Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

genieten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • genieten

    1. In tegenlicht genomen.


    2. update.

    Last edited by Loeky; 15 november 2012, 13:01.

  • #2
    Re: genieten

    Het ziet er uit alsof het amphitheater naar rechts zelfs oploopt.
    Volgens mij staat deze ferm scheef.
    Tegenlicht mag van mij nog wel wat detail en kleur behouden.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: genieten

      Jammer, maar ik ben het hiermee eens!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: genieten

        OVer de " scheefheid " van deze spreek ik me niet uit .... Kijkende naar de lantaarnpaal op de achtergrond lijkt me deze toch wel recht te staan ? Ik zou sterk moeten vergroten om dit goed te kunnen zien.
        Het tegenlicht is een mooi idee, maar misschien kon een net iets ander standpunt toch nog wat meer tegenlicht gegeven hebben in de opname. Nu zie ik het tegenlicht een beetje in de wagens op de achtergrond, maar 't was misschien ook wel iets geweest als het rond de personen zelf te zien was. Nu gemakkelijk schrijven, als je daar niet ter plaatse was .... Misschien was dit hier het enigste bruikbare standpunt
        groeten,
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

        Comment


        • #5
          Re: genieten

          Deka omschrijft het mooi. Ik vind tegenlicht mooi als je echte silhouetten ziet. Jammer van die auto's en zo maar in't stad is dat wel een beetje moeilijk ook he.
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: genieten

            Foto op zich vind ik heel mooi en apart.
            Wat de schuinte betreft heeft Plaatwerker gelijk. Bij het fel oplichten van de foto kun je makkelijk rechtzetten op de gevel van het gebouw boven links. Op lantaarn- en andere palen is het moeilijker omdat die soms door één of andere aanrijding scheef kunnen staan. Een huisgevel daarentegen staat wel 'meestal' recht. Dus moet ie hier een heel stuk naar rechts gekanteld worden. Is trouwens reeds goed te zien in de foto zelf, de steentjes hebben een drietal niveauverschillen (zakken) naar rechts toe en in de foto heb je juist de indruk dat ze stijgen.
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: genieten

              Tja, het was een wree slecht uur. Nl middaguur en de zon scheen nogal fel. Maar de compo wou ik niet missen. Die studenten zaten zo gezellig bij elkaar en het geheel gaf een bepaald sfeer. Als ik het oplichtte je kunt het nog zien, krijg ik een lichtvlek. Wel erg spijtig, maar vermoed dat de zon in de lens wat geschenen had al had ik geprobeerd de zon zoveel mogelijk te vermijden.
              Het ging me om de compo en het aanwezig licht. Ik wist dat mijn personages er nogal zwart uit gingen zien. Misschien had ik beter wat aan de stoppen geprutst. Maar dacht dat ik het via ps toch wat kon oplichten. (maar dat lichtvlek doe me de das om. Daar had ik niet op gerekend)

              Comment


              • #8
                Re: genieten

                wat was je exif..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: genieten

                  O ik zie het nu pas.

                  F 11 - iso 100 - FL 55 mm - BT 1/2000/

                  Comment

                  Working...
                  X