Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Silicone en silica gel zakjes, waar ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Silicone en silica gel zakjes, waar ?

    Aangezien ik mijn onderwater housing weldra zal gebruiken voor mijn A80 ben ik op zoek naar silicone om op de rubbere band te smeren voor je de housing dicht doet (ik weet niet of de megeleverde tube genoeg zal zijn ?).
    Ik ben ook op zoek naar kleine zakjes silica gel om in de housing te zetten (in geval er toch condensatie....in zou komen) en in mijn fotozakken.
    Is dit bij een normale fotozaak te verkrijgen. Heeft er iemand dit al gekocht en waar ?

    Bedankt.
    Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

  • #2
    Bij de Ewa Marine housings worden die dingen als accessoires aangeboden. Moet wel te vinden zijn bij shops die Ewa verkopen, denk ik.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Bij as-adventure (en mogelijk ook andere buitensportwinkels) zijn er zakken silica te koop die bedoeld zijn om schoenen te drogen. Die dingen heten dryzone (www.dampire.com) en kosten ongeveer 30€ voor 2.

      Comment


      • #4
        Silicone voor de o-ringen (zo noemen die ondingen) vindt je in eender welke winkel van duikgerief. Koop dit inde speciaal zaak. Sommige siliconen bevaaten zuur en vreten je materiaal aan.
        Te vinden in je favoriet telefoon boek.
        Wel opletten dat je er niet te kwistig mee omspringt. Mag bijna niet zichtbaar aanwezig zijn.
        Wel heel belangrijk is dat alles proper is (stof, zand, haar, ZOUT niet te vergeten etc). ALTIJD goed spoelen in zoet water alvorens het onderwaterhuis te openen is de boodschap.

        Jo.

        Originally posted by BrunoG
        Aangezien ik mijn onderwater housing weldra zal gebruiken voor mijn A80 ben ik op zoek naar silicone om op de rubbere band te smeren voor je de housing dicht doet (ik weet niet of de megeleverde tube genoeg zal zijn ?).
        Ik ben ook op zoek naar kleine zakjes silica gel om in de housing te zetten (in geval er toch condensatie....in zou komen) en in mijn fotozakken.
        Is dit bij een normale fotozaak te verkrijgen. Heeft er iemand dit al gekocht en waar ?

        Bedankt.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          in iedere goede ijzewarenwinkel kan je siliconevet kopen in tuben of potten, dit zal al veel goedkoper zijn dan in een speciaalzaak,
          ook een goedkoop alternatief ter bescherming van vocht is zout of rijst
          laat uw ma een klein zakje naaien stop het vol met zout of rijst ( en naai het terug dicht ) en in de plaats van het achteraf weg te gooien kan je het op de verwarming laten drogen
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            In een schoenwinkel liggen er wel altijd ne hoop van die zakjes die ze anders de vuilbak inkieperen
            Groetjes,

            Rudi Petitjean

            NATURE GALLERY

            Comment

            Working...
            X