Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monitor

    Ik zou gaarne mijn een nieuw PC scherm aankopen
    maar ik heb geen gedacht op wat ik moet letten
    de Eizo vind ik goed maar te duur
    ik dacht BV dell ultra sharp,ik denk 24" dat het groot genoeg is voor mij
    zijn er testen van monitoren voor beeldbewerking ?

  • #2
    Re: Monitor

    Ben ook in de markt voor een nieuwe monitor.
    Denk dat ik kies voor 2 keer IPS231P van LG ipv 1 duurdere. Voordeel lijkt mij dat ik 1 kan draaien voor de bewerking van foto's in de portret-stand.
    Of blijkt dit in de praktijk toch niet zo handig en ben ik beter af met een 27 inch-exemplaar?

    Comment


    • #3
      Re: Monitor

      Ik gebruik zelf 2 monitors in lightroom, en dat vind ik bijzonder handig.
      Mijn 2de monitor geeft dan een overview van het beeld weer en zo hoef ik geen bewerkingspanelen te sluiten.
      Ik zet ook vaak 1 van de 2 beelden ingezoomd en de ander global.
      Er handig.
      Voor de prijs van 1 27" heb je 2 goeie 24" monitoren.
      Nikon shooter - Samyang fan

      Comment


      • #4
        Re: Monitor

        werk hier met HP zeer tevreden,
        grt,bouk
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Monitor

          Ik heb zelf de investering gedaan voor een Eizo en dit geeft een immens verschil in beeldkwaliteit. Het kleurbereik is zo groot en de kleuren zijn zo rijk dat ik nu zelfz mijn dvd's op dit scherm bekijk. Eens je een Eizo gewoon bent, wil je geen ander meer. Bovendien geven ze 5 jaar garantie. Ik heb na 3 jaar een probleem gehad, 1 mailtje en zonder controle hebben ze me binnen de 3 dagen gewoon een nieuwe Eizo gestuurd. Eizo is echt wel de top. Eens goed over nadenken.

          Comment


          • #6
            Re: Monitor

            Inderdaad, heb hier ook een Eizo, nog geen seconde spijt van gehad, integendeel. Verschil is er, hoe je het ook draait of keert.
            BD1766BE

            Comment


            • #7
              Re: Monitor

              Ik heb ook een Eizo EV 233W, verschil is er zeker.....maar ik denk dat alleen fotograven, drukkers en mensen met een geoefend oog dit waarderen en daar de prijs voor betalen.

              Comment


              • #8
                Re: Monitor

                Ik heb een Dell Ultrasharp 27 inch en ben daar ook heel tevreden van... heeft me ongeveer 700 € gekost, geloof ik.
                Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                Comment


                • #9
                  Re: Monitor

                  Voor 799€ heb je de Eizo CG223W-BK ... Ik ben geen verkoper en heb ook geen aandelen van Eizo of zo, maar ga eens naar een winkel (konijn of zo) waar ze verschillende schermen hebben staan. Zo kan je kiezen. Op voorhand natuurlijk wel een beetje huiswerk maken (wat je aan het doen bent )

                  Comment


                  • #10
                    Re: Monitor

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                    Voor 799€ heb je de Eizo CG223W-BK ... Ik ben geen verkoper en heb ook geen aandelen van Eizo of zo, maar ga eens naar een winkel (konijn of zo) waar ze verschillende schermen hebben staan. Zo kan je kiezen. Op voorhand natuurlijk wel een beetje huiswerk maken (wat je aan het doen bent )
                    Een 22" 1680x1050 monitor voor 799 eur ?

                    Voor 580 eur heb je TWEE Dell U2412M monitors (1900x1200 ips panel). Zelf als je echt widegamut wilt heb je 2 24" schermen voor de prijs van de eizo...

                    Ik ga niet ontkennen dat het prof stuff is. Als je geld genoeg hebt voor een Nikon D4 kan er best een leuke eizo vanaf.
                    Maar voor een hobby fotograaf ? Als je die monitor ook voor andere toepassingen gebruikt kan het zelfs vervelend zijn om in wide gamut te werken.

                    Mijn advies: neem 1 grote of 2 kleinere 16:10 monitors met ips panel. Koop ook een calibrator om ze correct in te stellen.
                    Nikon shooter - Samyang fan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Monitor

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                      Ik heb zelf de investering gedaan voor een Eizo en dit geeft een immens verschil in beeldkwaliteit. Het kleurbereik is zo groot en de kleuren zijn zo rijk dat ik nu zelfz mijn dvd's op dit scherm bekijk. Eens je een Eizo gewoon bent, wil je geen ander meer. Bovendien geven ze 5 jaar garantie. Ik heb na 3 jaar een probleem gehad, 1 mailtje en zonder controle hebben ze me binnen de 3 dagen gewoon een nieuwe Eizo gestuurd. Eizo is echt wel de top. Eens goed over nadenken.
                      Euh, je kleuren bij dvd zijn waarschijnlijk overgesatureerd, een vervelend neveneffect van het feit dat dvd afspeel software niet colormanaged is. Veel mensen zijn daarom teleurgesteld in het afspelen van video op wide gamut schermen.
                      Jij blijkbaar niet ...
                      Nikon shooter - Samyang fan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Monitor

                        De Dell u2711 zou prijs/kwaliteit aardig scoren, maar heeft zijn voor-en tegenstanders.
                        Sommig ervaren de anti-glare coating nogal storend, andere daarentegen vinden het top.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Monitor

                          Ik heb beslist en ben nu eigenaar van 2 Lg ips231p-monitoren. Gecalibreerd met een spyder 4, voor mij zeer mooi beeld voor zijn prijs. (190 euro per stuk). Ik ontdek nu ook het gemak van werken in Lightroom met twee monitoren. Super! Denk dat prijs/kwaliteit ik een zeer goede uitgave heb gedaan als hobbyist.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Monitor

                            Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
                            .....maar ik denk dat alleen fotograven.......
                            wat zijn dat..?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Monitor

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              wat zijn dat..?
                              grt,bouk.
                              Neem jij nu de taak over van een intussen gebande taalpurist?
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X