Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji S7000 versus nikon coolpix 8700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji S7000 versus nikon coolpix 8700

    hallo, graag jullie mening. mijn eerste post in dit forum. kben van plan nieuw fototoestel te kopen. kheb nu een olympus C40. fuji S7000 en nikon coolpix 8700 lijken me goeie toestellen. prijsklasse verschilt enorm... betaal je het merk, of is er merkelijk groot kwaliteitsverschil?

  • #2
    Hi Tom,

    Het is heel moeilijk om dit soort vragen te beantwoorden. Eigenlijk zou je zelf beide toestellen in dezelfde omstandigheden moeten kunnen testen.
    Misschien vind je hier toevallig wel iemand die ze alletwee kent. Zelf gebruik ik een 8700 en ik ben daar heel tevreden mee. Maar ik ben de laatste om te beweren dat het beter zou zijn dan de fuji.
    Ieder toestel heeft sterke maar helaas ook zwakke punten. Ik denk dat de kunst erin bestaat om uw toestel, wat het merk ook mag zijn, goed te leren kennen ...
    Misschien kan je een en ander vernemen uit de testen op dpreview.com

    Groetjes,

    Dany.

    Comment


    • #3
      dank je Dany,

      ik twijfel eigenlijk omdat prijs verschilt.. en kweet niet of die super ccd van fuji in orde is. ook twijfel ik omdat de coolpix 8700 een optische zoom heeft van 8 x (fuji 6 x). coolpix heeft macro optisch tot 3cm en fuji dan 1 cm... zoals je zegt, ieder toestel zijn voor en nadelen. maar wanneer ik een toestel koop, moet ik zoiezo veranderen van geheugenkaartjes (olymus had nog smartmedia...), dus daar heb ik toch ook weer kost aan.. met een toestel met 8 mega pix, heb je toch wel een kaartje nodig van 256 mb... dus daar zal ik toch ook wel kosten moeten maken. snap je. wie heeft een fuji S7000? ben je er tevreden van? zijn er min-puntjes? g

      dank,

      Comment


      • #4
        Tom, beide zullen heel goeie toestellen zijn. Ik ken zelf de S7000 een beetje omdat ik een voorloper ervan heb gehad en omdat een kennis van me dit toestel bezit. Het is nog één van de weinige die niet extreem klein gemaakt is, en dat is een voordeel. Wat mijns inziens ook een voordeel is, is de SuperCCD, die toch inherent minder last heeft van ruis, terwijl de traditionele Bayer CCDs met het toenemende aantal pixels toch moeite beginnen te krijgen. De S7000 reageert goed, heeft een uitstekende EVF en laat zich bijna als een kleine SLR bedienen. Het blijft wel traag als je een SLR gewend bent, maar dat is met alle toestellen van dat type zo.

        De 8700 is de opvolger van de uitstekende 5700, en zal er ongetwijfeld sterk op lijken, afgezien van de CCD met grotere pixel count. Het kantelbare schermpje is ongetwijfeld nuttig; ik weet eigenlijk niet of de S7000 dat heeft. Na het lezen van de grote 8MP test op DPReview een week of twee geleden, ben ik er echter niet van overtuigd dat een 8MP veel meerwaarde kan bieden ten opzichte van 5 of 6MP.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          heel erg bedankt Pieter. je antwoord heeft me goed op weg geholpen.

          Comment


          • #6
            Fuji FinePix S7000 - 6.3 Mpix - 16 Mb [promo]
            6.3Mpix 16MB USB 675,00€ 27 229 Bf bij VDH tegen Gent (magdat?)

            Comment


            • #7
              misschien maak ik het nog moeiljker, maar kijk misschien ook een naar de minolta a1. deze ligt kwa prijs wat tussenin. ik heb er een en ik vind het een heel goed toestel. een andere hint is ga eens naar een winkel en neem het toestel eens vast. Zo twijfelde ik ook over de fuji s7000 maar die lag bij mij niet zo goed in de hand.

              ik hoop dat je er iets aan hebt
              site[/URL]

              Comment


              • #8
                dank je mensen, jullie helpen me echt goed op weg. ik kijk even voor die minolta..

                Comment


                • #9
                  minolta a1, 5 mp.. vind ik wel wat weinig, daarvoor zou ik misschien die fuji prefereren. kweet wel, die mp zeggen niet genoeg, een lens is belangrijker.. maar toch.. ik weet het niet.

                  Comment


                  • #10
                    Minolta A1 wat weinig???????
                    heb zojuist ne poster besteld online van het kruidvat afmetingen 75x50
                    En die is prima hoor. In fotoshop wel formaat iets aangepast Maar daar zie je niks van. Dus wie denk dat 5 megapixels wat weinig zijn. Minolta A1 gebruiker.
                    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                    Hier op dit forum.

                    Comment


                    • #11
                      ok jan, volledig akkoord.

                      Comment


                      • #12
                        fuji s7000 het goedkoopste nu bij pixmania 503€

                        met lader komt er 20 eurie bij dacht ik.

                        ik zou voor de fuji gaan

                        ik zelf twijfel nog tussen de s7000 van fuji en de

                        fz10 van panasonic die heeft een mega zoom van 420mm
                        12x

                        eigenlijk meer om de zoom meer niet ik had graag net als op de s5000 er 10x zoom op gezien dan had ik hem al thuis liggen. op doe s7000



                        maar aan de andere kant kun je op de fuji altijd nog een losse lens zetten van 1.5 of 1.7 x dus dat wordt

                        het een zoom van 315mm of 357mm.

                        en die super ccd is echt superrrr

                        verder denk ik dat de s7000 en de 8700 vrij gelijk op gaan
                        die 2 mp verschil is te verwaarlozen. laat je niet meeslepen in de mp

                        vanaf 4mp maak je echt haarscherpe a4 formaat.



                        ik heb pics gezien op a4 met een 4mp de fz10
                        nou haarscherp dus.

                        maar ja elke cam heeft zijn voordeel en nadeel
                        FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                        Canon EOS600d

                        Comment


                        • #13
                          Laat je inderdaad niet teveel meeslepen door de megapixels. De voorganger van de S7000 de S602z welke ik bezit heeft maar 3,nogwat MP en daarmee durf ik rustig afdrukken te maken van 30x45 en mooi niet dat de kwaliteit hier tegenvalt.

                          Wat je het beste kan doen is op internet foto's gaan zoeken welke met deze toestellen gemaakt zijn en dan je eigen conclusies trekken. Vervolgens naar de winkel stappen en alle kandidaat-toestellen uitproberen. Of je nou de S7000, de 8700 of de A1 koopt, je koopt een mooi toestel alleen jij zal er zelf mee moeten werken...

                          Suc6

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by tom_
                            hallo, graag jullie mening. mijn eerste post in dit forum. kben van plan nieuw fototoestel te kopen. kheb nu een olympus C40. fuji S7000 en nikon coolpix 8700 lijken me goeie toestellen. prijsklasse verschilt enorm... betaal je het merk, of is er merkelijk groot kwaliteitsverschil?
                            Vergelijk dan de Fuji S20 Pro met de Nikon Coolpix 8700, of nog beter de Olympus C-8080 want die komt nog beter uit test.
                            John

                            Comment


                            • #15
                              Hey,

                              als je 't budget hebt voor de nikon 8700, kijk dan ook eens naar de Canon EOS 300D. Ikzelf ben ook aan 't kijken voor een digitale camer en voor mij zal het 9 kansen op 10 de fuji S7000 worden (prijs/functies/kwaliteit), maar bijna iedere fotograaf heeft me de Canon EOS 300D aangeraden...

                              Groetjes en flits ze!
                              RuZ
                              Fuji FinePix S100fs

                              Comment

                              Working...
                              X