Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er iets of niets ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is er iets of niets ?

    Alle beelden werden gebruikt om een videofilmpje te maken met zacht achtergrondmuziek. Het werd gemaakt aan de hand van een franstalige tekst die ik via mail ontving. De inhoud sprak me erg aan en ik probeerde het visueel weer te geven. Het gaat over een gesprek tussen twee babies gelegen in de baarmoeder.

    1.



    Baby 1 : Geloof jij dat er iets is, na onze geboorte ?
    Baby 2 : natuurlijk is er iets na onze geboorte. Er is leven. We zijn hier slechts tijdelijk om aan te sterken zodat we klaar staan voor wat er ons te wachten sta hierbuiten.


    2.



    Baby 1 : Pfff…. Ongelooflijk, er is niets buiten dit wat we momenteel meemaken. Hoe zou dat leven er dan volgens jou, moeten uitzien ?
    Baby 2 : Wel, er bestaan toch heel wat verhalen rond het feit wat er zou bestaan aan die andere kant ? O.a. er zou heel wat licht zijn, ook vreugde en verdriet en duizenden andere dingen dat zouden we daar beleven. Trouwens we zouden er ook met onze mond eten.

    3.


    Baby 1 : Onmogelijk ! We eten toch via de navelstreng, dat weet toch iedereen. Waarom zouden we onze mond dan gebruiken ? Natuurlijk, Nog nooit is er iemand teruggekeerd om ons te vertellen hoe het daar aan toe gaat …. Het zijn slechts verhalen, je moet dat niet geloven, wees toch niet zo naïef. Ons leven eindig gewoonweg na onze geboorte. Het is nu immers zo. Je moet het aanvaarden.
    Baby 2 : Maar… ik geloof dat andere. Ik ben er haast zeker van dat er leven is na de geboorte, maar ik kan het je niet bewijzen. Ik hou ervan, om dat te geloven, trouwens bij onze geboorte zullen we ons moeder (mama) zien en ze zal de zorg voor ons dragen.


    4.


    Baby 1 : Ons mama ? Geloof jij in een moeder ? Aaaah…. En waar is ze dan ?
    Baby 2 : Maar overal… zie je dat dan niet ? Ze is helemaal om ons heen. We zijn door haar gemaakt, en dankzij haar leven we. Zonder haar zouden we geen leven hebben.


    5.


    Baby 1 : Dit is al te gek ! Ik heb nog nooit een mama of moeder gezien, dus bestaat ze niet.
    Baby 2 : Ik ben het daar niet mee eens. Want soms … als alles heel rustig is, …. kan je haar soms horen zingen. .. Je kan haar ook voelen, als ze ons wereldtje streelt. Ik ben ervan overtuigd, ons leven begint pas bij ons geboorte.

  • #2
    Re: Is er iets of niets ?

    Leuk idee en goed uitgevoerd. Wat ik me wel afvraag: liggen die baby's in
    één en dezelfde baarmoeder? Zal wel moeten, anders kunnen ze niet met
    elkaar converseren. Maar goed, het gaat om het geloof. In leven na. En ik
    denk dat het voor sommige mensen moeilijker te geloven is dat het hierna
    ophoudt, dan dat het ergens zou verdergaan. Want, stoppen: worden we
    dan niet en nooit voor onze goede daden beloond? Worden al die slechte
    mensen niet gestraft? Heeft het leven dan nog wel zin? En waarom zouden
    we het goede doen als het allemaal afgelopen is na dit tranendal? Het zou
    toch veel logischer zijn indien we het ons gemakkelijk maakten. Het leven
    is niet eenvoudig. Maar we hebben geprobeerd ons best te doen met een-
    voudige, simpele verhaaltjes. Voor sommigen zijn die klaar en waar en voor
    andere zijn het nare nonsens.
    Toch is het nooit de moeite waard om er elkaar de hersens voor in te rammen.
    Daarvoor is het leven te mooi. Daarvoor streelde mamma ons. Daarvoor zong
    ze voor ons. Ik ben ervan overtuigd, ons leven begint en eindigt nu.

    Comment


    • #3
      Re: Is er iets of niets ?

      leuk door de kleur van de baby's.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Is er iets of niets ?

        liggen die baby's in één en dezelfde baarmoeder
        Ja Doudeke, verrassend niet een zwart & wit uitgave. Dat heb ik niet voor niets gedaan. Dit is met andere elementen het kunstelijke schokeffect. Als je daar meer over wenst te horen. Zal ik het je wel uitleggen.
        Trouwens mooi wat jij daarop te vertellen heb. Dat waardeer ik enorm.

        Comment


        • #5
          Re: Is er iets of niets ?

          Ja Bouk, dat heeft ook een eigen betekenis in het werk. Ik heb het niet voor niets zo gemaakt. Aan de kijker uit te maken het waarom. Maar ik weet uit ervaring dat de meesten hieraan voorbij zullen gaan;

          Comment


          • #6
            Re: Is er iets of niets ?

            Ik vind het heel mooi Loeky, ook je verhaal van ''waar eindigd het'', en mooi dat je het terugdraaid naar de geboorte, doet me wel iets.
            Heel mooi werk.

            @Doudeke, baby's liggen altijd in éénzelfde baarmoeder he, een vrouw heeft er maar één.
            Het hangt er ook allemaal vanaf of ze hun vruchtzak en placenta al dan niet delen met elkaar, maar da's stuff waar ik me nog niet in verdiept heb hihi.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Is er iets of niets ?

              heb nochthans al gehoord van een dame die twee baarmoeders bleek te hebben.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Is er iets of niets ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                heb nochthans al gehoord van een dame die twee baarmoeders bleek te hebben.
                Jaaa??? Maar ja dat is dan misschien zo één op zoveel miljoen of zo? Normaal, heeft een vrouw er maar één he.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: Is er iets of niets ?

                  yep, normaal is nog altijd het gemiddelde van alle mogelijke afwijkingen. Wie wil er dan nog normaal zijn?
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is er iets of niets ?

                    Mooi doordenkertje.

                    Comment

                    Working...
                    X