Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landscape - Sluis van Hasselt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Landscape - Sluis van Hasselt



    ISO-100
    18mm
    f/16
    1 sec

    UPDATE (Bewerkt met Lightroom en Photoshop Elements.)



    Originele foto: Klik hier!
    Last edited by Rudy Mas; 17 november 2012, 15:00.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

  • #2
    Re: Landscape - Sluis van Hasselt

    Tof gezien Ik had wel de st naar 1/10 gebracht zodat de wieken iets meer zichtbaar waren in de beweging, maar doet niets af aan deze leuke foto. Compliment voor de creativiteit in beweging van zowel water als wind

    Comment


    • #3
      Re: Landscape - Sluis van Hasselt

      Da's een mooie Rudy, die wieken zijn een leuk detail, zie dat niet overal graag maar hier is het wel tof!
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Landscape - Sluis van Hasselt

        Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
        Da's een mooie Rudy, die wieken zijn een leuk detail, zie dat niet overal graag maar hier is het wel tof!
        +1

        knap vastgelegd

        Comment


        • #5
          Re: Landscape - Sluis van Hasselt

          Knappe foto : goeie compo, mooie kleuren, scherp.
          Heel mooi de beweging van de draaiende schoepen weergegeven.
          Enkel jammer dat de molenmasten zelf scheef staan, maar dat is makkelik te corrigeren.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Landscape - Sluis van Hasselt

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Knappe foto : goeie compo, mooie kleuren, scherp.
            Heel mooi de beweging van de draaiende schoepen weergegeven.
            Enkel jammer dat de molenmasten zelf scheef staan, maar dat is makkelik te corrigeren.
            Groetjes
            Zie ik dus niet. Ik heb Lightroom open gedaan, het raster er overgelegd en de masten lopen gelijk met de verticale lijnen.

            De foto is trouwens met ShiftN rechtgezet, want door de 18mm die ik gebruikte leunde de twee masten naar elkaar toe op de originele foto.


            UPDATE: Nog eens opnieuw gekeken voor alle zekerheid. Ik heb verschillende loodlijnen toegepast en dan kom ik uit op een aanpassing van 0,13 tot 0,45 op verschillende verticale referentie punten. Dan laat ik het toch liever zoals het nu is hoor, want je moet al echt heel goede ogen hebben om dit te zien. Mij was het na bewerking van ShiftN toch niet meer opgevallen.
            Last edited by Rudy Mas; 15 november 2012, 16:09.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #7
              Re: Landscape - Sluis van Hasselt

              Knappe foto
              Mag een heel klein beetje opgelicht worden vooraan (pers. smaak).
              Effect op de wieken is super
              Er zitten wat kleine artefacten in de lucht en links boven zou ik liever egaal blauw zien.
              De compo is ook zeer goed gelukt, tof.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: Landscape - Sluis van Hasselt

                Leuke foto en mooie compo.
                Je hebt inderdaad goed gezien dat de masten naar elkaar toe leunen. Dit moet je vooral oplossen door het verticaal perspectief aan te passen.
                Let dan vooral op de verticale delen van de reling(rechts) en de palen zoveel mogelijk links.
                Ik kreeg hem goed, maar dan werd het teveel een JPEG-pixelsoep, om te laten zien.
                Groeten,
                Johan
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Landscape - Sluis van Hasselt

                  Ik heb er even de originele foto bijgezet, voordat ik die door ShiftN heb laten rechttrekken.

                  In Lightroom had ik het eerst manueel proberen te doen, maar geen enkele van mijn bewerkingen benaderde het resultaat dat ik via ShiftN kon krijgen.

                  Het eindresultaat die ik kreeg, daar was ik al heel blij mee, maar ik weet dat op gebied van foto bewerking, ik wel nog veel te leren heb.

                  Op dit moment probeer ik eigenlijk zoveel mogelijk aandacht te besteden aan de compositie van de foto's. In het begin had ik de gewoonte om te croppen in Lightroom, maar tegenwoordig neem ik mijn foto's dadelijk zoals ik ze wil hebben zodat ik nadien zo weinig of helemaal niet moet croppen.


                  Ik ben al heel blij dat sommige mijn foto's wel kunnen smaken. Voor iemand die nog maar 8 maanden bezig is met fotografie is dat niet slecht denk ik. Althans, dat hoop ik toch.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Landscape - Sluis van Hasselt

                    Je eerste voor mij hoor!
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Landscape - Sluis van Hasselt

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                      Ik ben al heel blij dat sommige mijn foto's wel kunnen smaken. Voor iemand die nog maar 8 maanden bezig is met fotografie is dat niet slecht denk ik. Althans, dat hoop ik toch.
                      Je moet vooral zèlf fier zijn, dat je vooruitgeraakt. Ben ook nog niet zolang bezig, 4 maand, maar als ik mijn foto's nu, bij deze van de eerste week met mijn dslr terugbekijk... En vergelijk... Denk dat jij dat ook wel hebt. (Maar we zitten nog niet aan de top he. )
                      Je foto's zijn toch lang niet slecht alle, ze zijn scherp, da's al één. Beetje met een keer he. Van dat croppen heb je een punt, want da's allemaal detail die verloren gaat achterna.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Landscape - Sluis van Hasselt

                        Op deze foto is het wel moeilijk werken met ShiftN gezien de palen dunner worden naar boven toe. Met ShiftN gaat U die dus nooit helemaal recht kunnen zetten, omdat, wanneer de paal mooi recht staat, de zijkanten ervan beide schuin zijn.
                        Daarom doet U dit soort rechtzettingen beter met het snijkader, waar bij U de zijlijnen mooi in het midden van de paal plaatst.
                        U vind dat het niet erg opvalt, wel dan moet U eens goed naar de rechter molen kijken en naar de andere palen in de verte rechts...
                        In deze versie staan ze wel recht, maar het staat U natuurlijk vrij te kiezen wat U zelf het mooiste vindt .
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Landscape - Sluis van Hasselt

                          Ik zou alleen linksboven voor de kijkers die stroomkabels wegwerken.
                          Daarna is het een mooie sfeerfoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Landscape - Sluis van Hasselt

                            knappe foto, zonder meer!!!
                            mvg Wilfried

                            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                            Comment


                            • #15
                              Re: Landscape - Sluis van Hasselt

                              mooie foto
                              had hier idd een updatje van Djivan verwacht
                              je wieken zijn heel goed weergegeven

                              maar het wegwerken van je stroomkabels, daar is het precies goed misgelopen
                              ik probeer...
                              mijn Fijsboecq en mijn flickr

                              Comment

                              Working...
                              X