Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

YN565EX / YN468II zowel ON- als OFF-Camera ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • YN565EX / YN468II zowel ON- als OFF-Camera ?

    Goed,
    ik heb wat opzoekwerk gedaan en alles stickies gelezen, maar ik kom er nog niet wijs uit. Misschien een domme vraag dus, maar zijn de Yongnuo YN565EX en de YN468II ook bruikbaar op de camera ? Ik ben beginnend en zou een flitser willen die ik zowel on- en off-camera kan gebruiken. Een merkeigen flitser met die eigenschappen ligt wat boven mijn budget...
    Alle reacties en suggesties zijn welkom

    mvg

  • #2
    Re: YN565EX / YN468II zowel ON- als OFF-Camera ?

    De YN565EX kun je prima on camera gebruiken gezien dit een e-TTL of een i-TTL flitser is (ik weet niet of je een Nikon of Canon gebruiker bent) Dit geld ook voor de YN468II. Voor off camera flitsen heb je dan wel een radio trigger nodig. Bij sommige camera´s van Canon en van Nikon heb je een systeem (bij Nikon heet dit CLS en bij Canon Wireless system) waarbij je met de pop-up flitser andere flitsers kunt aansturen.
    Dit kan trouwens alleen bij de YN565EX en niet bij de YN468II. Natuurlijk kun je met een radio trigger zoals de RF602 of RF603 wel deze flitsers aansturen (zowel de YN565EX als de YN468II).
    Wil je meer weten wat deze flitsers wel en niet kunnen, kijk dan eens op:


    Ik raad aan om ook eens te kijken naar merken als Metz of Nissin. Wat is je Budget dan kan ik wat opties voor je geven.

    Comment


    • #3
      Re: YN565EX / YN468II zowel ON- als OFF-Camera ?

      De YN565EX is een prima flitser voor zijn geld! Ik gebruik deze met vel plezier op mijn D90 en D700.
      Prijs /kwaliteit is hij volgens mij niet te kloppen...

      Comment


      • #4
        Re: YN565EX / YN468II zowel ON- als OFF-Camera ?

        Alvast bedankt voor de reacties !
        Ik ben een Nikon gebruiker, ik werk met de D5100. Ik denk voor de YN565EX te gaan in combinatie met de RF602.
        Nog één vraagje, kan ik ook met de flits van mijn D5100 de YN565EX triggeren ? Ik denk van niet, maar ik veronderstel dat je met de YN565EX wel andere flitsers kunt triggeren ?
        @mmuetst : mijn budget ligt ongeveer rond de 200euro
        Last edited by weazel; 18 november 2012, 12:09.

        Comment


        • #5
          Re: YN565EX / YN468II zowel ON- als OFF-Camera ?

          D5100 kan geen wireless commander zijn. De YN565ex ook niet, wel slave.
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: YN565EX / YN468II zowel ON- als OFF-Camera ?

            Oké, bedankt allemaal voor de nuttige info, ik weet genoeg

            Comment

            Working...
            X