eens geprobeerd van studio-opnames te maken met externe flitsers (studioflitsers)

      De mogelijkheden van een Reflex zijn véél groter en de kwaliteit van de beelden is zoveel maal beter door de lage ruis. We moeter er ook wat voor over hebben, buiten de prijs hebben we hier ook een uitrusting en een gewicht te dragen of te sleuren als we buiten komen. Gelukkig heb ik een "Privé Sherpa" ons Pascale die mijn tas af en toe al is overpakt.







      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Stijn,

        Ik zelf heb ook een ixus 400 en een (analoge) reflex. Ik ben van digitaal (deels) naar analoog overgestapt. Mijn ixus 400 is goed voor snapshots en dergelijk, maar ik beleef zeker evenveel plezier aan mijn (weliswaar analoge) f80. Voordeel van een slr is m.i. betere handelbaarheid, de zoeker, meer mogelijkheid om te spelen met scherptediepte, snelheid autofocus,..

        beiden zijn voor mij persoonlijk dan ook complementair..

        Een digitale slr zal er voor mij ook wel aankomen op middellange termijn!


        Originally posted by stijnvm
        Hallo,
        Ik heb een vraagje in verband met digitale camera's.Thuis heb ik een canon digital ixus 400. De foto's die ik hiermee neem, zijn volgens mij van heel goede kwaliteit. En met photoshop lukt het zeer goed om de kwaliteit nog professioneler te maken vb. sepia tinten, glamour look geven, talloze filters,... . Het enige dat niet zo goed lukt is macro fotografie.
        Dus nu is mijn vraag: waarom koopt iemand zo een dure reflex camera, als je hetzelfde kunt bereiken met een gewone compacte digitale camera als je goed kunt werken met photoshop? Of ben ik hierin mis?
        Wat zijn de echte voordelen van een reflex camera t.o.v. een compacte digital camera zoals de digital ixus 400?
        Alvast bedankt voor jullie moeite.
        www.jeverphotography.be
        D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

        Comment


        • #5
          bij een dslr kijk je door de lens, af is supersnel, lenzen zijn wisselbaar en vanalles en nog wat.

          Kwestie van beeldkwaliteit weet ik zeker dat een dslr betere plaatjes afleverd dan een ixus 400 (of wat dan ook van compact camera), de ruis is ten eerste veel veel minder en ten tweede heb je dan nog eens het dof effect, bij een compact camera is de dof bijna altijd zo groot dat je gewoon geen ruimte hebt voor een beetje creativiteit of om de achtergrond weg te werken.


          ps : quote : "waarom koopt iemand zo een dure reflex camera, als je hetzelfde kunt bereiken met een gewone compacte digitale camera als je goed kunt werken met photoshop?"

          wat moet dit dan niet geven als je een beetje kunt werken met photoshop en beelden die uit een dslr komen??
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment

          Working...
          X