Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro Lens voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro Lens voor Canon

    Zoek nog een betaalbare Macro Lens voor mijn Eos 10 D (heb al een 17-40 /24-85 / 75-300)..

    Wat raden jullie mij aan ; Sigma (105 of 180) ; Tamron ; Tokina ; wel of geen EX adapter ??
    Canon eos 10 D + 17-40 / 24-85 / 75-300 / Sigma 3.5/180

  • #2
    Ik heb de 105 f/2.8 EX van Sigma. Die is niet duur en optisch minstens even goed als zijn Canon en Nikon soortgenoten. Wel trage AF...

    De 180 Sigma zou ik niet echt betaalbaar noemen (alles hangt van het perspectief af natuurlijk )...

    De Tamron schijnt ook heel goed te zijn...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      thnx Marc.. .. welke Tamron , en wel of geen EX 1.4 / 2.0?
      Heb je een linkje met een opname van de 105 van jou?
      Canon eos 10 D + 17-40 / 24-85 / 75-300 / Sigma 3.5/180

      Comment


      • #4
        Originally posted by FotoVideoStore
        welke Tamron , en wel of geen EX 1.4 / 2.0?
        De Tamron 90 - waarvan een Di versie in de maak is - staat hoger aangeschreven dan de Sigma 105. Ik vind ze echter allebei heel erg goed en ik heb geen voorkeur voor één van beide.

        Een teleconverter is altijd een goeie investering op een macro-prime. De 2x zal je misschien wat verlies geven naar de hoeken, maar bij macro is dat nauwelijks zichtbaar aangezien de scherpte zo goed als altijd in het centrum zit. Puur naar kwaliteit is een 1.4x converter altijd een betere keuze; het hangt er alleen vanaf welke vergroting je wenst. Hou er wel rekening mee dat de lens langer wordt - zeker met de 2x - dus dat je in werkafstand weinig winst zal hebben.

        Kies als TC niet de Sigma, maar de Kenko. Kenko heeft het voordeel geen vooruit uitstekend glas te hebben, waardoor hij op zowat elke lens kan worden gebruikt. Bij de Sigma moet je rekening houden met incompatibiliteit met sommige lenzen; misschien zelfs met de Tamron macro. Voor combinatie met Sigma lenzen kan je op hun site wellicht een tabelletje vinden.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          De 100 mm F2,8 heeft het voordeel dat de lengte van de tubus constant blijft.
          Dit vind ik wel een voordeel , ik heb de Sigma 105 ook gehad en qua scherpte moet die zeker niet
          onderdoen.


          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment

          Working...
          X