Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad en Tips Nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad en Tips Nodig

    Hoi allemaal. In mijn eerste topic had ik een paar tips gekregen en 1 ervan was als ik toch flits gebruikte met mijn nikon coolpix l25 dat ik dan het beste er een wit blaadje bijhield ofzo.
    Ik heb dat vandaag geprobeerd en ik heb het in 2 standen geprobeerd en meerdere foto's per stand genomen.
    De standen waren met het witte erachter en met het witte ernaast.
    Het is een redelijk oud wit tafelkleed dat een beetje verkleurt is en dus wat kan bruinig lijken. Maar voor mij was dat het handigste omdat met een blaadje het niet goed lukte.
    Oké hier komen ze.
    Wit erachter
    wit ernaast

    Een paar vraagjes hierond.
    -Heb ik het goed gedaan,
    -Kon ik het beter in een andere positie nemen?
    -Is het wel mogelijk met zo'n parel/kerstbal?

    En dan heb ik met een programma dat bij mijn camera zat (viewNX2) mijn foto wat proberen te verscherpen.
    Is het niet te veel?
    Is het niet overduidelijk en maakt het de foto niet lelijk?
    Zo dit is het.

  • #2
    Re: Raad en Tips Nodig

    Als hij niet goed staat dan wil ik dat het gezegd word zodat ik de volgende keer hem wel goed kan zetten.

    Comment


    • #3
      Re: Raad en Tips Nodig

      Hoi Shana,

      Ik ben geen expert maar als je kijkt naar je histogram zie je dat je toch wel wat teveel licht hebt.
      Misschien is het beter om met meer extern licht te werken zodat je niet hoeft te flitsen.
      Als je bv spots gebruikt moet je wel even je WB aanpassen.
      En als je de camera dan op een statief zet kun je ook met een langere sluitertijd werken en een kleiner diafragma.
      Zo krijg je wat meer scherptediepte, je hebt iets teveel verscherpt.
      Voor de echte details zijn er hier wel kenners die er veel meer van weten.
      Blijven oefenen.

      Je zit eigenlijk in het verkeerde topic.

      Ruud
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

      Comment


      • #4
        Re: Raad en Tips Nodig

        Volgens mij werd in de tips bedoeld om een wit blaadje voor je flits te houden, om zo het licht zachter te maken...
        Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
        Panasonic GH3 met 14-140

        Comment


        • #5
          Re: Raad en Tips Nodig

          Dat kan ook maar in welk onderdeel moest het dan eigelijk want rufus1964 had gezegd dat het eigelijk het verkeerde onderdeel is.
          Ik heb geen statief omdat ik nog maar 12 ben en een nikon l25 heb

          Comment


          • #6
            Re: Raad en Tips Nodig

            Ik denk eerder het ter zake forum, maar probeer maar eens een wit blaadje (of zo'n half-doorzichtig) voor je flits te houden.
            Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
            Panasonic GH3 met 14-140

            Comment


            • #7
              Re: Raad en Tips Nodig

              Dat ga ik ergens deze week proberen te doen.

              Comment

              Working...
              X