Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

High key kinderen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • High key kinderen?

    Vandaag hebben we tijdens de les high key foto's leren nemen. Best leuk en ik heb daarom net nog wat inspiratie gezocht op het web. Ik zie dat het vaak voor kinderfotografie wordt gebuikt en nu begint het hier te jeuken om daar ook eens mee te experimenteren. Maar daarbij stel ik me toch wat vragen:

    - Als ik goed heb opgelet tijdens de les gebruik je bij high key vooral lange sluitertijden. Euh... kinderen en lange sluitertijden??? Hoe pak je dat aan? Toch de ISO-waarden omhoog? Of hebben jullie nog andere truukjes?

    - Ik heb hier thuis helaas geen studio. Gewoon in de buurt van een raam bij bewolkt weer of toch proberen met kunstlicht? Bij de les stelden ze gloeilamp voor met kalkpapier maar ik heb geen staander voor een gloeilamp. Kan dit ook lukken met spots met kalkpapier?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: High key kinderen?

    Kan je geen staander knutselen? En gloeilampje aan draadje elektriek...
    'k Ga eens meevolgen, heb totaal geen ervaring met high key, vind het wel leuk soms.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: High key kinderen?

      Iso waarde omhoog inderdaad.
      Maar best is met flitsers / softboxen werken, met enkel bestaand licht werken zal moeilijk worden.
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: High key kinderen?

        flit's stafief heb je al rond 15€, paraplu 15€, swifle +-15€, manuale flash voor 60euro.dus voor een kleine 105€ heb je al een setje. moet niet steeds duur zijn. de kerstperiode komt er aan dus een een de kerstmand zijn mouw trekken
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: High key kinderen?

          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
          flit's stafief heb je al rond 15€, paraplu 15€, swifle +-15€, manuale flash voor 60euro.dus voor een kleine 105€ heb je al een setje. moet niet steeds duur zijn. de kerstperiode komt er aan dus een een de kerstmand zijn mouw trekken
          Vergeet ook niet de trigger voor je flash. Deze kan met kabel, maar draadloos (zender/ontvanger) is beweeglijker.
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

          Comment

          Working...
          X