Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fietser op brug: tegenlicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fietser op brug: tegenlicht

    Word altijd naar deze (vernieuwde) brug getrokken. Er passeerde een fietser net op de goeie moment denk ik.
    Is dit wat? Bedankt om te kijken.


    f8
    1/2000
    iso 500
    62mm (lens 24-70)

    Running is a way of living..

  • #2
    Re: fietser op brug: tegenlicht

    De foto is knap.
    Origineel standpunt en het juiste moment.
    Maar waarom iso 500 met een sluitertijd van 1/2000 ?
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: fietser op brug: tegenlicht

      Ik heb die brug hier nog gezien. Leuk gedaan. Inderdaad het juiste moment.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: fietser op brug: tegenlicht

        Omdat ik de link nog niet kan leggen ISO vs sluitertijd. Ik snap de redenering wel, maar merk geen verschil op in kwaliteit. Dus als ik de ISO laat zakken, kan mijn sluitertijd ook naar beneden?
        Daarom leer ik ook veel in beginnershoek

        Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
        De foto is knap.
        Origineel standpunt en het juiste moment.
        Maar waarom iso 500 met een sluitertijd van 1/2000 ?
        mvg,
        Eddy
        Running is a way of living..

        Comment


        • #5
          Re: fietser op brug: tegenlicht

          Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
          Omdat ik de link nog niet kan leggen ISO vs sluitertijd. Ik snap de redenering wel, maar merk geen verschil op in kwaliteit. Dus als ik de ISO laat zakken, kan mijn sluitertijd ook naar beneden?
          Daarom leer ik ook veel in beginnershoek
          Altijd trachten je iso zo laag mogelijk te houden: bij Nikon is dat 200 en bij Canon 100.
          Als je de iso te fel verhoogt heb je kans op ruis.
          Soms is dat wel nodig omdat je sluitertijd te lang wordt waardoor je onscherpte kunt krijgen.
          Hier kon je gemakkelijk naar beneden met je iso zonder dat je sluitertijd te traag werd.
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: fietser op brug: tegenlicht

            Vind dit een zeer mooi beeld!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: fietser op brug: tegenlicht

              Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
              Vind dit een zeer mooi beeld!
              Ik ook, knap !
              Mvg.

              Comment


              • #8
                Re: fietser op brug: tegenlicht

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Altijd trachten je iso zo laag mogelijk te houden: bij Nikon is dat 200 en bij Canon 100.
                Als je de iso te fel verhoogt heb je kans op ruis.
                Soms is dat wel nodig omdat je sluitertijd te lang wordt waardoor je onscherpte kunt krijgen.
                Hier kon je gemakkelijk naar beneden met je iso zonder dat je sluitertijd te traag werd.
                mvg,
                Eddy
                bij canon is de laagste iso ook 200, alleen is nikon hier eerlijk over en canon niet;-)
                het is zo dat iso 2oo het minste ruis mee geest in het beeld, hoe meer' je hier van afwijkt (hoger of lager) hoe meer ruisvorning er optreed.

                wat je moet weten is dat je sluitertijd diafragma en iso met elkaar in verbinding staan. ze hebben alle drie betrekking tot de hoeveelheid licht er op de sensor van je camera valt.

                hoe kleiner het F getal hoe groter dat je diafragma opening wordt, dus ook hoe meer licht er op de sensor valt, maar ook hoe minder scherpte diepte je in je beeld gaat hebben.
                de sluitertijd bepaalt de belichtingstijd van de sensor, hoe lang laat je de sensor belicht. hoe langer hoe meer licht er op je sensor valt maar ook hoe meer kans op beweging van je onderwerp. vb een slak kan je bevriezen met een sluitertijd van 1/60 voor een voorbij razende raceauto zal je 1/2000 nodig hebben.
                de iso hou je zoals eddy reeds aan gaf steed zo dicht mogelijk rond de 200 heb je meer licht nodig om dat je je diafragma dicht knijpt voor meer scherpte diepte en je een korte sluitertijd wil om je onderwerp te bevriezen of gewoon bij weinig licht. dan kan je de iso gaan aanpassen.

                er zijn hier op dit forum verschillende discuties die hier over gaan mss eens via zoeken.
                of op de site van beertjesfotografie vind je ook al heel wat uitleg hieromtrend, of gewoon eens googelen naar fotografie tips sites genoeg.


                wat je fotobetreft, je weet mss niet veel over iso waarden maar je weet wel al goed het (goeie) licht te vangen (zie brugwand)
                mss had ik voor een nog iets lagerstand punt gekozen zodat de zon achter de brug vescholen bleef nu vechten de zon en de brugwand om de aandacht.(is wat overdreven)
                maar ik vind het al zeker niet slecht.

                groetjes
                renske

                Comment


                • #9
                  Re: fietser op brug: tegenlicht

                  Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                  bij canon is de laagste iso ook 200, alleen is nikon hier eerlijk over en canon niet;-)
                  het is zo dat iso 2oo het minste ruis mee geest in het beeld, hoe meer' je hier van afwijkt (hoger of lager) hoe meer ruisvorning er optreed.


                  Ik weet het niet hoor, zelf heb ik dus ook al gemerkt dat ISO 100 toch wel minder ruis geeft dan ISO 200.


                  Ik vind deze foto trouwens heel goed van compositie. Is een foto die voor mij zo kan gebruikt worden in een tijdschrift over wielertoerisme.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: fietser op brug: tegenlicht

                    Heerlijk beeld !
                    deka
                    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                    Comment


                    • #11
                      Ik vind dit wel goed.
                      Vooral direct rond de fietser. Voor mij had die brug er zelfs niet moeten bij zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: fietser op brug: tegenlicht

                        prachtige foto
                        al zou ik 'm mss nog prachtiger gevonden hebben met minder zon (of zelfs geen)
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: fietser op brug: tegenlicht

                          De foto is mooi zoals die genomen is misschien inderdaad een lager standpunt in nemen
                          Sfeer
                          Compo

                          Comment


                          • #14
                            Re: fietser op brug: tegenlicht

                            mooi maar mag van mij ook zonder die fietser.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: fietser op brug: tegenlicht

                              dank voor de reacties!
                              Running is a way of living..

                              Comment

                              Working...
                              X