Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen met deze technische vraag?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kan mij helpen met deze technische vraag?

    Hallo iedereen,

    Welke creatieveling onder jullie heeft een idee hoe ik het volgende moet realiseren?
    Ik wil graag een model fotograferen in studio en wil de illusie creëren dat ze met haar voeten in het water staat. Ik had gedacht om mijn witte achtergrond ver genoeg door te trekken, een kader in hout te maken en erop te plaatsen. Vervolgens een vel doorschijnend plastiek en dan een emmer of twee water erin. Het deel van de kader wat zichtbaar zou zijn kan ik eventueel shoppen. Met beperkte scherptediepte en genoeg afstand zou dat geen probleem mogen zijn. Ooit heb ik zoiets gezien op internet (foto van Franck Duez voor een automerk) maar ik kan het niet meer terugvinden.
    Heeft iemand tips&trics of (graag!) een beter idee?
    Uitgangspunt is een foto van een model met felgekleurde regenjas dat staat/zit/springt in het water, alsof ze in een plas staat. Onder- en achtergrond wit en vrij fel uitbelicht, bijna highkey.

    Bedankt!

    Jan

  • #2
    Re: Wie kan mij helpen met deze technische vraag?

    zit daar ook al lang mee in mijn gedachten.
    Ik heb houten planken van 18 hoog ( waar ze het dak mee maken tegenwoordig ) op 3 meter gezaagd. Die ga ik in het vierkant aan elkaar zetten en bekleden met vijverfolie. De vitte vinyl achtergrond komt boven de vijverfolie en daar het water in. Enkel nog het probleem om het water er terug uit te doen ...
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Wie kan mij helpen met deze technische vraag?

      Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
      Enkel nog het probleem om het water er terug uit te doen ...
      Emmertjes, dompelpomp, dweil, ..
      Ben alvast benieuwd naar het resultaat
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: Wie kan mij helpen met deze technische vraag?

        Lieven Lens :zo'n nat/droog stofzuiger huren bij een bouwmarkt misschien?

        Comment


        • #5
          Re: Wie kan mij helpen met deze technische vraag?

          't Is natuurlijk helemaal te shoppen zo je wil...
          water, reflection, plug-ins, Photoshop, Photoshop plug-ins, plugin, Photoshop filters, Paint Shop Pro, graphics software, software
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X