Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mooie plekjes in Parijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mooie plekjes in Parijs

    Beste,

    Ik ben van plan om voor het eertse een paar dagen naar parijs te gaan. Wel nog dit jaar.
    En er zijn natuurlijk de beroemde standaard plekjes waar iedereen foto's van maakt.
    Is er iemand hier op het forum die voor mij nog ideeen kan geven wat ik zeker niet moet missen.
    Het is de bedoeling om net aan de rand van Parijs te overnachten en daar vandaan te lopen of de metro te nemen.
    Wel heb ik een auto bij me maar daar ga ik niet mee parijs in.

    alvast bedankt
    Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

  • #2
    Re: mooie plekjes in Parijs

    Teveel om op te noemen

    De bekende:
    Eifeltoren
    Montmartre (en leuke wijk)
    Louvre
    Musée d'Orsay
    Notre Dame (en leuke wijk Le Marais)
    Jardin des Tuileries
    Panthéon
    Trocadéro
    Père-Lachaise

    Moderner:
    Centre Pompidou
    La Défense (kantoordistrict)

    meer naar buiten:
    Versailles


    Speciaal:
    bezoek de riolen van Parijs (bij metrostation Alma-Marceau)
    lunch in Printemps (warenhuis in Centrum met zicht over de stad, ook een dakterras maar weet niet of dit open is in de winter)



    Mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #3
      Re: mooie plekjes in Parijs

      Als je wat anders zoekt dan de standaard bezienswaardigheden kijk dan eens op

      http://couvreur.home.xs4all.nl/ned/r.../passages1.htm voor een wandeling langs diverse passages.
      of op
      mailbox4@parijsonline.nl

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: mooie plekjes in Parijs

        bedankt voor jullie tips
        ik ga ermee aan de slag om te kijken of ik dat in de groep kan gooien
        Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

        Comment


        • #5
          Re: mooie plekjes in Parijs

          http://www.reisroutes.be/stadswandel...ankrijk-3.aspx
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: mooie plekjes in Parijs

            Yvan, erg bedankt voor deze link, zeer de moeite !

            Comment


            • #7
              Re: mooie plekjes in Parijs

              is het op dit moment ook verplicht om winterbanden te hebben in parijs of de weg ernaar toe?
              Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

              Comment


              • #8
                Re: mooie plekjes in Parijs

                Dweil maar op het gemak de hele linkeroever af. Straatfotografie, architectuur,
                sfeerfoto's: het ligt daar allemaal voor het oprapen. En je hoeft je niet eens te
                bukken.

                Comment


                • #9
                  Re: mooie plekjes in Parijs

                  In het Jardin(palais) de Luxembourg was het tijdens ons laatste verblijf leuk om te vertoeven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: mooie plekjes in Parijs

                    Neem eens een kijkje op mijn site www.parijsmijnstad.nl

                    Heel veel info over de stad, z'n geschiedenis, , monumenten, anekdotes en (natuurlijk) foto's.
                    Er staan ook een aantal goed beschreven wandelingen (met kaart) en informatie over vervoer en fietsen in Parijs.
                    Een speciale pagina voor wat te doen met de kids in Parijs.

                    Als je nog in dit jaar gaat is de kerstverlichting op de Champs-Elysées en bij de grote warenhuizen een aanrader.

                    Veel plezier in Parijs

                    Chris
                    NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: mooie plekjes in Parijs

                      zooo bedankt voor jullie info en tips
                      heb al het een en ander in mijn iphone gezet zodat ik alles bij de hand heb en een route geplant heb.
                      word voor mij weer een nieuwe uitdaging om oin de avond foto's te maken. Ben al aan het proberen voordat ik het in paris ga doen.
                      Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

                      Comment

                      Working...
                      X